| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w sieci > Prawo do namysłu, czyli odstąpienie od umowy

Prawo do namysłu, czyli odstąpienie od umowy

Konsumenci, którzy  nabywają towary w sieci nie mają możliwości sprawdzenia ich przed zakupem. W przeciwieństwie do sprzedaży dokonywanej bezpośrednio w sklepie. Dlatego też kupujący zostali wyposażeni w prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni i zrezygnowania z zakupu.

  • umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,
  • świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
  • świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
  • dostarczania prasy,
  • usług w zakresie gier i zakładów wzajemnych,
  • sprzedaży artykułów spożywczych dostarczanych okresowo przez sprzedawcę do mieszkania lub miejsca pracy konsumenta,
  • świadczenia, w ściśle oznaczonym okresie, usług w zakresie zakwaterowania, transportu, rozrywek, gastronomii (w wypadku rozrywek na świeżym powietrzu przedsiębiorca może zastrzec także wyłączenie obowiązku zawiadomienia o niemożności spełnienia świadczenia, jednak tylko we wskazanych w umowie okolicznościach).

Regulacje prawne dotyczące umów zawieranych w internecie nie dotyczą umów:

  • z wykorzystaniem automatów sprzedających,
  • z wykorzystaniem innych automatów umieszczonych w miejscach prowadzenia handlu,
  • zawartych z operatorami telekomunikacji przy wykorzystaniu publicznych automatów telefonicznych,
  • dotyczących nieruchomości, z wyjątkiem najmu,
  • sprzedaży z licytacji.

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA

Założony w 1919 roku Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (The Chartered Institute of Management Accountants) jest czołową i jednocześnie największą organizacją zrzeszającą specjalistów z dziedziny rachunkowości zarządczej, liczącą ponad 227 000 członków i studentów w 179 krajach.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »