REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Turysta, Reklamacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Operator odpowiada za przerwy w dostępie do internetu

Dostarczanie internetu odbywa się na podstawie umowy o świadczeniu usług. Dostawca internetu odpowiada więc względem swojego klienta za straty spowodowane przerwą w dostępie do sieci. Odpowiedzialność ta nie może być całkowicie wyłączona.

Zmiany w gwarancji konsumenckiej – sprawdź co się zmieniło

Konsumenci nie będą musieli obawiać się, że udzielona im gwarancja z powodów jakichkolwiek braków formalnych może zostać uznana za nieważną. Korzystne dla konsumenta zmiany w gwarancji konsumenckiej weszły w życie 3 marca 2011 r.

Reklamacja

Reklamacja jest żądaniem kupującego, wynikającym z zawartej ze sprzedawcą lub usługodawcą umowy. Jest to uprawnienie przysługujące z racji nieprawidłowego wykonania umowy przez drugą stronę.

Gdzie reklamować zepsutą komórkę?

Domaganie się od abonenta, reklamującego zepsutą komórkę, gwarancji jest niezgodne z prawem. Konsumenci mogą skorzystać także z uprawnień, jakie dają im przepisy konsumenckie.

REKLAMA

Obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów

Osoba, która przybywa do domu wczasowego lub wypoczynkowego, pensjonatu, hotelu, motelu, domu wycieczkowego, pokoju gościnnego, schroniska, campingu lub na strzeżone pole biwakowe albo do innego podobnego zakładu, jest obowiązana zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 24 godzin od chwili przybycia. Zameldowania dokonuje się u kierownika zakładu lub upoważnionej przez niego osoby.

Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych

Świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Jak czytać odpowiedź sprzedawcy na reklamację?

Podstawą reklamacji towaru przez konsumenta jest niezgodność towaru z umową, istniejąca już w chwili wydania towaru. Zrozumienie tego, pozwoli nam odczytać odpowiedź sprzedawcy oraz to, co kryje się pod częstym stwierdzeniem „uszkodzenie mechaniczne w toku użytkowania”.

Jakie kary dla pijanych narciarzy?

Jazda na nartach i snowboardzie w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środków odurzających jest niedozwolona. Nowe przepisy zakładają, że za złamanie tego zakazu będzie groziła kara grzywny.

REKLAMA

Wyjeżdżasz na ferie? Pomyśl o ubezpieczeniu OC

Wyjeżdżając na ferie warto pomyśleć nad ubezpieczeniem turystycznym. W nieprzewidzianych wypadkach bardzo pomocne może okazać się ubezpieczenie OC dla turystów.

Vademecum konsumenta: kiedy sprzedawca nie ma racji?

„Reklamacji nie przyjmujemy”, „Szatnia nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione rzeczy”, „Reklamacja tylko z paragonem” – taki świat dla konsumentów budują niekiedy sprzedawcy. Bardzo często nie ma to jednak nic wspólnego z przepisami prawa. Sprawdź mity, jakie najczęściej wmawiają konsumentom sprzedawcy.

Jak producenci oszukują na żywności?

Deser czekoladowy bez czekolady, mięso wieprzowe zamiast wołowego. To tylko niektóre uchybienia, które znajdują inspektorzy z Inspekcji Handlowej. Przeczytaj jakimi sposobami producenci oszukują na żywności.

Ferie. Czy ubezpieczenie z NFZ jest skuteczne za granicą?

Niezależnie od tego czy ferie spędzisz na alpejskim stoku, czy na bulwarach Barcelony, warto pamiętać o ubezpieczeniu zdrowotnym. Zabierając specjalną kartę ubezpieczenia zdrowotnego będziesz mógł skorzystać ze świadczeń zdrowotnych w całej UE. Za leczenie zapłaci NFZ.

Kto ponosi koszty transportu przy reklamacji?

Kupione przeze mnie meble zostały dostarczone w fatalnym stanie - są krzywe i niedokładnie wykonane. Przy zgłoszeniu reklamacji sprzedawca poinformował mnie, że to ja mam obowiązek pokrycia kosztów odesłania towaru. Czy sprzedawca ma rację?

Wyprzedaże: jakie prawa mają konsumenci?

Kupiłam telefon na wyprzedaży. Po kilku dniach wyszły na jaw usterki, które uniemożliwiają mi korzystanie z aparatu. Zgłosiłam się do sprzedawcy, ten twierdzi jednak, że zaznaczył przy sprzedaży, iż towar objęty promocją nie podlega reklamacji.

Zimowy wypoczynek: co powinno znaleźć się w umowie?

Decydując się na wyprawę w góry w ramach wyjazdu organizowanego przez biuro podróży warto poświęcić czas na dokładne zapoznanie się z warunkami umowy. Warto też sprawdzić wiarygodność organizatora.

Co zrobić z nietrafionymi prezentami?

Zły rozmiar, czy źle dobrany kolor nie są przyczynami, które uprawniają konsumentów do reklamacji. Zwrot towar w określonym terminie od daty zakupu jest możliwy tylko wtedy, gdy takie uprawnienia przewiduje sam sprzedawca. Przeczytaj co możesz zrobić z nietrafionym prezentem.

Czy warto korzystać z ubezpieczenia turystycznego?

Ubezpieczenie turystyczne pomoże nam wyeliminować straty finansowe spowodowane przez wydarzenia losowe, jakie mogą nas dotknąć na wakacjach. Warto o tym pamiętać przed wyjazdem.

Czego możesz wymagać na wycieczce?

Zimne posiłki, brak własnej łazienki, obskurny hotelik czy też brak obiecanego widoku na morze. Zanim pojedziesz na urlop przeczytaj za co ponosi odpowiedzialność organizator i co zrobić, by nie przegapić odszkodowania.

Reklamacja: zwrot pieniędzy a obniżenie ceny

Zwrot zapłaconej ceny to dodatkowe uprawnienia konsumenta przy reklamacji, które jest możliwe tylko w wyjątkowych sytuacjach. W pewnych przypadkach można jednak żądać wyłącznie obniżenia ceny.

Reklamacja: kiedy zwrot pieniędzy

Niedozwolone klauzule w umowach ze sklepami internetowymi

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż elektroniczną mają obowiązek posługiwania się regulaminami przy zawieraniu umów. Te muszą być zgodne z wymogami kodeksu cywilnego i z ustawą o warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Reklamacja bez paragonu

Kilka miesięcy temu kupiłem buty, które teraz się popsuły. Niestety sprzedawca reklamacji nie chce przyjąć dopóki nie przedstawię paragonu, który mi się zagubił. Co zrobić?

Dlaczego warto zatrzymać paragon?

Robiąc zakupy powinniśmy upomnieć się o paragon. Może on stać się pomocny przy reklamacji. Z drugiej strony brak paragonu nie może być powodem odrzucenia reklamacji.

Poradnik na zimę: reklamacja butów

Za nami pierwszy atak zimy. Większość z nas czekała chwila prawdy: czy nasze buty wytrzymają zimowe warunki? Tym, którzy srodze się zawiedli polecamy zapoznać się z garścią praktycznych porad dotyczących reklamacji.

Rękojmia a gwarancja - uprawnienia konsumenta przy umowie sprzedaży

Umowa sprzedaży to jedna z częściej zawieranych umów w życiu codziennym konsumenta. Niestety równie często przychodzi nam korzystać z uprawnień, przysługujących w przypadku wad sprzedanej rzeczy. Jakie mamy wtedy prawa?

Jak reklamować powszechne usługi pocztowe?

W razie nieprawidłowego wykonania powszechnej usługi pocztowej, konsument ma prawo wnieść reklamację. Do sądu może się udać dopiero po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego.

Poradnik na święta. Reklamacja krok po kroku.

Reklamacja to ostatnia rzecz o jakiej myślimy przy zakupie produktu. Wszak nie ma potrzeby, by reklamować nowy, ładnie opakowany i sprawny towar. Problem pojawia się wtedy, gdy okazuje się to nieprawdą. Tylko jak sporządzić reklamację?

Konsumencie! Po co ci ta gwarancja?

Kupno prezentu świątecznego to często niełatwe zajęcie. Zbyt duży wybór sprawia, że czasami decydują detale, jak np. gwarancja producenta. Ale czy słusznie?

Zwrot towaru, czyli o czym wiedzieć zanim kupisz prezent?

Okres przygotowań do Świąt to także czas, kiedy gorączkowo poszukujemy prezentów dla bliskich. Nie zawsze jednak nasz wybór może przypaść do gustu obdarowanemu. Wtedy pojawia się podstawowe pytanie. Jak zwrócić towar?

Do działalności turystycznej wykształcenie niepotrzebne

Niedawna nowelizacja ustawy o usługach turystycznych zniosła wymóg zapewnienia kierowania przedsiębiorstwem lub jego oddziałem przez osobę spełniającą określone wymagania co do wykształcenia, praktyki i niekaralności. To oznacza, że do świadczenia usług nie jest potrzebne wykształcenie.

Zwrot towaru. Czy można oddać zbyt ciasny garnitur?

Niedawno w jednym ze sklepów kupiłem garnitur. Niestety podczas mierzenia w domu okazało się, że jest zbyt ciasny. Sprzedawca nie chce jednak przyjąć zwrotu. Czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy?

Zwrot towaru – jak i kiedy?

Zwrot towaru to nie to samo, co reklamacja. Jest możliwy jedynie wtedy, gdy taką możliwość oferuje swoim klientom sprzedawca. Dobór złego rozmiaru nie stanowi niezgodności towaru z umową i nie uprawnia do reklamacji.

Zakupy grupowe, czyli jak kupować taniej

Coraz większą popularnością w Polsce zaczyna się cieszyć idea zakupów grupowych. Takie zakupy dają duże oszczędności. a wszystko zgodnie z zasadą duży może więcej.

Co zrobić, gdy reklamacja butów się przedłuża?

Oddałem buty do reklamacji, która została uwzględniona. Niestety od tej chwili minął już miesiąc, a buty nadal nie zostały naprawione. Ile czasu ma sprzedawca na załatwienie reklamacji?

Za wysoki rachunek telefoniczny – co mam zrobić?

Podstawowym krokiem każdego abonenta, któremu, jego zdaniem, operator telekomunikacyjny naliczył zawyżony rachunek powinno być żądanie przesłania bilingu.

„Nie rozpatrujemy reklamacji” – czyli jak nie dać się oszukać sprzedawcy?

Reklamacji nie podlegają produkty na gwarancji, importowane, używane oraz te z wyprzedaży. Tak uprawnienia konsumentów widzą sprzedawcy. Nijak ma się to jednak do przepisów prawa.

Czy telefon komórkowy można reklamować w salonie sprzedaży?

Chciałem dokonać reklamacji telefonu komórkowego w salonie, w którym go kupiłem. Sprzedawca powiedział mi jednak, że reklamacja jest możliwa jedynie z gwarancją. Czy to prawda?

Co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji?

„Nasz sklep nie ma obowiązku przyjęcia reklamacji. Proszę udać się do producenta”. Bardzo często konsumenci mogą usłyszeć takie słowa z ust sprzedawcy. A jak jest naprawdę?

Orbis Travel złożył wniosek o upadłość

Orbis Travel, jedno z największych polskich biur podróży, złożyło wniosek o upadłość. Zgodnie z przepisami prawa powrót turystów do kraju zorganizuje urząd marszałkowski.

Czy gwarancja rzeczywiście opłaca się konsumentowi? – cz. 2

Gwarancja konsumencka wcale nie musi być korzystnym rozwiązanie dla konsumenta. Sprzedawca nie ma przy tym obowiązku udzielenia konsumentowi gwarancji.

Czy gwarancja rzeczywiście opłaca się konsumentowi? - cz. 1

Gwarancja konsumencka wcale nie musi być korzystnym rozwiązanie dla konsumenta. Sprzedawca nie ma przy tym obowiązku udzielenia konsumentowi gwarancji.

Jak zabezpieczyć się przed wadami wykonanego dzieła?

Umowa o dzieło zawierająca szczegółowe postanowienia pozwoli nam, w możliwe dostateczny sposób, zabezpieczyć się na wypadek wad wykonanego dzieła.

Tanie wakacje odchodzą do lamusa?

To ostatni sezon, kiedy można było tanio wyjechać na wakacje last minute. Biura podróży zapowiadają podwyżki cen. Wszystko przez zmianę prawa – donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.

Czy sprzedawca odpowiada również wtedy, gdy nie ponosi winy?

Niedawno sprzedawca odmownie rozpatrzył moją reklamację. W uzasadnieniu stwierdził, iż nie ponosi on winy i poradził, bym z ewentualnymi roszczeniami zwrócił się do producenta. Co mam zrobić?

Buty z przeceny – czy można je reklamować?

Chciałam ostatnio zareklamować buty, które kupiłam na przecenie. Sprzedawca powiedział mi, że taki towar nie podlega reklamacji, o czym podobno informował w trakcie promocji.

Czy za małe buty można zwrócić do sklepu?

Kupione buty w domu okazały się zbyt małe. W sklepie powiedziano, że nie jest możliwy zwrot towaru. Czy to aby jest zgodne z prawem?

Kupowanie apartamentów w kurortach pod wynajem – czy się opłaca?

Czy kupowanie apartamentów w kurortach pod wynajem się opłaca? Okazuje się, że zakup apartamentu w nadmorskim kurorcie bądź też w górach może być świetną inwestycją. Coraz więcej firm deweloperskich zachęca osoby dysponujące wolną gotówką do inwestycji w mieszkania w atrakcyjnych regionach Polski, po to, żeby wynajmować je później turystom.

Czy sprzedawca musi wydać gwarancję?

Niedawno kupiłem telewizor. W domu okazało się, że wraz z dokumentami nie dostałem gwarancji. Sprzedawca wyjaśnił, że nie udziela gwarancji. Czy to oznacza, że nie mam prawa do reklamacji?

Jak reklamować żywność?

Tak jak buty, czy inne produkty, także żywność może być reklamowana. Termin na to przewidziany jest jednak zdecydowanie krótszy.

Jakie są terminy przy reklamacji konsumenckiej?

Odpowiedzialność sprzedawcy trwa dwa lata. Ustawa określa też termin odpowiedzi na reklamację. Nic nie mówi jednak ile ma trwać spełnienie żądań.

REKLAMA