REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, Reklamacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zasady rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe

Konsument ma prawo do składania reklamacji w związku z niewłaściwie świadczonymi usługami przez instytucje finansowe. Proces rozpatrywania reklamacji powinien zostać przeprowadzony bezzwłocznie, a także powinien cechować się rzetelnością, wnikliwością, obiektywizmem oraz poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dobrych obyczajów.

Ulga internetowa

Ulga internetowa to możliwość odliczenia od dochodu przed opodatkowaniem wydatków poniesionych w danym roku podatkowym na internet. Maksymalna wysokość ulgi internetowej to 760 zł rocznie na osobę. W 2014 roku ograniczony został krąg podmiotów uprawnionych.

Jak bezpiecznie zrobić zakupy grupowe?

Zakupy internetowe cieszą się ciągle niemalejącą popularnością. Ze względu na atrakcyjne oferty cenowe klienci chętnie decydują się na zakupy grupowe. Jakie prawa przysługują im w związku z wyborem specyficznej formy sprzedaży, jaką są zakupy grupowe?

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Kiedy działania marketingowe nie idą po Twojej myśli, a cele sprzedażowe nie są osiągane, zakupienie listy kontaktów e-mail i przeprowadzenie masowego mailingu może się wydać szybkim rozwiązaniem, które zachęci odbiorców do podjęcia akcji. W rzeczywistości, takie działania mogą jednak unicestwić Twoją wiarygodność. Nawet jeśli dzięki takim praktykom znajdziesz kilku potencjalnych klientów, w międzyczasie możesz napotkać poważne problemy, które ograniczą Twoje szanse na przyszły sukces.

REKLAMA

Ochrona praw autorskich w Internecie

Ochrona praw autorskich w Internecie to zagadnienie zyskujące coraz większą popularność z racji upowszechnienia użytkowania sieci. Internet stał się miejscem, w którym najczęściej dochodzi do łamania praw autorskich. Poniżej krótki poradnik, jak korzystać z Internetu by nie naruszać przepisów ochrony praw autorskich.

Reklamacja produktów spożywczych

Reklamacja produktów spożywczych uregulowana jest na mocy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Reklamacji produktów spożywczych dokonujemy bezpośrednio u sprzedawcy, u którego kupiliśmy towar. Składamy ją w ciągu trzech dni od daty sprzedaży, otrzymania towaru bądź otwarcia opakowania.

Akcja „weź paragon”

Akcja „weź paragon” to inicjatywa Ministerstwa Finansów. W związku z feriami zimowymi akcja „weź paragon” potrwa od 20 stycznia do 2 marca 2014 roku. Urzędy skarbowe zamierzają przeprowadzić szeroką kampanię kontrolną. Za brak wydania paragonu mogą nałożyć w drodze mandatu kary w wysokości do 3360 zł.

Podatki dochodowe a bitcoin

Bitcoin, czyli wirtualne żetony są odbiciem prawdziwych pieniędzy. Tam zaś gdzie pojawia się wartość pieniężna - można być pewnym działania ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jak opodatkowane są bitcoiny?

REKLAMA

Wizerunek firmy w Internecie

Dwa słowa – „wizerunek” i „jakość”. Wizerunek odnosi się do całej firmy, jakość do jej oferty i obsługi klienta. Jeśli dbamy o te dwa elementy, nie ma możliwości by klient nam nie zaufał, nie zainteresował się naszą działalnością. Jak to wygląda w Internecie? Jak zadbać o widoczność naszej oferty w Internecie? Czym jest optymalizacja strony, a co na celu ma jej pozycjonowanie?

Informacja o cookies – wymogi prawne

Od pewnego czasu, na większości stron internetowych pojawia się informacja dotycząca cookies. Zapewne sytuacja ta budzi ciekawość, ponieważ do tej pory informacje takie nie pojawiały się. Zamieszczenie informacji o polityce cookies jest od 22 marca 2013 r. obowiązkiem, wynikającym z Dyrektywy 2009/136/WE, która wprowadza zmiany do poprzedzającej ją Dyrektywy 2002/58/WE.

Rusza kolejna edycja akcji "Weź paragon"

Ministerstwo Finansów uruchamia kolejną, zimową edycję ogólnopolskiej akcji informacyjnej "Weź paragon". Akcja ma na celu zmianę zwiększenie świadomości obywateli w stosunku do korzyści płynących z pobierania paragonów. Akcja będzie prowadzona w okresie od 20 stycznia do 2 marca 2014 r.

Administrowanie siecią – jak sie do tego zabrać?

Monitoring i diagnostyka sieci są bardzo istotne jeśli prowadzimy własny biznes. Umiejętny i profesjonalny sposób zarządzania siecią w firmie chroni nas przed wieloma dylematami związanymi z konfiguracją sieci, a także działaniem szkodliwego oprogramowania.

Można reklamować produkty kupione na wyprzedaży

W czasie trwania zimowych wyprzedaży warto pamiętać, że jeżeli produkt zakupiony na wyprzedaży okaże się wadliwy, klient ma takie same prawa do jego zwrotu, jak gdyby go kupił po regularnej cenie.

E-sklepy podbijają polski rynek

Szybko, sprawnie, komfortowo - to główne argumenty jakich używają konsumenci decydujący się na zakupy w wirtualnym świecie. Okazuje się, że to właśnie dla Polaków są one najbardziej przekonujące. Coraz więcej z nas wybiera opcję zakupów w sklepach on-line, oszczędzając tym samym sporo czasu i pieniędzy. Jednak to dopiero początek e-zakupowego trendu - prawdziwy boom dopiero przed nami – podają eksperci.

Reklamacja towarów promocyjnych i gratisów

Towary kupowane po promocyjnej cenie oraz gratisy to najczęstsze sposoby naciągania klientów. Sklepy często nie przyjmują zwrotów zakupionych towarów, ale – jak przypomina UOKiK – to zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Kiedy można reklamować towary promocyjne oraz gratisy?

O czym należy pamiętać robiąc zakupy przez Internet?

Konsumenci, którzy decydują się na dokonanie zakupów przez Internet, mają więcej praz niż w przypadku zakupów tradycyjnych. O czym powinni pamiętać robiąc zakupy przez Internet, jakich zasad przestrzegać i na co uważać?

Zwroty i reklamacje świątecznych zakupów

Grudzień to miesiąc świątecznych zakupów i wielu promocji. Coraz częściej konsumenci dokonują zakupów w sklepach internetowych. Czy taki towar można zwrócić? Kiedy złożyć reklamację?

Renault z technolgą 4G/LTE

Firma Orange zatroszczy się o wprowadzenie technologii 4G do aut koncernu Renault. Co zyskają na tym klienci?

Gdzie oferują najtańsze paliwo?

Audi uruchomiło w swoich autach system, który pozwala odnaleźć w najbliższej okolicy stację z najtańszym paliwem.

Porady dla e – konsumenta przed świętami

W okresie świątecznym wzrasta sprzedaż on-line, bowiem klienci poszukują alternatywy dla zatłoczonych centrów handlowych. Często nie są świadomi swoich praw i boją się podejmować zakupów przez Internet w sklepach internetowych zarejestrowanych w innych państwach.

Konsumenci dyskryminowani przez e-przedsiębiorców

Jak wskazuje raport sieci Europejskich Centrów Konsumenckich europejscy konsumenci są dyskryminowani w sieci. Czy kiedykolwiek miałeś problem z zakupem usługi bądź produktu ze względu na miejsce Twojego zamieszkania? Czy zagraniczny e-przedsiębiorca odmówił Ci kiedyś dostarczenia towaru?

Pożyczki online coraz popularniejsze

Pożyczki online stają się wśród polskich konsumentów coraz popularniejsze. Najczęściej przez internet pożyczają ludzie młodzi w wieku 20-30 lat, pracujący lub prowadzący firmy.

Feedback w Internecie – lekcja do nauki dla firm

W Internecie wiele osób komentuje praktycznie wszystko. To znak czasów pokolenia Lubię To! Dla klientów i firm to sytuacja wyjątkowo sprzyjająca. Klienci przy wyborze oferty, mogą skorzystać z opinii innych użytkowników. Zaś firmy mogą szybko otrzymać feedback odnośnie zarówno bieżącej działalności, jak i planowanych przedsięwzięć. To daje im szansę nie tylko na szybką reakcję w sytuacjach kryzysowych, ale także poprawienie jakości obsługi w przyszłości.

Jacy kierowcy zabierają autostopowiczów?

Coraz częściej można znaleźć w Internecie ogłoszenia od kierowców którzy są w stanie za niewielką opłatą przewozić nieznane im osoby. Czy jest to zatem dla nich opłacalne i bezpieczne? Jacy oni są?

Elektroniczny materiał dowodowy – część 1

W obecnych czasach aktywność społeczeństwa w głównej mierze przenosi się do cyberprzestrzeni. Każdy zostawiony ślad w Internecie może stanowić dowód elektroniczny w materiale dowodowym. Czy takie dowody nadają się do spraw sądowych?

Zmiany w e – sklepach od 2014 r.

Od 25 grudnia 2014 r. na zwrot zakupionego towaru w sieci konsument będzie miał czternaście dni zamiast dziesięciu. Wprowadzone zostaną również ułatwienia w reklamacji wadliwego towaru. Właściciele e-sklepów będą zobowiązani do wprowadzenia zmian w systemie informacyjnym, regulaminach i procedurach sprzedaży.

Reklamacja usług wykonanych na podstawie umowy zlecenia

Reklamacja usług na podstawie umowy zlecenia nie znajduje bezpośredniego uregulowania w przepisach prawa. W przypadku wadliwości wykonanej usługi konsument może skorzystać z regulacji kodeksu cywilnego i żądać od usługodawcy naprawienia szkody.

Korzystne dla konsumentów zmiany w funkcjonowaniu e-sklepów w 2014 roku

Pod koniec roku roku zaczną obowiązywać znowelizowane przepisy ustawy o prawach konsumenta. Czternaście dni zamiast dziesięciu na zwrot zakupionego w sieci towaru, łatwiejsza reklamacja wadliwego produktu, nowe możliwości dochodzenia swoich praw – to najważniejsze dla konsumentów e-sklepów zmiany w nowelizacji ustawy.

Reklamacje po powrocie z wycieczki

Jak napisać reklamacje po powrocie z wycieczki? Czego może ona dotyczyć? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi niezadowolonym klientom.

Zakup akumulatora w internecie - potencjalne problemy

Akumulator ze względu na swoją budowę musi być traktowany z należytą ostrożnością. Zobacz z jakim ryzykiem wiąże się zakup akumulatora przez Internet.

Autorzy obraźliwych wpisów w Internecie nie będą anonimowi

NSA orzekł, że każdy podmiot, którego dobre imię zostanie naruszone na forum internetowym, będzie mógł żądać udostępnienia danych osobowych autora wpisu.

Ujednolicone zasady handlu w Internecie od połowy 2014 roku

Ujednolicone zasady działania sklepów internetowych w całej UE od połowy 2014 roku będą wynikiem wejścia w życie nowej unijnej dyrektywy. Zmienia ona zasadniczo przepisy dotyczące handlu w Internecie.

Wymiana oleju w ASO i w warsztacie mechanicznym - porównanie cen

Ile kosztuje wymiana oleju silnikowego w autoryzowanym serwisie? Czy opłaca się kupować olej silnikowy w internecie? Ile można zaoszczędzić na wymianie oleju we własnym zakresie? Postanowiliśmy znaleźć dla Was odpowiedzi na te pytania.

Dostęp do księgi wieczystej przez Internet od 1 grudnia 2013 r.

Nowelizacja ustawy o księgach wieczystych i hipotece zakłada dostęp do księgi wieczystej przez Internet za pomocą Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych. Wprowadzenie tych zmian ma na celu m.in. poprawę efektywności egzekucji. Zmiany wejdą w życie 1 grudnia 2013 r.

W jaki sposób reklamować artykuły spożywcze?

Kupujący ma prawo zareklamować towar żywnościowy, który jest niezgodny z umową sprzedaży w terminie 3 dni od dnia otwarcia lub dnia sprzedaży. Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę przed upływem terminu przydatności lub daty minimalnej trwałości.

Ujednolicony e-handel od grudnia 2014 roku

Ujednolicony e-handel od grudnia 2014 roku to efekt implementacji nowej dyrektywy unijnej. Zmiany polskich przepisów będą dotyczyły handlu (sprzedaży towarów i usług) w Internecie. Nowa ustawa ma bowiem wejść w życie w grudniu 2014 roku.

Transmisja danych LTE w samochodach Audi

Audi jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej zastosował w samochodach szybki standard transmisji danych LTE (Long Term Evolution). Pierwsze auta wyposażone w to rozwiązanie dostępne są już od lipca 2013 roku. Zobacz, które auta posiadają system LTE oraz jakie są jego możliwości.

Zakup części przez internet - są na to bezpieczne sposoby!

Zakup części przez internet nie zawsze jest w 100% bezpieczny. Zdarza się, że oferowany w nim towar nie zgadza się z opisem zamieszczonym na stronie. Są jednak sklepy, które gwarantują bezpieczeństwo transakcji i towar dokładnie taki jaki zamawialiśmy.

E-zmiany w postępowaniu administracyjnym

Planowane przez ustawę o informatyzacji zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego ułatwią czynności w postępowaniu administracyjnym. Forma dokumentu elektronicznego zostanie dopuszczona m. in. przy wezwaniu na rozprawę.

Jaki termin ma konsument na zawiadomienie o wadzie towaru?

Zawiadomienie profesjonalnego sprzedawcy o wadzie towaru powinno nastąpić przed upływem dwóch miesięcy od dnia dostrzeżenia wady. Jeżeli konsument nabył towar od innej osoby fizycznej, wówczas termin z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy wynosi miesiąc od dnia jej wykrycia.

Jak uzyskać odszkodowanie za zniszczony bagaż podczas lotu?

Pasażer, którego bagaż został zniszczony podczas lotu może domagać się odszkodowania z tego tytułu od przewoźnika. Kiedy przewoźnik odpowiada za zniszczony bagaż? Czy może uchylić się od odpowiedzialności?

Cyberprzestępczość

Czym jest cyberprzestępczość? W oparciu o zgromadzone dane oraz doświadczenia z sal sądowych, postanowiliśmy przedstawić listę kilku najpoważniejszych zagrożeń, na które ze strony cybeprzestępców wystawione są obecnie osoby fizyczne oraz przedsiębiorcy.

Google Plus - serwis społecznościowy warty zainteresowania?

Serwis społecznościowy Google+ co prawda nie zdobył takiej popularności jak jego główny konkurent, jednakże rozwija się i stanowi doskonały sposób nie tylko na promocję małych biznesów stacjonarnych. To także spokojne miejsce, gdzie możliwy jest merytoryczny dialog przedsiębiorstw z klientami.

6 mitów głównych w SEO

Branża SEO przez lata dorobiła się wielu mitów. Wierzą w nie, nie tylko nieświadomi klienci, ale także niektórzy doradcy SEO. Podtrzymywanie wiary w te mity jest wygodne dla agencji interaktywnych. To pozwala skutecznie inicjować działania, które w rzeczywistości nie przynoszą żadnych efektów. Strategia ta praktykowana jest szczególnie przez agencje, które nie rozliczają się z klientami w systemie – płatność tylko za wyniki.

Kasy fiskalne - nowa ewidencja korekt

Kasy fiskalne. Sprzedaż towarów i usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej powinna być - z pewnymi wyjątkami - ewidencjonowana przy wykorzystaniu kasy fiskalnej. Jak ewidencjonować korekty? 

Legalizacja przechowywania plików cookies

Dnia 22 marca 2013 roku weszły w życie przepisy, zgodnie z którymi przechowywanie informacji lub uzyskiwanie dostępu do informacji już przechowywanej w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym abonenta lub użytkownika końcowego, w szczególności plików cookies jest dozwolone, ale po uprzednim uzyskaniu zgody użytkownika.

PayPal koniecznym narzędziem płatności internetowych?

System Pay Pal został stworzony, aby umożliwić komfortowe dokonywanie i odbieranie płatności online. Oferuje klientom indywidualnym i firmom nowoczesne rozwiązania płatnicze. Jest wyjątkowo łatwy w obsłudze i całkowicie bezpieczny. Na całym świecie liczba aktywnych kont w systemie przekroczyła już 100 milionów. Jak zdobywa się takie zaufanie?

Zakup produktów żywnościowych - prawa konsumenta

Przepisy odmiennie traktują obowiązki przedsiębiorców i uprawnienia konsumentów w odniesieniu do żywności w opakowaniach oraz produktów bez opakowań lub pakowanych w miejscu sprzedaży. Jak bezpiecznie robić zakupy świąteczne i nie tylko?

Pliki cookies - co powinniśmy o nich wiedzieć?

Pliki cookies (ciasteczka) dotychczas mogły być przetwarzane do czasu, kiedy użytkownik wyrazi sprzeciw. Obecnie właściciel strony internetowej zobowiązany jest przed przetwarzaniem informacji o użytkowniku do uzyskania jego zgody. Rzecznik prasowy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji wyjaśnia użytkownikom portalu Wieszjak.pl czym są ciasteczka i co oznacza w praktyce akceptacja polityki prywatności.

Konto w portalu internetowym - nasze prawa

Niezależnie, czy chcemy dołączyć do serwisu randkowego, rozpocząć kurs językowy, czy dokonać zakupu w e-sklepie, musimy najpierw przejść przez proces rejestracji. Pamiętajmy, że jesteśmy związani postanowieniami regulaminu tylko wtedy, gdy został on nam przedstawiony i zapoznaliśmy się z nim przed zawarciem umowy (przed procesem rejestracji).

REKLAMA