| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Wyprzedaże

Ten, kto próbował nie poddać się szaleństwu wyprzedaży, wie, iż z momentem przekroczenia progu centrum handlowego coraz ciężej jest dotrzymać danego sobie przyrzeczenia. Rozliczne promocje, gwar oraz poczucie ogólnie panującego chaosu na pewno nie ułatwia podejmowania racjonalnych, przemyślanych decyzji.

Aby, mimo wszystko nie zginąć w wirze mnożących się obniżek, warto jest postępować według kilku wskazówek. Podczas wyprzedaży sklepy prześcigają się w oferowaniu towaru w coraz korzystniejszych, czasem nieprawdopodobnie niskich cenach. Pamiętaj, by uważnie czytać warunki promocji, i tym samym uniknąć niepotrzebnych rozczarowań.

Niekiedy warto jest również porównywać oferty wybranych sklepów. Zdarza się bowiem, iż proponowane obniżki mają charakter iluzoryczny, a wyższe ceny nigdy nie obowiązywały.

Reklamacje na takich samych zasadach

Nie zapominaj, iż przy zakupie towaru na wyprzedaży obowiązuje takie same prawo reklamacyjne, jak w przypadku zakupów nie objętych promocją. Ważne, by wiedzieć, iż nie można reklamować produktu ze względu na wadę, która była przyczyną obniżenia jego ceny. Jeżeli jednak nabyty produkt okazuje się posiadać wady ukryte, masz pełne prawo reklamować go na podstawie jego niezgodności z umową.

Jeżeli decydujesz się na reklamację, złóż ją w sklepie – najlepiej na piśmie. W przypadku wnoszenia pism reklamacyjnych obowiązuje termin 2 lat od momentu zakupu.

Potwierdzenie zawarcia umowy

Zawsze proś o paragon. Zachowany rachunek może stać się podstawą dochodzenia Twoich roszczeń w przypadku zaistnienia sporu z przedsiębiorcą. Powinieneś otrzymać go niezależnie od miejsca, w którym nabywasz produkt.

Zwroty

Pamiętaj, iż sprzedawca nie jest zobowiązany do przyjęcia towaru nawet wolnego od wad czy zwrotu zapłaconej ceny. Czasem, w trosce o dobro klienta, może przychylić się do Twojej prośby. Warto zatem, już w momencie zakupu pytać, czy ewentualny zwrot towaru będzie uwzględniony. Jeśli otrzymasz odpowiedź twierdzącą, poproś o jej pisemne potwierdzenie np. na paragonie.

Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Artur Dawid Samek

radca prawny, ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »