REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć skrzynkę do e-Doręczeń w trzech krokach?

Jak założyć skrzynkę do e-Doręczeń w trzech krokach?
Jak założyć skrzynkę do e-Doręczeń w trzech krokach?
Materiały prasowe MRiT

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 stycznia 2025 r. nie trzeba będzie się fatygować po odbiór listu poleconego z urzędu na pocztę, można to będzie zrobić przez internet. Aby to zrobić, należy założyć skrzynkę do e-Doręczeń. To tylko kilka kroków. Ministerstwo Cyfryzacji podpowiada, jak to zrobić. 

Odbierz list polecony z urzędu przez internet

Już od 1 stycznia doręczenia elektroniczne staną się obowiązkową formą komunikacji w większości instytucji publicznych. Dzięki temu wymiana pism urzędowych będzie szybsza, tańsza i łatwiejsza, a list polecony za potwierdzeniem odbioru zyska swój cyfrowy odpowiednik. Warto się przygotować do tej zmiany i już dziś dopełnić formalności związanych z założeniem skrzynki do e-Doręczeń.

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 stycznia 2025 r. list polecony z urzędu będzie można odebrać przez internet. W dowolnym momencie, z dowolnego miejsca, bez konieczności wizyty na poczcie i stania w kolejkach. 

Wystarczy jedynie dopełnić formalności związanych z założeniem specjalnego adresu i skrzynki.

Jak założyć skrzynkę do e-Doręczeń - krok po kroku

Aby zacząć korzystać z tego systemu korespondencji cyfrowej, trzeba w pierwszej kolejności założyć adres oraz skrzynkę do e-Doręczeń. Można to zrobić poprzez:

  • stronę edoreczenia.gov.pl 
  • mObywatel.gov.pl 

Krok 1. Wypełnij wniosek

Po wejściu na wybraną stronę należy przejść do zakładki "Twoje skrzynki" i tam wypełnić wniosek o adres oraz skrzynkę do e-Doręczeń. Wniosek musi być podpisany elektronicznie: profilem zaufanym, e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym, a następnie wysłany. Na adres mailowy podany we wniosku jest wysyłane potwierdzenie.

REKLAMA

Status wniosku jest cały czas widoczny w zakładce Zarządzaj adresami do e-Doręczeń po zalogowaniu się na edoreczenia.gov.pl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok 2. Podaj adres e-mail

Następny krok, po uzyskaniu adresu do e-Doręczeń (ADE), to aktywacja skrzynki. W tym celu należy przejść na stronę edoreczenia.gov.pl lub mObywatel.gov.pl i otworzyć zakładkę "Twoje skrzynki". W menu bocznym trzeba kliknąć przycisk "Aktywuj skrzynkę". W następnym kroku należy podać adres e-mail, na który będą wysyłane powiadomienia.

Krok 3. Aktywuj skrzynkę 

Ostatnia czynność, jaką należy wykonać to aktywacja skrzynki przyciskiem "Aktywuj". W tym momencie na adres mailowy podany do powiadomień przychodzi informacja, że skrzynka jest aktywna i można z niej korzystać.

Warto pamiętać, że po aktywowaniu usługi e-Doręczeń korespondencja wysyłana przez podmioty używające tego systemu trafia właśnie na osobistą skrzynkę do doręczeń elektronicznych. Powiadomienia wysyłane do odbiorcy w momencie pojawienia się nowej wiadomości ułatwiają śledzenie korespondencji. System e-Doręczeń pozwala również sprawdzić status wysłanego pisma, co pozwala na monitorowanie sprawy i usprawnia kontakty z urzędami.

Kto będzie korzystał z e-Doręczeń? 

Na liście podmiotów objętych obowiązkiem e-Doręczeń znalazły się m.in.: urzędy miast i gmin, starostwa, urzędy skarbowe, Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS), Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ), publiczne szpitale, przychodnie i ośrodki zdrowia, uczelnie wyższe, szkoły, przedszkola, żłobki, instytucje pomocy społecznej, ministerstwa.

Do końca 2025 r. podmioty publiczne obowiązuje okres przejściowy, co reguluje nowelizacja ustawy o doręczeniach elektronicznych. Oznacza to, że przez najbliższy rok korespondencja może być doręczana również za pośrednictwem operatora pocztowego, ePUAP i innych systemów. Listy polecone od podmiotów, które wprowadzą usługę e-Doręczeń w przyszłym roku, będzie można odczytać w aktywowanej przez internet skrzynce do e-Doręczeń. 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Prawo
Czy chory pracownik musi przywieźć laptop do firmy? Sprzęt stanowi własność pracodawcy, a z przepisów wynika, jak trzeba postępować

Czy na czas swojej nieobecności pracownik musi zwrócić do firmy laptop i telefon? Trzeba pamiętać o przestrzeganiu prostych zasad, w tym tej, że udostępnione pracownikowi narzędzia pracy stanowią własność pracodawcy.

Czasami pracodawca musi się zgodzić na udzielenie urlopu bezpłatnego, a innym razem nie. Dlaczego tak jest? Warto znać zasady

Na jakich zasadach pracownicy mogą korzystać z urlopu bezpłatnego? Warto znać te przepisy, bo wynika z nich, że czasami pracodawca musi się zgodzić na udzielenie, a innym razem nie. Znajomość zasad pozwoli uniknąć zaskoczenia.

Pracodawca nie może odmówić udzielenia urlopu opiekuńczego. Ale zapłacić za niego nie musi.

Urlop opiekuńczy funkcjonuje już ponad 2 lata, jednak ze względu na to, że nie jest powszechnie wykorzystywany, nie każdy wie, na jakich zasadach można z niego skorzystać. Warto znać przepisy, by wiedzieć, na co można liczyć.

Żeby rozwiązać umowę o pracę, musi istnieć prawdziwa i istotna przyczyna. Trzeba też pamiętać, aby ją odpowiednio wskazać w oświadczeniu

Każda ze stron umowy o pracę może ją rozwiązać za wypowiedzeniem. Jednak trzeba pamiętać o tym, że trwałość stosunku pracy podlega szczególnej ochronie. To sprawia, że pracodawca jako podmiot profesjonalny musi w takim wypadku pamiętać o dopełnieniu szczególnych formalności.

REKLAMA

Te kwoty pracodawca odliczy z pensji pracownika. Ochrona wynagrodzenia ich nie obejmuje. Dlaczego?

Jak powinien postąpić pracodawca, jeśli wypłaci pracownikowi wyższe wynagrodzenie niż należne? W przepisach przewidziano specjalną regulację, która pozwala na dokonanie odliczenia, ale tylko na ściśle określonych zasadach. Jak trzeba zrobić to poprawnie?

Pracownik rozwiąże umowę, a pracodawca będzie mógł starać się o odszkodowanie. Jakie warunki muszą być spełnione?

Zarówno pracodawca, jak i pracownik mogą rozwiązać umowę o pracę za wypowiedzeniem. Jednak robiąc to, muszą przestrzegać określonych zasad, by nie narazić się na konieczność wypłacenia drugiej stronie odszkodowania. O co chodzi?

Rewolucja w kalendarzu! Wigilia 2025 dniem wolnym od pracy, ale nie dla wszystkich. Kto musi pracować? Te osoby nie będą zadowolone...

24 grudnia 2025 roku zapisze się w historii polskiego prawa pracy jako data przełomowa. Po latach dyskusji, Wigilia Bożego Narodzenia oficjalnie dołącza do katalogu dni ustawowo wolnych od pracy. To ogromna ulga i prezent dla milionów Polaków. Jednak nie wszyscy będą mieli tego dnia wolne. Kto będzie musiał pracować?

Czy pracować zdalnie trzeba z domu? Czy pracodawca może się nie zgodzić na zmianę miejsca pracy zdalnej?

Czy pracę zdalną można wykonywać tylko z domu, czy pracodawca może zgodzić się na wykonywanie jej również w innym miejscu? Zasady tej formy współpracy wciąż budzą wątpliwości, a stosunki pracodawców i pracowników bywają na tej linii napięte.

REKLAMA

Nadchodzą wielkie zmiany w pogrzebach i na cmentarzach. Takiej rewolucji w Polsce jeszcze nie było

Ludzkich prochów nie trzeba będzie przechowywać w urnie? Można je będzie rozsypać na przykład w przydomowym ogrodzie, lesie lub parku? Czy w Polsce nadchodzi prawdziwa rewolucja w pochówku? Senatorowie już rozpatrzyli petycję w tej sprawie. Czy dojdzie do przełomowej zmiany w przepisach prawa? W proponowanych rozwiązanych resort zdrowia nie dopatrzyło się zagrożenia epidemiologicznego, jednak będą się musiały wypowiedzieć musiały jeszcze cztery inne ministerstwa. To niejedyna zmiana. Szykuje się jeszcze rewolucja na cmentarzach. Chodzi o miliony złotych do zwrotu.

Ustawa frankowa w Sejmie. Co się zmieni w sytuacji prawnej frankowiczów? Zyskają konsumenci, stracą kancelarie

Obserwuję z uwagą to co dzieje się w świecie finansów. Czasem w pewnej odległości od tego, co jest na co dzień moją pracą. Patrzę też na to, co dzieje się z kredytami hipotecznymi we frankach. Nie jest tajemnicą, że od początku byłem w sprawie tych „frankowych” kredytów daleki od przesądzania, że winne problemów kredytobiorców są jedynie banki. Nie wierzę (i wiem co piszę), że wszyscy kredytobiorcy nie wiedzieli, co podpisują. Był jednak wyrok TSUE i sądy (według mnie bezrefleksyjnie) doprowadzają do unieważniania umów. To nie powoduje, że zmieniam zdanie, ale walczyć z wiatrakami nie będę.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA