Za bilet zapłacisz komórką
REKLAMA
REKLAMA
Pod adresem nowej usługi pada wiele zarzutów. Zakup biletu przez komórkę jest bowiem dość skomplikowany i wymaga posiadania telefonu w sieci Plus. Chętni do skorzystania z tej usługi muszą ponadto posiadać konto w banku Citi Handlowy, albo założyć tzw. konto elektronicznej portmonetki w systemie mPay - zasilane przelewem bankowym.
REKLAMA
Zobacz też: Obowiązek zawierania umów o usługę telefoniczną
Nowa usługa krok po kroku
REKLAMA
Jak kupić bilet przy użyciu komórki? Zadzwoń pod bezpłatny numer: *145# i zarejestruj konto w systemie mPay. Przelej na nie środki na zakup biletów. Możesz także przyjść do oddziału banku Citi Handlowy i aktywować usługę Płać komórką z Konta Osobistego.
Następnie możesz przystąpić do kupowania biletu. Pamiętaj jednak, że przez komórkę możesz kupić tylko bilety czasowe: na 20, 40, 60 i 90 minut. Jak to zrobić? Widząc nadjeżdżający autobus, tramwaj czy metro wprowadź do komórki ciąg znaków: *145#220020#, w którym dwie ostatnie cyfry odpowiadają czasowi ważności biletu. Po chwili powinieneś dostać SMS-a zwrotnego, na który musisz odpowiedzieć, wprowadzając kod PIN. Dostaniesz go w trakcie realizacji usługi. Ulgę na bilet ustawisz w telefonie wybierając numer: *145*0#. Po czym wchodzisz w zakładkę „Profil" i ustawiasz przysługujące ulgi, np. „Uczeń”. Raz ustawiona ulga pozostaje aktywna do czasu nowego ustawienia.
Jak sprawdzane są takie bilety? Podczas kontroli musisz wybrać w komórce bezpłatny numer widoczny na identyfikatorze kontrolera. Wówczas on dostanie potwierdzenie, że zapłaciłeś za bilet.
Tabela kodów
Czas | 20 min | 40 min | 60 min | 90 min |
Kod biletu | *145#220020 | *145#220040 | *145#220060 | *145#220090 |
Cena biletu | Normalny: 2 zł Ulgowy: 1 zł | Normalny: 2,80 zł Ulgowy: 1,40 zł | Normalny: 4 zł Ulgowy: 2 zł | Normalny: 6 zł Ulgowy: 3 zł |
Głosy sprzeciwu
Wielu pasażerów uważa wprowadzenie tej usługi za przedwczesne. Ich zdaniem Zarząd Transportu Miejskiego powinien najpierw dojść do porozumienia ze wszystkimi sieciami komórkowymi i dopiero wtedy ogłaszać uruchomienie nowej usługi. Twierdzą oni, że w ten sposób dyskryminowani są ci wszyscy, którzy posiadają telefony w innych sieciach niż Plus. Warto zauważyć, że inne sieci nie zgodziły się na uczestnictwo w projekcie uznając nową usługę ZTM za zbyt skomplikowaną i kłopotliwą dla klienta. Jednak jaką popularnością tak naprawdę będzie cieszyła się usługa zakupu biletu przez komórkę czas pokaże.
Zobacz serwis: Konsument - telekomunikacja
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat