REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) wyjaśniła, że z uwagi na to, że spółka zamierza odstąpić od przedwstępnej umowy sprzedaży, nie dojdzie do czynności opodatkowanej i w związku z brakiem bezpośredniego związku między otrzymaniem zaliczki a czynnością opodatkowaną, dojdzie do zmiany prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony VAT. Z uwagi na to, spółka powinna dokonać korekty podatku za okres, w którym nastąpi odstąpienie od przedwstępnej umowy sprzedaży nieruchomości, a nie w momencie zwrotu zaliczki.
Wykonanie przysługującego konsumentowi prawa do odstąpienia od abonamentu zamówionego na odległość, początkowo bezpłatnego i podlegającego automatycznemu przedłużeniu, jest gwarantowane tylko jeden raz. Odmiennie rzecz się ma, jeżeli konsument nie został dostatecznie poinformowany o łącznym koszcie abonamentu.
Dyrektor KIS wydał interpretację indywidualną w zakresie możliwości odliczenia wpłaty na Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego (IKZE) od podatku dochodowego - potwierdził, że termin dotyczy dokonania wpłaty, a nie zaksięgowania jej odbioru. Jeśli podatnik, który dokonał wpłaty na IKZE w ostatnim dniu roku, ale została zaksięgowana w kolejnym roku, może skorzystać z ulgi podatkowej - wpłata może zostać odliczona od dochodu za rok, w którym została zlecona.
REKLAMA
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) wydała interpretację dotyczącą terminu na złożenie wniosku o zwrot akcyzy po dostawie wewnątrzwspólnotowej. Zgodnie z interpretacją, termin ten biegnie od momentu czynności faktycznej, czyli dostawy wewnątrzwspólnotowej, a nie od momentu uzyskania korekty deklaracji celnej.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) potwierdziła, że Spółka, prowadząc działalność na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (SSE), ma prawo korzystać z pomocy publicznej w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych. Pomoc ta została przyznana w związku z inwestycjami realizowanymi na podstawie Zezwolenia, a jej korzystanie jest możliwe do końca funkcjonowania strefy, tj. do 31 grudnia 2026 r., lub do wcześniejszego wyczerpania limitu pomocy.
REKLAMA
REKLAMA