Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie jest główne źródło informacji o zbiórkach charytatywnych?

Jakie jest główne źródło informacji o zbiórkach charytatywnych?/Fot. Shutterstock
Jakie jest główne źródło informacji o zbiórkach charytatywnych?/Fot. