REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie ma gotowego wzoru reklamacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Prawdą jest, że nie ma żadnego specjalnego wzoru reklamacji usługi turystycznej. Jednakże przedstawiamy przykłady pism, które mogą okazać się pomocne.

W reklamacji do biura podróży należy dokładnie opisać wady wyjazdu, dołączyć zdjęcia, oświadczenia innych osób, kopię reklamacji wręczonej Rezydentowi czy Pilotowi, kopię rachunków np. za kort tenisowy, rowery, wejście na plażę czy leżaki, które miały być gratis. W podsumowaniu napisać, jakiego odszkodowania się domagamy.

REKLAMA

 

Data ………………………..

Oznaczenie i adres

Biura podróży

 

 

                 REKLAMACJA

 

Dot: Nr rezerwacji - 44507999, nr ref. obiektu T1100/400A L

 

Szanowni Państwo!

 

W dniach 23-30 lipca 2008r. korzystaliśmy z Waszej oferty wynajęcia obiektu wakacyjnego w Pradze. Korzystamy z Państwa usług od kilku lat, ale nigdy nie zdarzyło nam się spędzać urlopu w takich warunkach. Doskonale wiemy, czego można oczekiwać od obiektu z trzema gwiazdkami, lecz przede wszystkim ten obiekt kwalifikuje się do miana raczej schroniska. W opisie tego obiektu napisaliście nam Państwo, że jest "ładnie umeblowane". Kiedy ostatnio weryfikowaliście Państwo ten opis? Owo ładne umeblowanie to: 4 tapczany (wszystkie z pękniętymi lub połamanymi listwami pod siedziskiem), łóżko 2-osobowe, dwie szafy, stół i 6 krzeseł (jedno uszkodzone), telewizor bez pilota, ustawiony na 4 kanały - chyba nie to mieli Państwo na myśli pisząc TV satelitarna?

A teraz jak wygląda ten obiekt od drzwi wejściowych.

Po wejściu trafiamy na mały korytarzyk, z wieszakiem na okrycia wierzchnie, z którego można wejść do WC oraz do pierwszego pokoju. Do tego miejsca jest w porządku.

Z korytarza wchodzimy do pierwszego pokoju, gdzie znajduje się tapczan 1-osobowy i łóżko 2-osobowe oraz 2 szafy - i to wszystko!

Z pierwszego pokoju można przejść do dwóch innych pomieszczeń – jednym z nich jest trochę większy pokój, natomiast drugie, to małe pomieszczenie z prysznicem. W drugim pokoju (w Państwa opisie "salon/jadalnia") znajdują się 3 tapczany 1-osobowe, telewizor, stół i 6 krzeseł oraz kuchenka gazowa. To wszystko.

Z drugiego pokoju, czyli „salonu/jadalni”, wchodzi się do łazienko-kuchni, w której jest natrysk i umywalka oraz bojler, a w miejscu gdzie kiedyś była wanna są dwie szafki kuchenne i mała lodówka pod blatem kuchennym (w Państwa opisie "kącik kuchenny" - w łazience!!!).

W tym obiekcie nie ma więcej żadnego umeblowania, żadnych szafek nocnych lub półek albo jakiegoś regału tak potrzebnego na osobiste drobiazgi typu zegarek, telefon, mapa, kamera, aparat foto, biżuteria itp. (my te przedmioty trzymaliśmy na jednym z wolnych tapczanów - byliśmy w 4 osoby). Brakowało czajnika (wodę gotowaliśmy w rondelku), sztućce były niekompletne (8 noży, ale 4 widelce) a inne akcesoria kuchenne (bardzo, bardzo nieliczne) mocno zużyte, pordzewiałe, wyszczerbione. Nie ma ani jednego wieszaka na ręczniki (wieszaliśmy je na trzech pokrętłach na rurach pod bojlerem), w łazience brak półki na kosmetyki, które trzymaliśmy na parapecie okna. Wszystkie okna bez jakichkolwiek zasłon, co jest zadziwiające zważywszy, że obiekt znajduje się na parterze.

Pościel i ręczniki były schludne i czyste, ale obiekt jedynie "ogarnięty", ale nie posprzątany (pajęczyny pod natryskiem i koło szafki kuchennej). Ogólnie warunki surowe - białe ściany, białe meble, szara (najgorszego gatunku) wykładzina na podłodze. Wybraliśmy ten "obiekt" sugerując się opisem, oraz zdjęciami z jego wnętrza, tak odbiegającymi od rzeczywistości. Ten obiekt nie kwalifikuje się na trzy-gwiazdkowy, a stosując Waszą interpretację jakości obiektów nie mieści się również w grupie jedno-gwiazdkowego. Mamy porównanie z innymi obiektami, które wynajmowaliśmy z Waszej oferty. Nie oczekiwaliśmy luksusów, ale to co zastaliśmy w tym obiekcie było karygodne, łącznie z nieuprzejmością posiadacza kluczy do obiektu. To ogromne niedbalstwo z Waszej strony, żeby taki obiekt znalazł się w ofercie. Mam nadzieję, że podejmiecie Państwo stosowne kroki przeciwdziałające dalszemu funkcjonowaniu obiektów, które nie odpowiadają minimum standardów.

W związku z powyższym żądam odszkodowania w wysokości 500 zł, jako zadośćuczynienie za niewygody, w których spędzaliśmy urlop.

 

Oczekując na pilną odpowiedź, pozostaję z poważaniem:

                                           

Imię i nazwisko

 

 

Załączniki:

1.            zdjęcia

2.            kopia zastrzeżeń zgłoszonych posiadaczowi kluczy

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
WZONu nie można zmusić do rozpatrywania sprawy o świadczenie wspierającego. Śmierć kończy sprawę

Z uwagi na przewlekłość postępowań o świadczenie wspierające (przewlekłość jest na poziomie WZON, a nie ZUS) częsta jest sytuacja śmierci osoby niepełnosprawnej przed przyznaniem przez WZON punktów. Ściślej są to sprawy o wydanie decyzji określającej w punktach poziom potrzeby wsparcia (swoisty test niesamodzielności). Natomiast samą decyzję o przyznaniu świadczenia wspierającego wydaje ZUS.

Renta wdowia – od kiedy pieniądze? ZUS podał harmonogram wypłat

Już od 1 lipca 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpocznie wypłaty rent wdowich – nowego świadczenia, na które czekało setki tysięcy uprawnionych. ZUS podał oficjalny harmonogram, z którego wynika, że świadczenia będą wypłacane w dotychczasowych terminach wypłat emerytur i rent: 1., 6., 10., 15., 20. oraz 25. dnia każdego miesiąca.

W Sejmie: o terminowości wypłaty świadczeń przez ZUS. Czekamy na odpowiedź rządu

W Sejmie poseł Michał Moskal zwrócił się do rządu (MRPiPS) z prośbą o potwierdzenie albo zaprzeczenie informacji, jakie otrzymał w swoim biurze poselskim. Wyborcy interweniowali u posła domagając się załatwienia przez niego, aby ZUS wypłacał świadczenia między 5. a 10. dniem każdego miesiąca (tak kiedyś), a nie bliżej 21-ego (tak dziś). Dotyczyć ta sytuacja ma dużej liczby świadczeń - zasiłków chorobowych, macierzyńskich, opiekuńczych, a także świadczenia pielęgnacyjnego.

Kiedy pierwsza wypłata renty wdowiej?

Z danych ZUS wynika, że do 11 czerwca 2025 r. do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wpłynęło 898,7 tys. wniosków. Większość wniosków o rentę wdowią złożyły kobiety. Kiedy pierwsza wypłata renty wdowiej? Gdzie złożono najwięcej wniosków?

REKLAMA

Bez edukacji nie ma kaucji – klucz do sukcesu systemu kaucyjnego leży w świadomości społecznej

Choć Polacy popierają wprowadzenie systemu kaucyjnego, brak wiedzy o jego działaniu może zagrozić skuteczności reformy. Edukacja i przemyślana komunikacja to fundamenty, bez których nawet najlepsza technologia nie spełni swojej roli.

Wrzutka na ostatniej prostej prezydentury. Deregulacja dla przedsiębiorców, pracowników, konsumentów, bo 29 w 1: dotkliwe zmiany w aż 29. ustawach na skutek podpisu Prezydenta z 5 czerwca 2025 r.

Na ostatniej prostej swojej prezydentury - Prezydent Andrzej Duda podpisał istotną ustawę, w szczególności dla przedsiębiorców, ale nowe regulacje odczują też pracownicy czy konsumenci. Można powiedzieć, że jest to 29 w 1: bo dotkliwe zmiany są w aż 29. ustawach na skutek tej jednej ustawy i podpisu Prezydenta w dniu 5 czerwca 2025 r.

WZON. Tylko 78 punkty. Czy tata doczeka? Tyle za brak nerki, przebyty zawał, rak, zawał mózgu, RZS

Kolejny list czytelnika Infor.pl o nieprawidłowościach (jego zdaniem) w procesie przyznawania punktów przez WZON, od których zależy wysokość świadczenia wspierającego albo w ogóle jego przyznanie. Publikowaliśmy wcześniej listy np.: 1) osoby niewidomej, która otrzymała 61 punktów oraz osoby sparaliżowanej od pasa w dół z ... 43 punktami. Obie osoby to niepełnosprawność w stopniu znacznym, orzeczenia o niepełnosprawności stałe.

Karol Nawrocki odebrał uchwałę PKW o wyborze na urząd prezydenta

Karol Nawrocki odebrał uchwałę PKW w sprawie stwierdzenia wyniku wyboru prezydenta RP, którą podczas uroczystości na Zamku Królewskim wręczył mu szef PKW Sylwester Marciniak.

REKLAMA

Co dalej z paktem migracyjnym? UE wciąż czeka na ruch dwóch krajów, w tym Polski

Już 25 krajów UE przekazało swoje plany wdrażania paktu migracyjnego, nie zrobiły tego Węgry i Polska - wynika z opublikowanego w środę 11 czerwca raportu Komisji Europejskiej. KE wezwała w nim spóźnione państwa do przyspieszenia działań w tej sprawie.

Nawet 30 tys. zł kary za podpalenia, w tym za wypalanie traw i rozniecanie ognia w lasach, na łąkach i torfowiskach

Zostaną wprowadzone wyższe kary za podpalenia, w tym za wypalanie traw i rozniecanie ognia w lasach, na łąkach i torfowiskach. Tak zakłada projekt autorstwa Ministerstwa Sprawiedliwości. Zgodnie z propozycją górna granica grzywny za sprowadzenie zagrożenia pożarowego wzrośnie z 5 do 30 tys. zł; mandaty za wykroczenia wzrosną z 500 zł do 5 tys. zł.

REKLAMA