REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie ma gotowego wzoru reklamacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Prawdą jest, że nie ma żadnego specjalnego wzoru reklamacji usługi turystycznej. Jednakże przedstawiamy przykłady pism, które mogą okazać się pomocne.

W reklamacji do biura podróży należy dokładnie opisać wady wyjazdu, dołączyć zdjęcia, oświadczenia innych osób, kopię reklamacji wręczonej Rezydentowi czy Pilotowi, kopię rachunków np. za kort tenisowy, rowery, wejście na plażę czy leżaki, które miały być gratis. W podsumowaniu napisać, jakiego odszkodowania się domagamy.

REKLAMA

REKLAMA

 

Data ………………………..

Oznaczenie i adres

REKLAMA

Biura podróży

 

 

                 REKLAMACJA

 

Dot: Nr rezerwacji - 44507999, nr ref. obiektu T1100/400A L

 

Szanowni Państwo!

 

W dniach 23-30 lipca 2008r. korzystaliśmy z Waszej oferty wynajęcia obiektu wakacyjnego w Pradze. Korzystamy z Państwa usług od kilku lat, ale nigdy nie zdarzyło nam się spędzać urlopu w takich warunkach. Doskonale wiemy, czego można oczekiwać od obiektu z trzema gwiazdkami, lecz przede wszystkim ten obiekt kwalifikuje się do miana raczej schroniska. W opisie tego obiektu napisaliście nam Państwo, że jest "ładnie umeblowane". Kiedy ostatnio weryfikowaliście Państwo ten opis? Owo ładne umeblowanie to: 4 tapczany (wszystkie z pękniętymi lub połamanymi listwami pod siedziskiem), łóżko 2-osobowe, dwie szafy, stół i 6 krzeseł (jedno uszkodzone), telewizor bez pilota, ustawiony na 4 kanały - chyba nie to mieli Państwo na myśli pisząc TV satelitarna?

A teraz jak wygląda ten obiekt od drzwi wejściowych.

Po wejściu trafiamy na mały korytarzyk, z wieszakiem na okrycia wierzchnie, z którego można wejść do WC oraz do pierwszego pokoju. Do tego miejsca jest w porządku.

Z korytarza wchodzimy do pierwszego pokoju, gdzie znajduje się tapczan 1-osobowy i łóżko 2-osobowe oraz 2 szafy - i to wszystko!

Z pierwszego pokoju można przejść do dwóch innych pomieszczeń – jednym z nich jest trochę większy pokój, natomiast drugie, to małe pomieszczenie z prysznicem. W drugim pokoju (w Państwa opisie "salon/jadalnia") znajdują się 3 tapczany 1-osobowe, telewizor, stół i 6 krzeseł oraz kuchenka gazowa. To wszystko.

Z drugiego pokoju, czyli „salonu/jadalni”, wchodzi się do łazienko-kuchni, w której jest natrysk i umywalka oraz bojler, a w miejscu gdzie kiedyś była wanna są dwie szafki kuchenne i mała lodówka pod blatem kuchennym (w Państwa opisie "kącik kuchenny" - w łazience!!!).

W tym obiekcie nie ma więcej żadnego umeblowania, żadnych szafek nocnych lub półek albo jakiegoś regału tak potrzebnego na osobiste drobiazgi typu zegarek, telefon, mapa, kamera, aparat foto, biżuteria itp. (my te przedmioty trzymaliśmy na jednym z wolnych tapczanów - byliśmy w 4 osoby). Brakowało czajnika (wodę gotowaliśmy w rondelku), sztućce były niekompletne (8 noży, ale 4 widelce) a inne akcesoria kuchenne (bardzo, bardzo nieliczne) mocno zużyte, pordzewiałe, wyszczerbione. Nie ma ani jednego wieszaka na ręczniki (wieszaliśmy je na trzech pokrętłach na rurach pod bojlerem), w łazience brak półki na kosmetyki, które trzymaliśmy na parapecie okna. Wszystkie okna bez jakichkolwiek zasłon, co jest zadziwiające zważywszy, że obiekt znajduje się na parterze.

Pościel i ręczniki były schludne i czyste, ale obiekt jedynie "ogarnięty", ale nie posprzątany (pajęczyny pod natryskiem i koło szafki kuchennej). Ogólnie warunki surowe - białe ściany, białe meble, szara (najgorszego gatunku) wykładzina na podłodze. Wybraliśmy ten "obiekt" sugerując się opisem, oraz zdjęciami z jego wnętrza, tak odbiegającymi od rzeczywistości. Ten obiekt nie kwalifikuje się na trzy-gwiazdkowy, a stosując Waszą interpretację jakości obiektów nie mieści się również w grupie jedno-gwiazdkowego. Mamy porównanie z innymi obiektami, które wynajmowaliśmy z Waszej oferty. Nie oczekiwaliśmy luksusów, ale to co zastaliśmy w tym obiekcie było karygodne, łącznie z nieuprzejmością posiadacza kluczy do obiektu. To ogromne niedbalstwo z Waszej strony, żeby taki obiekt znalazł się w ofercie. Mam nadzieję, że podejmiecie Państwo stosowne kroki przeciwdziałające dalszemu funkcjonowaniu obiektów, które nie odpowiadają minimum standardów.

W związku z powyższym żądam odszkodowania w wysokości 500 zł, jako zadośćuczynienie za niewygody, w których spędzaliśmy urlop.

 

Oczekując na pilną odpowiedź, pozostaję z poważaniem:

                                           

Imię i nazwisko

 

 

Załączniki:

1.            zdjęcia

2.            kopia zastrzeżeń zgłoszonych posiadaczowi kluczy

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tylko w Warszawie mundurowi z 1800 zł. Reszta Polski zdyskryminowana mnożnikiem 6,00. Nie tylko prowincja, ale Kraków, Gdańsk, Wrocław. To samo u strażaków

Policjanci w całej Polsce gorączkowo ściągają projekt rozporządzenia o wysokości świadczenia mieszkaniowego (upubliczniony przez MSWiA). I są rozczarowani. Świadczenie mieszkaniowe jest płatne co miesiąc. To rodzaj rekompensaty za koszty mieszkaniowe ponoszone przez mundurowych. Świadczenie mieści się w widełkach od 900 zł do 1800 zł. Minimalny próg 300 zł z ustawy podnoszą jednak mnożniki. I dla większości policjantów minister MSWiA określił tak mnożniki, aby policjanci otrzymali 900 zł. Tylko Warszawa ma 1800 zł. Im wyższa cena najmu mieszkania w danym rejonie Polski, tym wyższy mnożnik. Wiadomo, że Warszawa będzie miała najwyższy. Okazało się jednak, że 1800 zł ma TYLKO Warszawa ze wskaźnikiem 6,00 (czyli 6 razy 300 zł = 1800 zł miesięcznie). Nawet policjanci z Gdańska, Wrocławia i Krakowa mają wskaźnik 5,00 (czyli 5 razy 300 zł = 1500 zł miesięcznie).

NRL popiera uchylenie ustawy o lekarzu sądowym. „System od początku był niewydolny”

Naczelna Rada Lekarska poparła stanowisko adwokatury, która od lat domaga się uchylenia ustawy o lekarzu sądowym z 2007 roku. Zdaniem lekarzy i prawników system nie spełnia swojej funkcji, zniechęca specjalistów niskim wynagrodzeniem i prowadzi do chaosu w sądach.

Zasiłek z MOPS na pogrzeb. Od 1 stycznia 2026 r. nowe zasady

Chociaż zasiłki celowe na pogrzeb gminy będą wypłacały bez limitu kwotowego i dochodowego, to nie każdy będzie mógł takie świadczenie uzyskać. Nowe przepisy są w tym zakresie restrykcyjne i w zasadzie dają prawo do wsparcia w sytuacjach wyjątkowych.

Koniec darmowych worków na śmieci od gminy. Zmiany w sposobie segregacji odpadów

Coraz więcej gmin w Polsce nie udostępnia już darmowych worków na śmieci dla swoich mieszkańców. Jest to związane ze zmianą sposobu segregacji odpadów. Zmiany mają na celu walkę z niewłaściwym sortowaniem śmieci.

REKLAMA

Zabiorą 50 gr przy kasie: Jak nie stracić na systemie kaucyjnym, który właśnie rusza?

Od 1 października do każdej plastikowej butelki i puszki w Polsce doliczane jest 50 groszy kaucji, a od 2026 roku – złotówka za szklaną butelkę wielorazową. Pieniądze można odzyskać, ale tylko wtedy, gdy opakowanie wróci do sklepu w nienaruszonym stanie. Jak działa nowy system, gdzie oddawać butelki i co zrobić, żeby nie stracić przy kasie?

Jak prawidłowo i zgodnie z prawem jeździć po ulicy rowerem? Czyli czego mogą od rowerzystów wymagać kierowcy i vice versa? Q&A

Rower i przepisy ruchu drogowego 2025: W poprzednim artykule omówiłem najczęstszy sposób poruszania się rowerem, czyli pod drodze lub pasie dla rowerów (DRD), drodze dla pieszych i rowerów (CPR) i drodze dla pieszych, które w mojej ocenie sprawiają dużo problemy. Jak się okazuje poruszanie się rowerem po jezdni (ulica) i po lesie sprawia nie mniejsze problemy, które tym razem wyjaśnię w formie Q&A.

Nie tylko punkty 7 i 8. Kolejne problemy z orzekaniem o niepełnosprawności

Rzeczniczka Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak ponownie apeluje o zmianę działania komisji orzekających o niepełnosprawności. Do Biura RPD wciąż wpływają zastrzeżenia rodziców, zaniepokojonych formą przeprowadzania wywiadu i badania z udziałem dziecka.

Pracowników zaskoczyły niższe wpływy na konta. Z czego wynikają? Można jeszcze złożyć pracodawcom odpowiednie oświadczenia

Jesień zaskoczyła pracowników nie tylko niskimi temperaturami, ale również niższymi wpływami na konta. Skąd się wziął nagły spadek wynagrodzenia? Dotyczy tych osób, które nie złożyły pracownikom stosownych oświadczeń.

REKLAMA

System kaucyjny w Polsce rusza dziś, tj. 1 października 2025. Co warto wiedzieć, zanim oddasz butelkę lub puszkę? [WYWIAD]

Dziś, 1 października 2025 r. w całej Polsce zaczął działać system kaucyjny. Konsumenci za butelkę PET czy puszkę zapłacą kaucję, którą odzyskają, gdy wrzucą opakowanie do punktu zbiórki. Jak dokładnie działa system, jakie są zasady i jakie wyzwania stoją przed jego operatorami? O tym w rozmowie z redakcją Infor.pl opowiada Zygmunt Ochał, Członek Zarządu Zwrotka S.A. – jednego z 7 operatorów systemu kaucyjnego w Polsce.

System kaucyjny wchodzi w życie. Już wiadomo, co czeka klientów i producentów

Butelki PET i puszki całkowicie zdominowały półki sklepowe – wynika z najnowszych danych. To oznacza, że od 1 października system kaucyjny obejmie zdecydowaną większość napojów w Polsce. Czy konsumenci zaakceptują nowe zasady gry, czy zaczną ich unikać? Pierwsze odpowiedzi poznamy już w najbliższych miesiącach.

REKLAMA