REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie ma gotowego wzoru reklamacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Prawdą jest, że nie ma żadnego specjalnego wzoru reklamacji usługi turystycznej. Jednakże przedstawiamy przykłady pism, które mogą okazać się pomocne.

W reklamacji do biura podróży należy dokładnie opisać wady wyjazdu, dołączyć zdjęcia, oświadczenia innych osób, kopię reklamacji wręczonej Rezydentowi czy Pilotowi, kopię rachunków np. za kort tenisowy, rowery, wejście na plażę czy leżaki, które miały być gratis. W podsumowaniu napisać, jakiego odszkodowania się domagamy.

REKLAMA

 

Data ………………………..

Oznaczenie i adres

Biura podróży

 

 

                 REKLAMACJA

 

Dot: Nr rezerwacji - 44507999, nr ref. obiektu T1100/400A L

 

Szanowni Państwo!

 

W dniach 23-30 lipca 2008r. korzystaliśmy z Waszej oferty wynajęcia obiektu wakacyjnego w Pradze. Korzystamy z Państwa usług od kilku lat, ale nigdy nie zdarzyło nam się spędzać urlopu w takich warunkach. Doskonale wiemy, czego można oczekiwać od obiektu z trzema gwiazdkami, lecz przede wszystkim ten obiekt kwalifikuje się do miana raczej schroniska. W opisie tego obiektu napisaliście nam Państwo, że jest "ładnie umeblowane". Kiedy ostatnio weryfikowaliście Państwo ten opis? Owo ładne umeblowanie to: 4 tapczany (wszystkie z pękniętymi lub połamanymi listwami pod siedziskiem), łóżko 2-osobowe, dwie szafy, stół i 6 krzeseł (jedno uszkodzone), telewizor bez pilota, ustawiony na 4 kanały - chyba nie to mieli Państwo na myśli pisząc TV satelitarna?

A teraz jak wygląda ten obiekt od drzwi wejściowych.

Po wejściu trafiamy na mały korytarzyk, z wieszakiem na okrycia wierzchnie, z którego można wejść do WC oraz do pierwszego pokoju. Do tego miejsca jest w porządku.

Z korytarza wchodzimy do pierwszego pokoju, gdzie znajduje się tapczan 1-osobowy i łóżko 2-osobowe oraz 2 szafy - i to wszystko!

Z pierwszego pokoju można przejść do dwóch innych pomieszczeń – jednym z nich jest trochę większy pokój, natomiast drugie, to małe pomieszczenie z prysznicem. W drugim pokoju (w Państwa opisie "salon/jadalnia") znajdują się 3 tapczany 1-osobowe, telewizor, stół i 6 krzeseł oraz kuchenka gazowa. To wszystko.

Z drugiego pokoju, czyli „salonu/jadalni”, wchodzi się do łazienko-kuchni, w której jest natrysk i umywalka oraz bojler, a w miejscu gdzie kiedyś była wanna są dwie szafki kuchenne i mała lodówka pod blatem kuchennym (w Państwa opisie "kącik kuchenny" - w łazience!!!).

W tym obiekcie nie ma więcej żadnego umeblowania, żadnych szafek nocnych lub półek albo jakiegoś regału tak potrzebnego na osobiste drobiazgi typu zegarek, telefon, mapa, kamera, aparat foto, biżuteria itp. (my te przedmioty trzymaliśmy na jednym z wolnych tapczanów - byliśmy w 4 osoby). Brakowało czajnika (wodę gotowaliśmy w rondelku), sztućce były niekompletne (8 noży, ale 4 widelce) a inne akcesoria kuchenne (bardzo, bardzo nieliczne) mocno zużyte, pordzewiałe, wyszczerbione. Nie ma ani jednego wieszaka na ręczniki (wieszaliśmy je na trzech pokrętłach na rurach pod bojlerem), w łazience brak półki na kosmetyki, które trzymaliśmy na parapecie okna. Wszystkie okna bez jakichkolwiek zasłon, co jest zadziwiające zważywszy, że obiekt znajduje się na parterze.

Pościel i ręczniki były schludne i czyste, ale obiekt jedynie "ogarnięty", ale nie posprzątany (pajęczyny pod natryskiem i koło szafki kuchennej). Ogólnie warunki surowe - białe ściany, białe meble, szara (najgorszego gatunku) wykładzina na podłodze. Wybraliśmy ten "obiekt" sugerując się opisem, oraz zdjęciami z jego wnętrza, tak odbiegającymi od rzeczywistości. Ten obiekt nie kwalifikuje się na trzy-gwiazdkowy, a stosując Waszą interpretację jakości obiektów nie mieści się również w grupie jedno-gwiazdkowego. Mamy porównanie z innymi obiektami, które wynajmowaliśmy z Waszej oferty. Nie oczekiwaliśmy luksusów, ale to co zastaliśmy w tym obiekcie było karygodne, łącznie z nieuprzejmością posiadacza kluczy do obiektu. To ogromne niedbalstwo z Waszej strony, żeby taki obiekt znalazł się w ofercie. Mam nadzieję, że podejmiecie Państwo stosowne kroki przeciwdziałające dalszemu funkcjonowaniu obiektów, które nie odpowiadają minimum standardów.

W związku z powyższym żądam odszkodowania w wysokości 500 zł, jako zadośćuczynienie za niewygody, w których spędzaliśmy urlop.

 

Oczekując na pilną odpowiedź, pozostaję z poważaniem:

                                           

Imię i nazwisko

 

 

Załączniki:

1.            zdjęcia

2.            kopia zastrzeżeń zgłoszonych posiadaczowi kluczy

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sąd w Warszawie pyta TSUE o WIBOR. Czy bank jasno informował konsumentów o ryzyku i zasadach ustalania zmiennego oprocentowania kredytu? Komentarz radcy prawnego

W dniu 30 czerwca 2025 roku, Sąd Okręgowy Warszawa-Praga w Warszawie wydał postanowienie w sprawie II C 1440/24, w którym sformułował pytania prejudycjalne do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dotyczące wskaźnika WIBOR. Uzasadnienie tego postanowienia komentuje dla infor.pl Beata Strzyżowska, radca prawny, której Kancelaria reprezentuje kredytobiorców w tej sprawie.

Młodsi i bardziej zadłużeni – multidłużnicy w Polsce

Profil polskiego multidłużnika wyraźnie się zmienia. Coraz większą część tej grupy stanowią młodsi konsumenci, a udział kobiet systematycznie maleje. W ciągu trzech lat udział osób w wieku 18–25 lat wzrósł sześciokrotnie, a w grupie 26–35 lat o ponad 7 pkt proc. Mężczyźni nie tylko stanowią większość, lecz także odpowiadają za coraz większą część zadłużenia. Szczegóły analizy poniżej.

Przepada świadczenie wspierające. Umierają kolejne osoby niepełnosprawne. Co na to sądy?

Wszyscy wiemy, że przyznawanie świadczenie wspierającego obciąża przewlekłość. Okres oczekiwanie na przyznanie punktów w ramach poziomu potrzeby wsparcia wynosi w skrajnych przypadkach rok. Na punkty czekają osoby niepełnosprawne w tak poważnych stanach (i sędziwym wieku), że część z nich umiera. Ostrzegano przed takimi sytuacjami jeszcze przed wprowadzeniem świadczenia wspierającego. Niestety te obawy się spełniły. W efekcie rodziny osób zmarłych idą do sądu bo świadczenie wspierające ... przepada. Przykład takiej sytuacji poniżej.

Młodzi Polacy w trybie oszczędzania. Najczęściej od 20 do 60 proc. towarów kupują w promocjach [RAPORT]

Jak wynika z najnowszego raportu rynkowego, Polacy w wieku 18-25 lat najczęściej robią od 20% do 40% codziennych zakupów w promocjach – 32,5%. Głównie dotyczy to osób z dochodami w przedziale 3000-4999 zł, ze średnim wykształceniem i z mniejszych miejscowości. Z kolei 26,5% młodych konsumentów kupuje na co dzień od 40% do 60% podstawowych produktów w promocjach. Szczegóły poniżej wraz z omówieniem wyników raportu.

REKLAMA

Zasiłek z MOPS? Tak, ale pamiętaj o wywiadzie środowiskowym

Osoby ubiegające się o świadczenia z pomocy społecznej często zapominają o ważnej roli, jaką odgrywa rodzinny wywiad środowiskowy. Jest to podstawowe narzędzie, które pozwala na ocenę sytuacji majątkowej i rodzinnej. Kto i gdzie przeprowadza taki wywiad? Czy jest on obowiązkowy?

