| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Czy mogę od razu żądać zwrotu pieniędzy

Czy mogę od razu żądać zwrotu pieniędzy

Dwa miesiące przed świętami kupiłam synowi iPod’a. Kiedy sprawdziłam go w domu, okazało się, że jest zepsuty. Zażądałam zwrotu pieniędzy. Natomiast sklep nie dość, że rozpatrywał moją reklamację ponad miesiąc, to w dodatku nie chce mi zwrócić pieniędzy za sprzęt. Czy muszę godzić się na naprawę? 

Konsument ma prawo w pierwszej kolejności żądać naprawy albo wymiany towaru niezgodnego z umową.

Odstąpienie od umowy i w konsekwencji żądanie zwrotu pieniędzy jest możliwe dopiero, gdy wymiana albo naprawa są niemożliwe albo gdy sprzedawca nie zdoła naprawić lub wymienić towaru w odpowiednim czasie lub gdy naprawa lub wymiana produktu narażałaby kupującego na znaczne niedogodności.

Zobacz również: Kiedy odstąpienie od umowy z tytułu niezgodności towaru zumową jest możliwe

Dodatkowym warunkiem jest to, że wadliwość towaru musi być istotna, tzn. w znaczący sposób uniemożliwia konsumentowi korzystanie z niego.

Zobacz również: Gdy wady ujawnią się w krótkim czasie po zakupie

Podstawa prawna:

art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. u. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Motiveo

Motiveo.pl to nowy sposób na tworzenie współczesnych systemów motywacyjnych dla handlowców. Platforma ta przeznaczona jest dla całego sektora MŚP.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »