REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Uokik, Usługi telekomunikacyjne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Niedozwolone praktyki na rynku lokalnym w Poznaniu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się praktykom stosowanym przez poznańskich przedsiębiorców. Efekt? Wprowadzanie w błąd konsumentów oraz niedozwolone praktyki.

Loteryjne sms-y pod lupą UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbada postępowanie podmiotów, które zachęcają do udziału w konkursach za pomocą sms-a. Urzędnicy sprawdzą, czy nie zostało złamane prawo.

Mobilny Internet. Można zrezygnować, gdy brak zasięgu w domu?

Kilka miesięcy temu zawarłem umowę na Internet mobilny. Niedawno przeprowadziłem się do nowego mieszkania, w którym nie mam zasięgu. Czy w takiej sytuacji mogę zrezygnować z umowy?

Jak przenieść numer telefonu?

Zmiana operatora z zachowaniem dotychczasowego numeru to prosta i bezpłatna usługa, która może się ograniczyć do jednej wizyty w salonie telekomunikacyjnego dostawcy.

REKLAMA

Operator nie może rozwiązać umowy bez powiadomienia abonenta

Postanowienia umowne, w których operator rezerwuje sobie prawo do rozwiązania umownego bez wcześniejszego powiadomienia o tym klienta są niedozwolone.

Za wysoki rachunek telefoniczny – co mam zrobić?

Podstawowym krokiem każdego abonenta, któremu, jego zdaniem, operator telekomunikacyjny naliczył zawyżony rachunek powinno być żądanie przesłania bilingu.

Zmowa na rynku telewizji mobilnej? UOKiK sprawdzi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy największe firmy telekomunikacyjne w Polsce nie uczestniczyły w zmowie na rynku telewizji mobilnej.

Czy zmiana oferty programowej kablówki uprawnia do wypowiedzenia umowy?

Zmiana oferty programowej stanowi zmianę treści umowy i daje abonentowi możliwość rozwiązania umowy. Przeciwne postanowienia są niedozwolone.

REKLAMA

Sąd polubowny: gdzie odbędzie się rozprawa przeciwko operatorowi?

Spory z operatorem telekomunikacyjnym mogą być rozstrzygane przez powołany do tego sąd polubowny. Czy jednak sprawa może odbyć się wyłącznie w siedzibie sądu w Warszawie?

Banki ukarane za naruszanie praw konsumenta

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się działalności banków. Efekt to stwierdzenie niedozwolonych praktyk w aż 7 instytucjach - stwierdza Urząd.

Wysoka kara dla Canal+ za naruszenie praw konsumenta

Canal+ będzie musiał zapłacić ponad 3,5 mln zł za naruszenie praw konsumenta – taką decyzję podjęła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operatorowi przysługuje jednak odwołanie do sądu.

Czy spory z operatorem telekomunikacyjnym można załatwić polubownie?

Spory z operatorem telekomunikacyjnym można rozstrzygnąć na drodze postępowania polubownego. Stosuje je sąd polubowny działający przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Kiepskie wyniki kontroli żywności

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przebadał jakość wyrobów czekoladowych i winiarskich. Wyniki pokazują, że nie zawsze spożywamy to co powinniśmy.

Jak rozwiązać umowę z operatorem?

Masz telefon komórkowy u jednego z operatorów, ale chcesz rozwiązać umowę? Tutaj dowiesz się co należy zrobić.

Czy neostrada wchodzi w skład usługi powszechnej

Telekomunikacja Polska odmówiła mi podłączenia neostrady z powodu braku warunków technicznych. Czy może tak postąpić skoro świadczy usługę powszechną?

Od 1 lipca nowe stawki maksymalne roamingu

Zabierając telefon komórkowy na wakacyjne wojaże po Unii Europejskiej warto poznać zasady roamingu. Od roku operatorzy obowiązkowo nasze rozmowy rozliczają w systemie sekundowym, a opłaty nie mogą być większe od stawek maksymalnych, obowiązujących w UE. Od 1 lipca 2010 r. będą one niższe.

Zwiększanie liczby numerów prenumeraty to nieuczciwa konkurencja

Przedsiębiorca, który zwiększa liczbę numerów w prenumeracie wprowadza konsumentów w błąd i popełnia czyn nieuczciwej konkurencji – orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie.

Zmowa cenowa producenta farb i marketów budowlanych

UOKiK nałożył wysokie kary na producenta farb i lakierów Tikkurila oraz market budowlany Praktiker, za zmowę cenową. Trzeci podmiot tego procederu – Castorama, uniknął kary dzięki współpracy z Urzędem.

Deweloperzy pod lupą UOKiK

Deweloperzy stosujący niedozwolone praktyki wobec swoich klientów muszą się liczyć z interwencją UOKiK. W przypadku naruszenia interesów konsumentów firma deweloperska może być ukarana finansowo.

Co zrobić gdy operator nie podłączył Internetu

Zawarłem umowę z jednym z operatorów o przyłączeniu do sieci internetowej. Jednak od miesiąca, pomimo ponagleń, nadal nie została uruchomiona usługa. Co mam zrobić w takiej sytuacji?

UOKiK wygrywa apelację w sprawie opłat za transakcje kartami płatniczymi

Banki mogły naruszyć prawo ustalając wspólnie wysokość opłat pobieranych za transakcje dokonywane kartami płatniczymi Visa i MasterCard. Sąd Apelacyjny podzielił argumenty UOKiK i skierował sprawę do ponownego rozpatrzenia

PKP Przewozy Regionalne ukarane z łamanie praw klientów

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK. Spółka PKP Przewozy Regionalne ogranicza prawa swoich klientów. Sąd podtrzymał również nałożoną przez Urząd karę finansową w wysokości 100 tys. zł.

Jak rozstrzygnąć spór z operatorem

Jeżeli reklamacja nie przyniesie efektu, spór z operatorem można rozstrzygnąć za pomocą sądu polubownego przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej.

Samorząd notarialny narusza konkurencję

Kodeks Etyki Zawodowej Notariusza uchwalony przez Krajową Radę Notarialną zawiera postanowienie naruszające konkurencję – uznała Prezes UOKiK. To kolejna interwencja Urzędu w sektorze usług profesjonalnych

Sąd podtrzymuje karę dla TP SA

Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał karę dla Telekomunikacji Polskiej, nałożoną przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Polski operator zapłaci 33 mln zł.

Zawarcie umowy przez telefon z konsultantem

Coraz częściej abonenci są kuszeni nowymi ofertami usług telekomunikacyjnych przez telefonicznych konsultantów. Co w sytuacji gdy warunki nowej umowy są inne od tych, na które się zgodziliśmy?

Pobieraczek ukarany przez UOKiK

Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki portalu pobieraczek, uznając je za wprowadzanie internautów w błąd. Spółka będzie musiała zapłacić 240 tys. zł kary.

Wyrok w sprawie TP S.A. – sprzedaż łączona TP sprzeczna z prawem UE

Dnia 11 marca 2010 r. Europejski Trybunał Sprawiedliwości zajął się sprawą mającą bezpośredni związek z Polską i wydał wyrok w sprawie uzależniania przez Telekomunikację Polską  zawarcia umowy o świadczeniu usług szerokopasmowego dostępu do Internetu „neostrada tp” od zawarcia umowy o świadczenie usługi telefonicznej (sygn. sprawy: C-522/08).

Zmowa cenowa taksówkarzy w Gdańsku

81 tys. zł za naruszenie praw konkurencji będą musiały zapłacić trzy gdańskie korporacje taksówkowe. Zdaniem Prezesa UOKiK ukarane podmioty zawarły zmowę cenową.

Polkomtel przegrywa z UOKiK przed sądem

Sąd Apelacyjny uznał, że zakwestionowana przez UOKiK reklama operatora sieci Plus iPlus dla ciebie z komputerem wprowadzała w błąd. Wcześniej decyzję Prezesa Urzędu potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Enea przegrywa przed sądem z UOKiK

Spółka energetyczna Enea Operator nadużyła pozycji dominującej utrudniając budowę farm wiatrowych, a kara nałożona przez UOKiK zostanie utrzymana – zdecydował Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Koniec z wyłączaniem telefonu za niezapłacony rachunek

Telefon jest dobrem cywilizacyjnym, a pozbawienie możliwości korzystania z tego dobra może mieć jedynie wyjątkowy charakter - uznał Sąd Antymonopolowy. Dla operatorów oznacza to, że nie będą mogli odciąć abonenta za niezapłacony rachunek – pisze w środę Dziennik Gazeta Prawna.

Sąd przyznaje rację UOKiK - kara dla PKO BP utrzymana

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że zakwestionowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów reklama Max Lokaty banku PKO BP, wprowadzała w błąd. Za nierzetelną reklamę bank zapłaci 5,7 mln zł kary.

Odszkodowanie od operatora telekomunikacyjnego za niezawarcie umowy

Świadczenie usług telekomunikacyjnych w ramach tzw. usługi powszechnej, oznacza iż przedsiębiorca wyznaczony ma obowiązek zawarcia umowy na każde żądanie użytkownika, który spełnia określone kryteria. Jeżeli pomimo tego, operator tego nie uczyni, wtedy też będzie musiał zapłacić odszkodowanie.

Niewykonanie umowy przez operatora telekomunikacyjnego

Operator telekomunikacyjny ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku niewykonania lub nieprawidłowego wykonania świadczenia. Inaczej będzie odpowiadał operator świadczący usługę powszechną.

Usługi telekomunikacyjne można reklamować u przedsiębiorcy

Abonenci niezadowoleni z usług świadczonych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych mogą skorzystać z trybu reklamacyjnego. W takim wypadku przedsiębiorca ma obowiązek rozpatrzyć nasza skargę.

UOKiK przypomina: turysto pamiętaj o swoich prawach

Powoli zbliża się sezon wakacyjny, a w ofercie biur podróży zaczynają królować letnie oferty first minute. Decydując się już teraz na wykup letniej wycieczki pamiętajmy o swoich prawach – przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

SKOK-i pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się reklamom, jakie do klientów skierowała Krajowa Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo – Kredytowa. W wyniku kontroli została nałożona kara w wysokości przekraczającej 300 tys. zł.

UOKiK: Enion nadużywał pozycji na rynku dystrybucji energii

Ograniczanie konkurencji oraz nadużywanie pozycji na rynku dystrybucji energii – takie zarzuty wobec spółki Enion sformułowała Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Takie postępowanie będzie kosztować spółkę 7 mln złotych.

Ubezpieczenia na życie pod lupą

Jednym z ostatnich działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów było badanie rynku ubezpieczeń na życie. Wynik kontroli okazały się zaskakujące. Wiele firm stosowało bowiem niedozwolone klauzule w umowach ubezpieczeniowych.

UOKiK wykrył zmowę cenową w branży budowlanej

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykrył zmowę cenową w sektorze budowlanym. Nielegalny proceder przez lata windował ceny drzwi antywłamaniowych oraz farb.

Era, Aster i Vobis ukarane za nierzetelną reklamę

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął na cel nierzetelne reklamy na rynku usług telekomunikacyjnych. Efekt? Ponad 9 mln złotych kary będą musiały zapłacić łącznie Aster, Era oraz Vobis.

Kiedy nie zapłacisz operatorowi za zerwanie promocji


Zmiana regulaminu świadczenia usług przez operatora telekomunikacyjnego daje nam możliwość wypowiedzenia umowy. W takiej sytuacji przedsiębiorca nie może żądać zapłaty kary umownej z tytułu zerwania umowy promocyjnej.

Plac zabaw musi być bezpieczny

Prawo dziecka do zabawy jest zagwarantowane przepisami międzynarodowymi. Dziecko ma prawo do wypoczynku, czasu wolnego i uczestniczenia w zabawach, także tych na placu zabaw.

Mediacja ze sprzedawcą przy pomocy Inspekcji Handlowej

W przypadku sporu konsumenta ze sprzedawcą, czy usługodawcą warto spróbować mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową. Ta forma rozstrzygania sporów jest dobrowolna - muszą się na nią zgodzić obie strony - ale z uwagi na wagę argumentów i sposób ich prezentowania przez mediatorów, bywa często skuteczna.

Z fachowcem podpisz umowę i korzystaj z gwarancji

Produkty wadliwe albo nie posiadające właściwości, o których zapewniał przedsiębiorca można reklamować. Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że może skorzystać z uprawnień przysługujących na podstawie gwarancji, wystawianej dobrowolnie przez producenta lub też z przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, określającej obowiązki sprzedawcy.

UOKiK skontrolował pośredników nieruchomości

Uważaj na pośredników nieruchomości bez licencji. Taki pośrednik nie ma polisy OC i nie gwarantuje odpowiedniej jakości usług. Raport UOKiK wskazuje również inne nieprawidłowości w funkcjonowaniu agencji nieruchomości.

Czy operator telekomunikacyjny może sprzedać wierzytelność wobec konsumenta

Od jakiegoś czasu zalegam z zapłatą 2 faktur za telefon. W zeszłym tygodniu dostałem list z przedsądowym wezwaniem do zapłaty. Pismo zostało nadane przez firmę windykacyjną, która twierdzi, że jest moim wierzycielem i żąda wpłaty na wskazane przez siebie konto. Jestem trochę zdezorientowany i zastanawiam się, czy operator mógł bez mojej zgody przekazać swoją wierzytelność?

Nie każda zmiana regulaminu uprawnia do rozwiązania umowy

Od 6 lipca nie każda zmiana regulaminu operatora sieci będzie pozwalała abonentowi rozwiązać umowę bez żadnych konsekwencji. Dobrą zmianą jest natomiast zlikwidowanie opłaty za przejście do innej sieci.

Media Markt ukarany za utrudnianie reklamacji

Blisko 750 tys. zł będzie musiała zapłacić spółka Media Markt z Olsztyna za utrudnianie konsumentom możliwości reklamowania wadliwych towarów – uznała Prezes UOKiK i nakazała zmianę kwestionowanej praktyki. W toku są postępowania przeciwko innym sklepom.

REKLAMA