MOPS od 10 lat naruszają prawo wbrew TK. Nie ma limitu 18 lat przy świadczeniu pielęgnacyjnym (starym) [osoba niepełnosprawna, stopień znaczny)

Nieufność staruszki z demencją (osoba niepełnosprawna, stopień znaczny) jest dodatkowym argumentem dla przyznania świadczenia pielęgnacyjnego. Bo staruszka ufa tylko swojej córce. I nie może wykonywać czynności opiekuńczych nikt inny. To ciekawostka z omówionego w artykule wyroku sądu. Wyrok ten pokazuje jednak stały problem z MOPS - urzędnicy wiedzą o tym, że nie ma limitu wieku (18 lat dla osoby nieuczącej się) przy świadczeniu pielęgnacyjnym (jako data powstania niepełnosprawności. Ale wciąż ten limit stosują. To karygodne. Bo wynika to w mojej ocenie z obawy, że wojewoda odbierze gminom pieniądze na świadczenie pielęgnacyjne albo RIO zarzucą gminie naruszenie zasad gospodarki środkami publicznymi - bo przepisy wciąż mówią o limicie 18 lat, a to że limit nie obowiązuje wynika z wyroku TK, którego Sejm nigdy nie przełożył na nowelizację przepisów

Kłopoty ze skargą na MOPS za odebrany zasiłek pielęgnacyjny 215,84 zł. Tylko ePUAP albo papierowy dokument

W przepisach jest pułapka. Jeżeli spierasz się o zasiłek pielęgnacyjny (215,84 zł) z MOPS to nie można obecnie wnosić elektronicznie pism do sądu z nowym systemem e-Doręczenia. Będzie to możliwe dopiero od 2029 r. (o czym informują przepisy przejściowe, które łatwo przegapić). Można skorzystać z ePUAP. I tak wniesioną skargę na decyzję MOPS sąd przyjmie. Przez e-Doręczenia to się nie uda. W artykule przykład utraconego w ten sposób zasiłku pielęgnacyjnego. Na dziś najbezpieczniejszym prawnie sposobem wniesienia skargi na MOPS (i SKO) w sprawie zasiłku pielęgnacyjnego jest po prosty tradycyjna "papierowa" skarga.

1,1 mln osób dostanie czternastą emeryturę wcześniej. Ale nie każdy dostanie 1558,81 zł na rękę

Zakład Ubezpieczeń Społecznych kontynuuje wypłatę czternastych emerytur. Jeszcze przed najbliższym weekendem (do piątku 5 września 2025 r.) przelew na konto i przekaz pocztowy otrzyma prawie 1 mln 136 tys. osób. To emeryci i renciści, którym ZUS ustalił termin płatności głównego świadczenia na 6 dzień miesiąca.

REKLAMA

Deregulacja: Prezydent RP Karol Nawrocki podpisał 22 postulaty [LISTA]

Zastosowanie instytucji "milczącego załatwienia sprawy" przy przekroczeniu przez urzędy czasu instrukcyjnego zawartego w przepisach, zrównanie ważności dokumentacji elektronicznej z papierową, doprecyzowanie definicji konsumenta w prawie cywilnym, certyfikowanie firm uczestniczących w przetargach publicznych, usprawnienie procedury przetargowej w przypadku jednej oferty, roczny zamiast miesięcznego limitu przychodów dla działalności nieewidencjonowanej, cyfryzacja postępowań sądowych, obowiązkowa mediacja – szybsze i tańsze rozwiązanie sporów, skuteczna ochrona spadkobierców przed nadużyciami - szybkie blokowanie rachunków osób zmarłych: to tylko kilka z 22 postulatów podpisanych przez Prezydenta RP Karola Nawrockiego.

System kaucyjny w Polsce: rewolucja, która uderzy w małe sklepy?

System kaucyjny w Polsce ma ruszyć już wkrótce i zmienić sposób, w jaki oddajemy butelki i puszki. Dla dużych sieci to wyzwanie organizacyjne, ale dla małych sklepów może być prawdziwą rewolucją – od braku miejsca po dodatkowe koszty i obciążenie personelu. Czy lokalne sklepy poradzą sobie z nowymi obowiązkami?

REKLAMA