| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > WieszJak radzi: Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów?

WieszJak radzi: Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Wszystko znajdziesz w najnowszym cyklu Wieszjaka.

Rozpoczynamy cykl artykułów, które przedstawią wszystkie ważne informacje, jakie powinniśmy wiedzieć o reklamacji. Często zdarza się tak, iż w tej kwestii kierujemy się bardziej własnymi wyobrażeniami, niż rzetelną wiedzą. Efekty tego są często dla nas negatywne.

Ilu z nas wie, że gwarancja jest, owszem, lepszym rozwiązaniem, ale raczej dla sprzedawcy, niż kupującego? Że stwierdzenie „towar bez gwarancji” wcale nie wyklucza reklamacji?

Jaki procent konsumentów jest świadomych, iż umiejętne skorzystanie z przysługujących im uprawnień może spowodować, że nawet po roku będziemy mogli zażądać nowych butów, zamiast naprawy starych?

Na te pytania i wiele innych postaramy się odpowiedzieć. Najpierw rozprawimy się z mitem, zgodnie z którym nie wszystko co kupujemy w sklepie podlega reklamacji. Wielu konsumentów sądzi, że towary z przeceny, są tańsze m.in. dlatego, że nie można ich reklamować. Jak jest naprawdę?

Czytaj teraz: Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? – cz. 1

Co to jest niezgodność towaru z umową?

Następnie przybliżymy czytelnikom kwestię niezgodności towaru z umową, która jest podstawą roszczeń reklamacyjnych. Czy tylko istnienie wady uzasadnienia wniesienie reklamacji? Czy można wnieść reklamację także wtedy, gdy produkt technicznie jest sprawny, ale nie posiada tych cech, co do istnienia których zapewnił nas sprzedawca? Czy każde stwierdzenie istnienia wady oznacza, że reklamacja jest zasadna?

Czytaj: Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? – cz. 2

O czym pamiętać przy reklamacji?

Następnie przedstawimy kilka praktycznych porad, jakie będą nam użyteczne przy składaniu reklamacji. Dlaczego należy wskazać podstawę reklamacji? Dlaczego nie zawsze gwarancja jest opłacalna? Dlaczego warto potwierdzić datę przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia? Dlaczego czas w jakim składamy reklamację ma znaczenie?

Czytaj: Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? – cz. 3

Jeżeli na koniec nadal będziesz odczuwał głód wiedzy, więcej przydatnych informacji znajdziesz TUTAJ lub TUTAJ.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »