| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: uokik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu uokik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące uokik.

Bezpieczne zabawki - wskazówki UOKiK

Aktualizacja: 21.12.2018

UOKiK podpowiada jak kupować bezpieczne zabawki. Warto zwrócić uwagę na to, czy wybrany przez nas produkt posiada odpowiednie atesty. »

Nowe uprawnienia Prezesa UOKiK w związku z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów

Aktualizacja: 17.12.2018

Od 15 grudnia 2018 r. Prezes UOKiK ma nowe uprawnienia. Może nakładać kary finansowe na osoby z kadry zarządzającej przedsiębiorstwem, gdy stwierdzi umyślne przyczynienie się do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. »

Zmiana sprzedawcy prądu - będzie zmiana przepisów

Aktualizacja: 07.11.2018

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wskazuje na problem nieuczciwych sprzedawców energii. Ofiarami oszustów najczęściej padają osoby starsze. By zminimalizować ryzyko nieuczciwych praktyk urząd proponuje zmianę przepisów. »

Jak bezpiecznie grillować?

Aktualizacja: 07.05.2018

Na co zwrócić uwagę przy zakupie grilla, podpałki czy środka biobójczego? UOKiK radzi, jak bezpiecznie grillować. »

Nowy numer infolinii konsumenckiej

Aktualizacja: 28.01.2015

800 889 866 – to nowy numer infolinii konsumenckiej, która umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce dostęp do pomocy prawnej. Prawnicy odpowiadają także na pytania konsumentów pod adresem porady@dlakonsumentow.pl. Zarówno połączenie, jak i porady są bezpłatne. »

Nieuczciwe praktyki kolejowych przewoźników

Aktualizacja: 25.10.2012

We wzorcach stosowanych przez przewoźników znalazły się postanowienia, które wyłączały ich odpowiedzialność w razie wystąpienia tzw. ograniczenia w ruchu pociągów lub innych bliżej niesprecyzowanych okoliczności. Prezes UOKiK miała także wątpliwości do postanowienia, które mogło wydłużyć czas na rozpatrzenie reklamacji. »

Kara dla PGNiG za nadużycie pozycji rynkowej

Aktualizacja: 11.07.2012

Brak zawarcia kontraktu przez PGNiG uniemożliwił spółce NowyGaz wejście na rynek sprzedaży detalicznej gazu. Za nadużywanie pozycji rynkowej Prezes UOKiK nałożyła na Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo karę finansową w wysokości 60 mln zł. »

Postępowanie przed Prezesem UOKiK w sprawie klauzul abuzywnych

Aktualizacja: 17.05.2012

Przedsiębiorcy wykorzystujący w obrocie konsumenckim wzorce umowne powinni mieć świadomość, że nie jest dozwolone dowolne kształtowanie przez nich postanowień takich wzorców. Prezes UOKiK ma uprawnienie do wystąpienia z powództwem do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o uznanie klauzul za niedozwolone. »

Pobieraczek znów na celowników UOKiKu

Aktualizacja: 20.05.2012

Serwis internetowy pobieraczek.pl, prowadzony przez spółkę Eller Service, znowu znalazł się na celowników Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

Pobieraczek ukarany przez sąd

Aktualizacja: 28.02.2012

Po prawie dwóch latach sporów z UOKiKiem i internautami, sprawa Pobieraczka znalazła swój finał w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten podtrzymał decyzję Urzędu i karę dla właścicieli firmy. Orzeczenie nie jest jednak ostateczne. »

Castorama zapłaci karę

Aktualizacja: 31.05.2011

Castorama zawarła niedozwolone porozumienie z producentem farb ICI i będzie musiała zapłacić karę. Decyzję UOKiKu potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

UOKiK karze miejskie wodociągi z Bydgoszczy

Aktualizacja: 31.05.2011

Spółka Miejskie Wodociągi i Kanalizacja z Bydgoszczy naruszała prawa konsumentów i narzucała im niekorzystne warunki umów – uznała Prezes UOKiKu. Obędzie się jednak bez finansowej kary. »

Świąteczne prezenty - jak wybrać bezpiecznie?

Aktualizacja: 13.04.2011

Święta tuż tuż, zaczynamy rozglądać się za prezentami dla dzieci. Zanim wyruszymy na poszukiwania wymarzonego prezentu, UOKiK przypomina kilka rad, które pomogą wybrać rzeczy nie tylko atrakcyjne, ale także bezpieczne »

Loteryjne sms-y pod lupą UOKiK

Aktualizacja: 31.05.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbada postępowanie podmiotów, które zachęcają do udziału w konkursach za pomocą sms-a. Urzędnicy sprawdzą, czy nie zostało złamane prawo. »

Mediacja ze sprzedawcą przy pomocy Inspekcji Handlowej

Aktualizacja: 14.09.2011

W przypadku sporu konsumenta ze sprzedawcą, czy usługodawcą warto spróbować mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową. Ta forma rozstrzygania sporów jest dobrowolna - muszą się na nią zgodzić obie strony - ale z uwagi na wagę argumentów i sposób ich prezentowania przez mediatorów, bywa często skuteczna. »

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Eksperci portalu infor.pl

adw. Agata Stanilewicz-Krzysztofiak

Partner Kancelarii Kawczyński i Kieszkowski Adwokaci i Radcowie Prawni sp. p. www.kklaw.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »