REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Dane osobowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Reklamacja obuwia – cz. 2: podstawa reklamacji

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Jakie są podstawy reklamacji.

Reklamacja obuwia – cz. 1

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy i czego należy się wystrzegać. Część pierwsza: gwarancja a odpowiedzialność sprzedawcy.

Po co konsumentowi opinia rzeczoznawcy

W odmownej odpowiedzi na reklamację sprzedawcy często powołują się na negatywną dla konsumenta opinię rzeczoznawcy. W takiej sytuacji warto zamówić opinię u innego eksperta.

Co zrobić gdy wymiana wadliwego towaru nie jest możliwa

W związku z wadą zakupionego towaru zażądałem od sprzedawcy jego wymiany. Ten jednak stwierdził, iż nie posiada danego modelu i zaproponował mi inny. Czy muszę przyjmować inny model?

REKLAMA

Czy sprzedawca ma prawo domagać się paragonu przy reklamacji

Towar niezgodny z umową podlega reklamacji. Sprzedawca nie może uzależnić uwzględnienia reklamacji od okazania paragonu.

Jaka forma oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Oświadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy może być co do zasady zawarte w dowolnej formie, czyli także ustnie. Lepiej, by odstąpienie sporządzić na piśmie.

Reklamacja obuwia zimowego może być skuteczna

Reklamacja obuwia zimowego może być często dla konsumenta trudnym zadaniem. Kupujemy je z nadzieją, że dzięki temu będziemy mogli przejść przez zimę suchą nogą. Co jednak w sytuacji, gdy buty zaczną przemakać?

Gdy wady ujawnią się w krótkim czasie po zakupie

Znajomość prawa często może być pomocna w przekonaniu opornego sprzedawcy, który nie chce uwzględnić reklamacji. Jeżeli wada została zgłoszona stosunkowo krótki czasie od dnia zakupu to sprzedawcy, który odmawia jej uwzględnienia, trudniej będzie obronić się w sądzie.

REKLAMA

Usługi telekomunikacyjne można reklamować u przedsiębiorcy

Abonenci niezadowoleni z usług świadczonych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych mogą skorzystać z trybu reklamacyjnego. W takim wypadku przedsiębiorca ma obowiązek rozpatrzyć nasza skargę.

Zły rozmiar zakupionego ubrania a zwrot towaru

Kupiłem sweter na prezent, który jednak okazał się zbyt ciasny. Czy w sytuacji, gdy dostałem towar o nieodpowiednim rozmiarze, mogę domagać się zamiany na inny?

Czy sprzedawca może odesłać do producenta

Chciałem zareklamować buty, który rozkleiły mi się po kilku tygodniach używania. Sprzedawca powiedział, że on skarg nie przyjmuje i odesłał mnie do producenta. Czy rzeczywiście muszę szukać producenta?

Szykują się zmiany w usługach turystycznych

W Sejmie toczą się pracę nad zmianą ustawy o usługach turystycznych. Jeżeli ustawa wejdzie w życie w obecnym kształcie, turyści nie będą mieli pełnej gwarancji pokrycia kosztów powrotu do kraju w sytuacji bankructwa biura.

Kiedy kupujący musi udowodnić odpowiedzialność sprzedawcy


Sprzedawcy często starają się uniknąć odpowiedzialności poprzez stwierdzenie, że wada powstała z winy konsumenta. W postępowaniu sądowym będą musieli jednak swoje twierdzenia udowodnić.

Czy można zwrócić towar gdy się rozmyślimy?

Kupiłam niedawno w dużym sklepie odzieżowym spodnie. Niestety w domu stwierdziłam, że dokonałam złego wyboru. Widziałam w innych sklepach, że można zwrócić towar bez podawania przyczyny w ciągu 7 dni. Czy mam do tego prawo?

Gdy sprzedawca łamie prawa konsumenta?

Zgłosiłem reklamację, a sprzedawca nie odpowiada na nią. Zakupiony sprzęt jest wadliwy, a sprzedawca nie chce mi tego uznać. Często równie poważnym problemem oprócz kiepskiej jakości produktów są także nierzetelni sprzedawcy. Gdzie wtedy się skierować?

Jakiego żądać odszkodowania przy reklamacji wycieczki


Wyjeżdżając na zimowy urlop możemy oczekiwać, że zapewnienia organizatora zostaną spełnione. Jeżeli miejsce naszego kwaterunku nie wygląda tak, jak to opisywał organizator, możemy domagać się odszkodowania.

Last minute także podlega reklamacji

„Chętnie skorzystałbym z oferty last minute, niestety jest to ryzykowne, ponieważ nie podlega ona reklamacji”. To błędne przekonanie często pokutuje pośród turystów.

Czy sprzedawca może żądać dodatkowej zapłaty przy wymianie towaru

Żądając wymiany wadliwego towaru sprzedawca nie może domagać się zapłaty dodatkowej ceny nawet wtedy, gdy produkt w międzyczasie podrożał. Uprawnienie konsumenta do wymiany towaru jest bezpłatne.

Nieodpłatna naprawa sprzętu kupionego na promocji


Chciałem zareklamować sprzęt, który kupiłem na przecenie w sklepie elektronicznym. Sprzedawca poinformował mnie, że kupowanie sprzętu w promocji oznacza, iż nie można domagać się później nieodpłatnej naprawy towaru. Co w tej kwestii mogę zrobić?

Czy gwarancja wyłącza ustawową odpowiedzialność sprzedawcy

Przy wystawianiu gwarancji sprzedawca poinformował mnie, iż dotyczy ona jedynie telewizora, a nie pilota. Stwierdził, iż wynika to z tego, że wcześniej zdarzały się sytuacje, w których pilot nie działał właściwie. Czy w takiej sytuacji mogę reklamować także pilota?

Ile czasu powinna trwać naprawa telefonu


Kupiłem telefon komórkowy, którego przez wadliwe działanie baterii bardzo szybko się wyłączał. Sprzedawca miesiąc temu przyjął reklamację, jednak do tego czasu komórka nie została naprawiona. Nie dostałem też żadnej informacji, co się dzieje z tej sprawie. Co mogę w tej sytuacji zrobić?

Żywność sprzedawana luzem też podlega reklamacji

Kupiłem na rynku owoce, które sprzedawca reklamował jako bardzo słodkie. W domu okazało się, że są gorzkie i praktycznie bez smaku. Chcąc je zareklamować usłyszałem od sprzedawcy, że nie mogę tego zrobić, bo są to towary sprzedawane luzem. Czy mam prawo reklamować taką żywność?

Udostępnianie przez pracodawcę danych osobowych pracownika

Pracodawca ma 30 dni na poinformowanie pracownika o tym, komu zostały udzielone informacje na temat tego pracownika. Obowiązek ten ustaje, gdy dane udostępniono np. organom państwowym w zakresie prowadzonego przez nie postępowania.

Sylwester - nieudaną imprezę można reklamować

Pamiętajmy, że zarówno źle wykonaną fryzurę, jak i niespełniającą deklarowanych atrakcji imprezę sylwestrową można reklamować jak wszystkie usługi. Eksperci z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypominają o podstawowych zasadach.

Do końca 2009 r. trzeba sprawdzić numery PESEL w programie Płatnik

W nowej wersji programu Płatnik 8.01.001, której wydanie ZUS planuje na początek stycznia 2010 r., dokumenty za każdego ubezpieczonego będącego obywatelem Polski muszą zawierać poprawny numer PESEL. Brak lub błędny numer PESEL na dokumencie uniemożliwi jego przekazanie do ZUS. W związku z tym ważne jest, by przed wdrożeniem nowej wersji Płatnika sprawdzić poprawność tych numerów w danych osób zgłoszonych do ubezpieczenia.

Czy osobom, które nie zostały zatrudnione, należy zwracać przesłane przez nie CV

Nasza firma zajmuje się rekrutacją pracowników do pracy. Otrzymujemy od nich CV wraz ze zdjęciem. Czy należy im zwracać te dokumenty w przypadku, gdy nie dochodzi do zatrudnienia?

Kontrola PIP - świadek incognito

Udzielenie przez pracownika lub inną osobę informacji w sprawach objętych kontrolą Państwowej Inspekcji Pracy może narazić ich na szykany ze strony pracodawcy. W razie uzasadnionej obawy szykan, inspektorzy PIP wydają postanowienie o zachowaniu w tajemnicy danych osobowych.

Dane kandydata ubiegającego się o pracę

Chciałbym zatrudnić pracownika. Mam jednak dylemat, czy mogę go zapytać o doświadczenie zawodowe oraz sytuację rodzinną? Czy może mi udzielić informacji np. o liczbie posiadanych dzieci?

Z fachowcem podpisz umowę i korzystaj z gwarancji

Produkty wadliwe albo nie posiadające właściwości, o których zapewniał przedsiębiorca można reklamować. Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że może skorzystać z uprawnień przysługujących na podstawie gwarancji, wystawianej dobrowolnie przez producenta lub też z przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, określającej obowiązki sprzedawcy.

Opis stanowiska pracy a zakres obowiązków

Do podstawowych obowiązków pracodawcy należy m.in. określenie stanowiska pracy oraz zapoznanie pracownika z zakresem jego obowiązków.

Rzecznik konsumentów pomoże w reklamacji

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że w zeszłym roku rzecznicy konsumentów sporządzili ponad 1600 pozwów, do sądów skierowali ponad 870 dochodząc praw poszkodowanych klientów. 557 spraw zakończyło się pozytywnie, ponad 230 jest jeszcze w toku.

Ochrona danych osobowych przez pracodawcę

Pracodawca jest administratorem danych osobowych. Ponosi więc odpowiedzialność za przetwarzanie danych w sposób niezgodny z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych. Kary za naruszenia tej ustawy mogą być wysokie.

Przetwarzanie danych osobowych w zatrudnieniu

Pracodawca, przekazując dane osobowe pracownika, musi pamiętać, że tylko niektóre z nich może udostępnić bez zgody pracownika, np. dane niezbędne do zgłoszenia pracownika do ZUS.

Jak mądrze kupować na wyprzedażach

Wystartowały w pełni letnie wyprzedaże. Patrząc na metki z cenami obniżonymi o 50% lub więcej łatwo poddać się zakupowej gorączce. Specjaliści z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podpowiadają jak nie popełniać błędów i egzekwować prawa konsumenta.

Ochrona danych osobowych w stosunkach pracy

Pracodawca, zatrudniając pracownika, wchodzi w posiadanie jego danych osobowych. W związku z tym musi pamiętać o tym, że takie informacje podlegają szczególnej ochronie a przetwarzanie danych tzw. wrażliwych jest zabronione.

Media Markt ukarany za utrudnianie reklamacji

Blisko 750 tys. zł będzie musiała zapłacić spółka Media Markt z Olsztyna za utrudnianie konsumentom możliwości reklamowania wadliwych towarów – uznała Prezes UOKiK i nakazała zmianę kwestionowanej praktyki. W toku są postępowania przeciwko innym sklepom.

Jak skutecznie zakwestionować za duży rachunek za telefon

Mam pewien problem z wysokością rachunku telefonicznego, jaki otrzymałem od Telekomunikacji Polskiej S.A. Operator pobrał wyższą opłatę za połączenia międzynarodowe, niż określa to jego cennik. Chciałbym zakwestionować ten rachunek, ale nie wiem, do kiedy mogę złożyć reklamację na usługę telefoniczną i czy muszę płacić za reklamowane połączenia? Dodam, że kwestionowana przeze mnie należność jest znaczna.

Nie ma gotowego wzoru reklamacji

Prawdą jest, że nie ma żadnego specjalnego wzoru reklamacji usługi turystycznej. Jednakże przedstawiamy przykłady pism, które mogą okazać się pomocne.

Jak zabezpieczać dane, aby nie dostały się w nieodpowiednie ręce

Kto przyzna się, że zgubił telefon komórkowy, a w nim zapisany PIN do karty płatniczej? Albo że w niepowołane ręce trafiła lista klientów banku? Jak udowodniły ostatnio nagłaśniane przypadki ujawnienia bądź rozpowszechnienia ważnych informacji, problem nieodpowiedniego ich zabezpieczenia jest powszechny. Jednak to tylko jedna strona zjawiska. Po drugiej jest wygoda oraz przydatność przenośnych magazynów danych. Wiele osób nie wyobraża sobie dziś bez nich swojego zawodowego czy prywatnego życia. Skoro nie możemy się bez nich obejść, to co zrobić, żeby korzystanie z nich było bezpieczne?

Wzory pism i formularzy

Co napisać w reklamacji

Niezależnie do tego czy reklamujemy popsutą rzecz czy źle wykonaną usługę powinniśmy wiedzieć jak poprawnie sporządzić pismo reklamacyjne.

Kiedy należy złożyć reklamacje na usługi turystyczne

Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej klient stwierdza wadliwe wykonywanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki, w sposób odpowiedni dla rodzaju usługi.

Kogo pracodawca powinien upoważnić do przetwarzania danych osobowych zlecając obsługę kadrową firmie zewnętrznej

Zleciliśmy prowadzenie dokumentacji kadrowej firmie zewnętrznej (biuru księgowemu). Czy w związku z tym powinniśmy upoważnić do przetwarzania danych osobowych imiennie każdą z osób, które w tym biurze będą zajmować się obsługą naszej firmy, czy wystarczy tylko upoważnienie dla właściciela biura?

Reklamacje i odwołania

Jeżeli konsument został pozbawiony prądu lub nie zgadza się z wysokością naliczonej mu opłaty za dostarczoną energię elektryczną, kwestionując ilość pobranego prądu, ma możliwość złożenia reklamacji do zakładu energetycznego.

Czy można reklamować wyroby srebrne

Kupiłam srebrny zegarek, w którym zepsuło się zapięcie. Złożyłam na niego reklamacje, ale sprzedawca odmówił mi naprawy. Stwierdził, że może wykonać tylko naprawę grzecznościową. Czy to prawda? Czy istnieje jakaś różnica w przypadku wyrobów ze srebra?

Co zrobić jeśli otrzymasz niekompletny towar

Żona kupiła sobie zestaw biżuterii. Po rozpakowaniu w domu zauważyła, że brakuje jednego kolczyka. Złożyła reklamacje, ale sprzedawca nie chce jej uznać. Twierdzi, że miała na to 2 dni, a ona zrobiła to 3 dnia, od momentu zakupu.

Czy produkty żywnościowe można zwrócić do sklepu internetowego

Ostatnio wiele mówi się na temat zakupów przez Internet i możliwości odstąpienia od takiej umowy. Jednak czy możemy zwrócić produkty żywnościowe zakupione w ten właśnie sposób? A może obowiązują inne zasady przy tego rodzaju zakupach?

Gdzie złożyć reklamacje niedziałającej komórki

Pól roku temu kupiłem telefon komórkowy w promocji z przysłowiową złotówkę. Oczywiście pod warunkiem zawarcia umowy na okres 2 lat. Niestety telefon się popsuł. Złożyłam reklamacje w punkcie, w którym podpisywałam umowę, ale otrzymałam odpowiedź, że muszę zgłosić się do producenta telefonu, ponieważ operator nie odpowiada za niego.

O zgodę na przetwarzanie danych reklamującego trzeba się zapytać

Niektóre firmy w imię usprawniania procedury reklamacyjnej zbierają informacje o swoich klientach, którzy reklamacje złożyli. W ten sposób zbierają ich dane osobowe, co powinno być zarejestrowane u Generalnego Inspektora Danych Osobowych.

Jakich informacji można żądać od kandydata do pracy

Regułą w procesach rekrutacji stają się bardzo szczegółowe formularze, które wypełniają kandydaci do pracy. Przepisy Kodeksu pracy nie zezwalają jednak pracodawcom na pełną dowolność w żądaniu informacji od kandydatów do pracy. Żądanie określonych informacji musi wynikać wprost z przepisów.

REKLAMA