| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Sprawy rodzinne > Dziecko i prawo > Prawa dziecka > „Nie przegraj!” – kampania przeciwko komercyjnemu wykorzystywaniu seksualnemu dzieci i młodzieży

„Nie przegraj!” – kampania przeciwko komercyjnemu wykorzystywaniu seksualnemu dzieci i młodzieży

Chęć posiadania modnych ubrań, kosmetyków czy gadżetów – to, zdaniem 58% młodych Polaków, powód podejmowania kontaktów seksualnych przez dzieci i młodzież w zamian za korzyści materialne lub finansowe. W województwie mazowieckim zainaugurowano ogólnopolską kampanię „Nie przegraj!” dotyczącą problemu komercyjnego wykorzystywania seksualnego małoletnich w perspektywie Euro 2012.

Na cel walki z komercyjnym wykorzystywaniem seksualnym dzieci i młodzieży Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki, w ramach rządowego programu „Razem Bezpieczniej”, przekazał na ten cel 100 tys. zł. Fundacji Dzieci Niczyje.

- Działania w ramach zapewnienia bezpieczeństwa podczas Euro 2012 wymagają szerokiego spojrzenia – to nie tylko porządek publiczny na ulicach, czy na stadionach. Musimy dbać także o najmłodszych, którzy również mogą paść ofiarami przestępstw. Dlatego wierzę, że przekazanie 100 tys. zł na kampanię realizowaną przez Fundację Dzieci Niczyje to właściwa decyzja – powiedział wojewoda.  

Zobacz: Nowe zasady przeciwdziałania przemocy w rodzinie

Głównym celem kampanii jest ograniczenie przestępczości polegającej na wykorzystywaniu seksualnym małoletnich w zamian za korzyści materialne. Akcja skierowana jest zarówno do potencjalnych sprawców, jak i do młodzieży. Z doświadczenia wiadomo, że do krajów organizujących mistrzostwa w piłce nożnej przyjeżdża wielu turystów, wzrasta wtedy popyt na usługi seksualne - także małoletnich – powiedziała Maria Keller-Hamela, członek zarządu Fundacji Dzieci Niczyje. Kampania „Nie przegraj!” ma uświadomić kibicom, że nawiązywanie komercyjnych stosunków seksualnych z małoletnimi jest nielegalne. Organizatorzy zwracają uwagę na fakt, że młodzi ludzie mogą często wyglądać na znacznie starszych, niż są w rzeczywistości. Dla kibiców udających się na Euro 2012 przygotowane zostaną materiały informacyjne (ulotki, plakaty, naklejki) w języku polskim, ukraińskim i angielskim, dotyczące polskich regulacji prawnych w tym zakresie. Dystrybuowane będą w miejscach wzmożonego ruchu podczas turnieju (m.in. na przejściach granicznych, lotniskach, dworcach, hotelach, stadionach, w środkach komunikacji miejskiej). Kampania będzie realizowana także za pośrednictwem mediów.

Działania skierowane do młodzieży mają uświadomić młodym ludziom, że konsekwencje podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych mogą być poważne i długofalowe. Przygotowany zostanie specjalny program edukacyjny dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych oraz materiały edukacyjne dotyczące możliwości uzyskania pomocy m.in. w anonimowym telefonie zaufania 116 111.

W kampanii „Nie przegraj!” dużą rolę odegrają także służby zajmujące się zapobieganiem i zwalczaniem komercyjnego wykorzystywania seksualnego dzieci, w tym pedagodzy, psychologowie szkolni oraz funkcjonariusze policji i straży granicznej. Dla służb mundurowych i pracowników oświaty przygotowano szkolenia z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą – potencjalnymi ofiarami. Podczas inauguracji kampanii w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim zorganizowano je po raz pierwszy. Wzięło w nich udział łącznie około 80 osób.

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

przemoc, płacz, depresja, emocje, psychologia, choroba, zdrowie
przemoc, płacz, depresja, emocje, psychologia, choroba, zdrowie

PPK dla pracownika24.90 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Dr Katarzyna Pfeifer - Chomiczewska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »