Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podpis

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy pracownik musi podpisać wypowiedzenie złożone przez pracodawcę? Czy zgoda pracownika jest wymagana?
Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym, ustawy o czasie pracy kierowców oraz niektórych innych ustaw obejmuje m.in. kwestie wynagradzania kierowców wykonujących międzynarodowy transport drogowy na zasadach obowiązujących na terenie państwa przyjmującego, uznając ich jako pracowników delegowanych.
Emerytury stażowe - kiedy będą zbierane podpisy pod obywatelskim projektem ustawy?
Wnioski na PUE ZUS zostały zmienione. Od 14 listopada 2020 r. zmodyfikowano symbole wniosków dotyczących emerytur i rent, zasiłków oraz ubezpieczeń i składek, np. wniosek o emeryturę to teraz EMP (wcześniej RP-1E). Druki zostały ponadto uproszczone.
W związku z popularnością pracy zdalnej rodzi się pytanie - czy umowa o pracę może być podpisana zdalnie? Wydaje się, że prawo pracy wymaga zmian w zakresie elektronicznego zawierania umów o pracę. W nowej rzeczywistości każdy pracownik powinien mieć możliwość ważnego zawarcia umowy online.
Prawie 10% wniosków składanych do ZUS w formie papierowej nie posiada podpisu. Takie wnioski muszą zostać zweryfikowane przez pracowników ZUS, co znacznie wydłuża całą procedurę przyznawania pomocy z tarczy antykryzysowej. Pamiętaj więc o podpisie!
Jakie cechy musi mieć własnoręczny podpis i kiedy znak graficzny może zostać uznany za podpis? Na takie pytania próbował odpowiedzieć Sąd Okręgowy w Częstochowie. Sąd uznał, że znak graficzny nie jest podpisem, jeśli nie pozwala na identyfikacje osoby, od której pochodzi.
Do 16 września 2018 r. do północy komitety wyborcze mogą zgłaszać kandydatów na radnych. Ze względu na to, iż termin ten wypada w niedzielę, zostanie on wydłużony do 17 września. Przy zbieraniu podpisów pod istami kandydatów powinno się uniemożliwić wgląd w dane innych osób. To zalecenie Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Od marca 2019 r. rozpocznie się wydawanie e-dowodów osobistych - jest to efekt przyjęcia przez Radę Ministrów nowelizacji ustawy o dowodach osobistych. Nowe dowody osobiste będą wyposażone w profil osobisty, który umożliwi potwierdzenie tożsamości w usługach online. Dodatkowo w nowych dowodach osobistych znajdą się dane pozwalające opatrzyć dokument podpisem elektronicznym.
Zjawisko podrabiania podpisów jest jeszcze w Polsce dość powszechne. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że podpisanie się za kogoś jest zabronione i może pociągać za sobą poważne konsekwencje, nawet jeżeli osoba, za którą się podpisujemy wyrazi na to zgodę. W skrajnych przypadkach za podrobienie podpisu idzie się do więzienia.
Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o ochronie zabytków. Nowe przepisy zakładają powołanie Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2018 r.
Prezydent złożył podpis pod nowelizacją ustawy o ustroju sądów powszechnych. Jest to jedna z trzech ustaw, które przewidywały gruntowną reformę sądownictwa. Pozostałe dwie (ustwawę o KRS oraz o Sadzie Najwyższym) Prezydent zamierza zawetować.
Najnowsza nowelizacja Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu postępowania cywilnego oraz ustawy o KRS będzie wymagać stosowania przy zakładaniu spółki z o.o. w trybie S-24 (przez internet) kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu potwierdzonego profilem ePUAP.
W rozumieniu kodeksu cywilnego złożenie oferty stanowi sytuację, gdy jedna ze stron wyraża chęć zawarcia umowy. Oferta przetargowa musi zawierać podpis oferenta oraz istotne postanowienia przyszłej umowy zgodne ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
Podpis własnoręczny i podpis elektroniczny to równorzędne narzędzia prawne. Wywołują takie same skutki dla czynności prawnych, są także podstawą weryfikacji tożsamości każdego z nas, ale też różnią się od siebie w kilku kwestiach.
Poza sporządzaniem aktów notarialnych, jedną z czynności dokonywanych przez notariusza jest sporządzanie poświadczeń. Jakiego rodzaju poświadczenia wyróżniamy?
Przez podpis elektroniczny należy rozumieć dane w postaci elektronicznej, które wraz z innymi danymi, do których zostały dołączone lub z którymi są logicznie powiązane, służą do identyfikacji osoby składającej podpis elektroniczny.
Nie ma przepisu, który nakazywałby składanie na dokumentach czytelnych podpisów, więc teoretycznie należałoby powiedzieć, że nie. Z drugiej jednak strony zasady dochowywania należytej staranności wymagają tego, by wymagać od naszych kontrahentów składania czytelnych podpisów.
Wymagana forma czynności prawnych powinna być również zachowana, jeżeli oświadczenia woli stron są składane w postaci elektronicznej. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zachować formę czynności?
Od 2011 r. każdy będzie mógł założyć e-profil w ZUS. Pozwoli on na składanie dokumentów drogą elektroniczną bez konieczności opatrywania ich płatnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Rząd przyjął projekt ustawy o podpisach elektronicznych. Ma on zastąpić dotychczasowe przepisy z 2001 roku. Nowy projekt ma na celu ułatwienie stosowania podpisu elektronicznego.
Zawarłem umowę cywilnoprawną, jednakże okazało się że mój kontrahent podpisał się używając jedynie swoich inicjałów. Czy taka umowa jest ważna ? Co powinienem zrobić w takiej sytuacji?
Kupiliśmy na pokazie zestaw do ćwiczeń. Jednak okazało się, że nie jest o dla nas przydatny. Dlatego po trzech dniach od momenty zawarcia umowy postanowiliśmy go zwrócić. Jednak sprzedawca nie chciał go przyjąć. Twierdzi, że nie możemy odstąpić od umowy, bo nie złożyliśmy odpowiedniego oświadczenia. Czy ma racje?