REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Raport plus z informacją o ocenie punktowej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Wiśniewska
Raport plus z informacją o ocenie punktowej można odebrać osobiście w Biurze Obsługi Klienta.
Raport plus z informacją o ocenie punktowej można odebrać osobiście w Biurze Obsługi Klienta.

REKLAMA

REKLAMA

Biuro Informacji Kredytowej sporządza różne raporty określające stan zaciągniętych zobowiązań klientów banków i innych instytucji udzielających kredytów. Raport plus z informacją o ocenie punktowej, poza danymi osobowymi i finansowymi, zawiera ocenę klienta pod kątem możliwości uzyskania przez niego kredytu.

Raport plus z informacją o ocenie punktowej to historia kredytowa wnioskodawcy, z tym że została poszerzona o ocenę punktową.

REKLAMA

Kiedy można uzyskać raport plus z informacją o ocenie punktowej?

Raport plus z informacją o ocenie punktowej może zostać wydany na każde życzenie wnioskodawcy. Jego uzyskanie jest odpłatne. Opłata za taki raport w polskiej wersji językowej wynosi 35 zł, natomiast w angielskiej wersji językowej – 45 zł.

Gdzie można złożyć wniosek o uzyskanie raportu?

Podobnie jak w przypadku raportu plus, wniosek o udostępnienie raportu plus z informacją o ocenie punktowej można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Klienta (BOK) BIK bądź wysłać listem poleconym na adres BOK. Wniosek może także zostać złożony przez pełnomocnika, o ile posiada on dokument pełnomocnictwa z notarialnie poświadczonym podpisem wnioskodawcy. Ważne aby wniosek został poprawnie wypełniony oraz podpisany. Należy również dołączyć dowód wpłaty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Informacja ustawowa a raport plus z BIK

Odebranie raportu

Raport plus z informacją o ocenie punktowej można odebrać osobiście w Biurze Obsługi Klienta. Może to uczynić również pełnomocnik posiadający pełnomocnictwo ogólne lub szczególne z notarialnie poświadczonym podpisem wnioskodawcy, z którego treści będzie wynikało upoważnienie do odbioru zamówionego przez wnioskodawcę raportu. Wnioskodawca może otrzymać raport listem poleconym, o ile wskazał adres na który ma zostać przesłany.

Do czego służą oceny punktowe?

Kiedy BIK przekazuje bankom dane o kliencie, udostępnia im także tzw. oceny punktowe, które są później wykorzystywane przy rozpatrywaniu decyzji kredytowych. Takie oszacowania przyspieszają wydawanie decyzji, pozwalają na obiektywną ocenę z wykorzystaniem jednakowych kryteriów oraz umożliwiają automatyczną ocenę ryzyka.

Scoring, czyli metoda punktowa oceny ryzyka kredytowego

Punktową ocenę ryzyka oblicza się za pomocą tzw. scoringu. Metoda ta polega na ocenie wiarygodności potencjalnego kredytobiorcy przez porównanie jego profilu z profilami klientów, którzy otrzymali już kredyty. Im bardziej jest on zbliżony do profilu klientów terminowo spłacających kredyty w przeszłości, tym wyższa ocena punktowa zostanie przyznana.

W jaki sposób wylicza się ocenę punktową?

Wyliczenie oceny punktowej następuje na podstawie danych zebranych o kliencie przy zastosowaniu odpowiedniej formuły matematycznej. W przypadku BIK dane są przekazywane przez banki i SKOK-i. Ocena punktowa stanowi sumę wszystkich punktów przyznanych klientowi za poszczególne elementy charakterystyki. Po uwagę brane jest na przykład to czy:

a) zostały zarejestrowane jakiekolwiek opóźnienia w spłatach posiadanych dotychczas kredytów,

b) przekroczono limity na karcie kredytowej.

Zobacz: Historia kredytowa – czy jej posiadanie pomaga w uzyskaniu kredytu?

Jak scoring wykorzystywany jest przez banki?

Scoring pozwala na szybką, precyzyjną i obiektywną ocenę wiarygodności klienta. Ocena może być dokonywana w stosunku do dotychczasowych, jak i do nowych klientów. Przez zastosowanie oceny punktowej znacząco skraca się czas oczekiwania na decyzję kredytową, obniża to także koszty jej wydania. Dzięki takim ocenom możliwe jest zachowanie bezpieczeństwa w obrocie pieniężnym i zminimalizowanie ryzyka przy przyznawaniu kredytów.

Jakie korzyści przynosi klientowi uzyskanie raportu plus z informacją o ocenie punktowej?

Dla klienta ubiegającego się np. o kredyt na zakup mieszkania raport tego rodzaju będzie miał bardzo duże znaczenie. Przede wszystkim pozwoli na określenie szans na uzyskanie takiego kredytu. Klienci, którzy terminowo spłacają swoje zobowiązania mogą liczyć na większą przychylność ze strony banków. Poza tym będą mogli spodziewać się dużo bardziej atrakcyjnych ofert ze strony banków i innych instytucji udzielających kredytów.

Zobacz serwis: Pomoc prawna

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Renta wdowia zabierze czternastkę. Czy emeryci się tego spodziewali?

Nowe przepisy wprowadzane w 2025 roku miały być ulgą dla tysięcy seniorów, którzy po śmierci małżonka zostali z ograniczonymi środkami do życia. Renta wdowia, nowy instrument łączący własną emeryturę z częścią renty rodzinnej, budziła nadzieję. Niestety, radość nie trwała długo. Okazuje się, że w wielu przypadkach przyjęcie renty wdowiej może pozbawić seniora czternastej emerytury.

Samodzielność kontra mikrozarządzanie: jak zaufanie wpływa na rozwój pracowników

Choć wielu pracowników deklaruje gotowość do samodzielnego działania, to wiele organizacji boryka się z deficytem zaufania do podwładnych. Nadal można obserwować, że style zarządzania opierają się na ścisłej kontroli, przez co ograniczają możliwości rozwoju pracowników i tłumią ich kreatywność.

Takich przelewów jeszcze nie było. We wrześniu emeryci otrzymają rekordowe wypłaty czternastek!

Wrzesień 2025 roku przyniesie długo wyczekiwaną „czternastkę” – dodatkową emeryturę, która dla wielu seniorów stanowi realne wsparcie domowego budżetu. W tym roku jej wysokość to aż 1878,91 zł brutto. Kto dostanie pełną kwotę i jakie są zasady? Sprawdź, co musisz wiedzieć.

Umowę leasingu można zawrzeć online bez podpisu kwalifikowanego. Prawo już na to pozwala ale firmy leasingowe muszą przestawić swoje systemy

Możliwość zawarcia umowy leasingu w formie elektronicznej, bez konieczności posiadania podpisu kwalifikowanego, będzie powszechnie dostępna na rynku prawdopodobnie za kilka - kilkanaście tygodni – ustalili eksperci Superauto.pl. To rynek, którego wartość przekroczyła w 2024 r. 110 mld zł. Firmy leasingowe są w trakcie dostosowywania swoich systemów informatycznych oraz procedur do nowego prawa, które właśnie weszło w życie. Pierwsze firmy leasingowe udostępnią jednak tzw. formę dokumentową od razu. Są to Velo Leasing, Vehis, Cofidis oraz Millennium Leasing.

REKLAMA

System kaucyjny w Polsce od 2025. Większość Polaków o nim słyszała, ale wciąż nie wie, jak działa

Aż 75% Polek i Polaków wie, że od 2025 roku wejdzie w życie system kaucyjny – ale aż 71% nie rozumie jego zasad. Zamiast jasnych informacji – domysły i nieporozumienia. Eksperci alarmują: bez skutecznej edukacji i komunikacji nawet najlepsze rozwiązania mogą zawieść.

Przełomowy wyrok TK: tysiące Polaków mogą odzyskać podatek od sprzedaży nieruchomości

Trybunał Konstytucyjny uznał, że wymóg składania oświadczenia o zameldowaniu przy uldze meldunkowej w latach 2007–2008 był niezgodny z Konstytucją. To otwiera drogę do odzyskania niesłusznie zapłaconego podatku – nawet sprzed kilkunastu lat – wraz z odsetkami. Czas na działanie jest ograniczony.

Już teraz zabierają 800 plus i 300 plus dużej grupie. To koniec bezwarunkowego wsparcia: nie spełniasz kryterium, nie masz świadczenia

Od 1 czerwca 2025 roku program "Rodzina 800+" oraz "Dobry Start" przeszedł zmiany. Obowiązują one również w lipcu, w III kwartale 2025 r., jak i w 2026 r. Wraz z nowym okresem świadczeniowym weszło w życie rygorystyczne kryterium, które pozbawi czy już pozbawiło wsparcia finansowego znaczną grupę beneficjentów. Kończy się więc era, w której świadczenie wychowawcze przysługiwało niemal każdemu dziecku w Polsce.

Koniec darmowych worków na śmieci od gminy. Zmiany w sposobie segregacji odpadów

Coraz więcej gmin w Polsce nie udostępnia już darmowych worków na śmieci dla swoich mieszkańców. Jest to związane ze zmianą sposobu segregacji odpadów. Zmiany mają na celu walkę z niewłaściwym sortowaniem śmieci.

REKLAMA

Odrzucenie spadku i tak nie uchroni przed długami po zmarłym

Odrzucenie spadku i tak nie uchroni przed długami po zmarłym - dlaczego? Cóż, kwestie dziedziczenia po bliskich budzą wiele emocji, a nierzadko również obaw. Choć przyjęcie spadku kojarzy się z korzyścią, niewiedza i skomplikowane przepisy mogą prowadzić do poważnych problemów finansowych, zwłaszcza gdy w grę wchodzą długi zmarłego. Zawiłości prawa spadkowego potrafią zaskoczyć, o czym świadczą kontrowersyjne orzeczenia sądowe, które wymagają interwencji nawet Rzecznika Praw Obywatelskich.

Intensywne opady deszczu uszczuplą portfele wielu właścicieli nieruchomości o nawet 10 tys. zł. Kontrolerzy nie będą mieli litości dla Polaków

Ostatnie dni obfitują w gwałtowne zjawiska pogodowe, w tym m.in. w intensywne opady deszczu. Stąd, wiele osób zmaga się z problemem wód opadowych gromadzących się w nadmiarze na ich posesjach. Zagospodarowanie wód opadowych, leży w gestii właściciela nieruchomości. Nie każdy jest świadomy, że za odprowadzanie deszczówki niezgodnie z przepisami, grożą poważne konsekwencje – w tym grzywna w wysokości nawet 10 tys. zł.

REKLAMA