reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Co zrobić gdy operator nie podłączył Internetu

Co zrobić gdy operator nie podłączył Internetu

Zawarłem umowę z jednym z operatorów o przyłączeniu do sieci internetowej. Jednak od miesiąca, pomimo ponagleń, nadal nie została uruchomiona usługa. Co mam zrobić w takiej sytuacji?

Termin, w jakim powinna być uruchomiona usługa jest określony w treści umowy z operatorem albo w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych. Jeżeli  został on przekroczony, wtedy też abonent może skorzystać z postępowania reklamacyjnego lub też na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego wyznaczyć dodatkowy termin, po upłynięciu którego możliwe będzie odstąpienie od umowy.

Zgodnie z art. 56 Prawa telekomunikacyjne termin oczekiwania na przyłączenie do sieci lub termin rozpoczęcia świadczenia usług określa umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

W przypadku, gdy pomimo zawarcia umowy, termin przewidziany na rozpoczęcie świadczenia usługi dostępu do Internetu nie został dotrzymany przez operatora, konsument ma możliwość skierowania sprawy na drogę postępowania reklamacyjnego.

Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja

Zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji powinny będzie można znaleźć w umowie lub regulaminie danego operatora.Prawo telekomunikacyjne obowiązuje każdego dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych do jej rozpatrzenia. Oznacza to, że w sytuacji, gdy niezadowolony abonent wniesie skargę, po stronie przedsiębiorstwa zachodzi obowiązek przyjęcia jej, oceny zasadności oraz pisemnej odpowiedzi osobie reklamującej.

Według przepisów operator musi to uczynić w ciągu 30 dni od złożenia reklamacji. Jeżeli więc w tym czasie nasza skarga nie będzie rozpatrzona, wtedy też zostanie uznana za uwzględnioną.

Zobacz również: Jak napisać reklamację usługi telekomunikacyjnej

Postępowanie reklamacyjne jest obowiązkowe, jeżeli zawarta z operatorem umowa dotyczy świadczenia tzw. usługi powszechnej.

W pozostałych przypadkach konsument ma możliwość skorzystać od razu z uprawnień wynikających z Kodeksu cywilnego. Na podstawie art. 491 może on wyznaczyć drugiej stronie dodatkowy termin na wykonanie zobowiązania, z zastrzeżeniem, iż po jego bezskutecznym upływie, będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji możliwe jest również żądanie naprawienia szkód, wynikłych z niewywiązania się przez operatora z umowy.

Odpowiednie pismo z wyznaczeniem dodatkowego terminu na rozpoczęcie świadczenia usługi należy skierować do operatora. Dla pewność list należy nadać ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Podstawy prawne:

Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.)

Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2004 r. nr 171 poz. 1800 z późn. zm.)

reklama

Czytaj także

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Sponsorowany

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Emilianowicz Kuchta Kancelaria Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama