| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Reklamacja perfum

Reklamacja perfum

Tydzień temu kupiłam perfumy, jednak była to pochopna decyzja i po paru dniach stwierdziłam, że zapach ten kompletnie mi się nie podoba. Dodam, że perfumy te kosztowały całkiem sporo. Czy mam prawo do zwrotu pieniędzy lub do wymiany na inne perfumy?

To, czy sprzedawca zwróci Pani pieniądze bądź dokona wymiany będzie zależeć od jego dobrej woli, gdyż nie ma takiego obowiązku. Perfumy, które Pani kupiła nie są wadliwe, a ta kwestia przy reklamacji jest kluczowa.

Zobacz również: Co napisać w reklamacji

Co innego gdyby okazało się, że perfumy mają zepsutą pompkę. Tu już mamy do czynienia z wadliwością, więc można produkt zareklamować. Kwestia ta uregulowana jest w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Zgodnie z nią sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową (w tym przypadku niepisana umowa kupna sprzedaży).

Zobacz również: Reklamacja towaru

Jednak w przypadku perfum trudno jest stwierdzić ich wadliwość (to, że nie podoba nam się zapach nie jest bowiem wadą), dlatego w przypadku tego typu zakupu warto zastanowić się czy aby na pewno to jest produkt, który nam odpowiada. Reklamacja nie zostanie uwzględniona, jeżeli powołamy się na „zmienność naszego gustu”. W takiej sytuacji możemy liczyć (jak już wspominałam wyżej) na dobrą wolę sprzedawcy.

Podstawa prawna:

ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zminie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, oz. 1176 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Michał Sroczyński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »