| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Programy lojalnościowe w hotelach

Programy lojalnościowe w hotelach

Programy lojalnościowe hotelach często opierają się na podarkach dla określonych kręgów gości. Podarki mają charakter prawny umowy darowizny, której odwołać nie można.

Przedmiotem darowizny na rzecz gości hotelowych są rozmaite drobne rzeczy specjalnie umieszczone w pokojach hotelowych – z przeznaczaniem do zużycia lub zabrania przez gościa hotelowego. Takiej darowizny odwołać nie można.

Hotele wyższych kategorii, zwłaszcza nastawione na turystykę biznesową i kongresową, realizują specjalne programy lojalnościowe dla stałych gości, które stwarzają specjalne przywileje dla określonych klientów w celu związania ich z danym hotelem bądź określoną siecią hotelową.

Obdarowanym jest gość hotelowy, którego hotelarz pragnie uhonorować w sposób wyjątkowy, bądź u którego chce spowodować wrażenie szczególnego traktowania, czy też którego potrzeby związane z czasowym zamieszkaniem poza domem zamierza zaspokoić w większym stopniu, niż można standardowo oczekiwać.

Zobowiązanie powstałe z umowy hotelowej nie dotyczy obowiązku dokonania żadnego bezpłatnego przysporzenia na rzecz gościa hotelowego. Niektórzy goście traktują upominki otrzymane w hotelu jako spełnienie świadczenia wynikającego z zawartej umowy, ale obdarowanie gościa nie wynika z umowy hotelowej, chociaż niewątpliwie ściśle się z nią wiąże.

Rodzaje przedmiotów, które hotele przekazują gościom w ramach programu lojalnościowego zależy od kategorii gościa hotelowego.

W odniesieniu do gości standardowych są to zwykle zestawy podstawowych kosmetyków, obejmujące:

  1. dodatkowe mydełko toaletowe (jedno mydełko należy do koniecznych elementów wyposażenia pokoju hotelowego w hotelach, motelach i pensjonatach wszystkich kategorii, a w praktyce jest to często mydło w płynie),
  2. szampon,
  3. płyn do kąpieli,
  4. balsam do ciała
  5. inne rzeczy służące do utrzymania higieny osobistej.

Dla gości stałych oraz bardzo ważnych osobistości zestawy kosmetyków bywają zazwyczaj wzbogacone o inne przedmioty, zwłaszcza:

  1. flakoniki perfum,
  2. dezodoranty
  3. przybory do golenia itp.

Ponadto regułą jest w zakładach hotelarskich wyższych kategorii obdarowywanie wszystkich gości hotelowych różnymi przedmiotami reklamowymi, jak np. długopisami, notesami i papeterią z firmowymi nadrukami, planami miast, mapami okolicznych terenów, różnymi informatorami itp. Wśród tego rodzaju darowanych przedmiotów mogą się znaleźć wizytowniki, portfele, wieczne pióra, notesy elektroniczne, zegary, kubki itp. nieraz dość kosztowne rzeczy opatrzone najczęściej logo hotelu.

Zobacz również serwis: Konsument - turystyka

W hotelach najwyższej kategorii dla wskazanych dwóch grup gości praktykuje się specjalne programy promocyjne. Obejmują one:

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Artur Zych

Finansowanie dla firm - kredyty, leasing, faktoring.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »