| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Łatwiejsze reklamacje w sklepach internetowych

Łatwiejsze reklamacje w sklepach internetowych

Wszyscy konsumenci, którzy będą chcieli złożyć reklamacje do sklepu internetowego będą mogli to uczynić w specjalnie do tego przeznaczonym punkcie kontaktowym. Tak wynika z noweli ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Zgodnie z projektem ustawy uchwalonym przez Sejm mają powstać specjalne punkty przeznaczone dla konsumentów korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną.

Usługa świadczona drogą elektroniczną (w nowym brzemieniu ustawy) jest wykonywana bez jednoczesnej obecności stron, czyli na odległość. Polega ona na przekazywaniu danych na indywidualne żądanie konsumenta, przesyłanych i otrzymywanych za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej.

Punkty kontaktowe

Punkty doradcze, czyli tzw. punkty kontaktowe mają bezpłatnie pomagać zarówno konsumentom, jak i sprzedawcom. Do ich zadań należeć ma przede wszystkim:

  • umożliwienie sprzedawcom i konsumentom otrzymywania informacji ogólnych na temat ich praw i obowiązków,
  • informowanie o procedurach reklamacyjnych,
  • informowanie o możliwości naprawiania szkody w przypadku sporów,
  • przekazywanie informacji praktycznych,
  • umożliwienie usługodawcom i usługobiorcom uzyskiwania danych szczegółowych dotyczących władz, stowarzyszeń lub organizacji, od których mogą oni otrzymać dalsze informacje lub praktyczną pomoc.

Minister gospodarki ma zadecydować o tym ile punktów kontaktowych powstanie, jakie będą ich rodzaje oraz określi szczegółowy zakres ich kompetencji. W drodze rozporządzenia mają zostać również sprecyzowane warunki techniczne i organizacyjne punktów.

Punkty kontaktowe dla administracji

Oprócz punktów doradczych, z których będą mogli korzystać usługodawcy oraz usługobiorcy, powstaną również punkty kontaktowe dla administracji. W założeniu ma to być jednostka organizacyjna, która będzie zajmować się współpracą z państwami członkowskimi Unii Europejskiej. Chodzi przede wszystkim o zbieranie informacji o ważnych decyzjach administracyjnych, orzeczeniach sądowych oraz o praktykach i zwyczajach stosowanych w handlu elektronicznym.

Po co te zmiany

Ustawa ma za zadanie wdrożyć do krajowego porządku prawnego postanowienia dyrektywy unijnej o handlu elektronicznym (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/31/WE z dnia 8 czerwca 2000 r. w sprawie niektórych aspektów prawnych usług w ramach społeczeństwa informacyjnego, w szczególności handlu elektronicznego w ramach rynku wewnętrznego).

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

Zadaj pytanie: Forum

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Będą łatwiejsze reklamacje w sklepach internetowych.
Będą łatwiejsze reklamacje w sklepach internetowych.

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza - Bezpiecznie i pewnie prowadzimy do celu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »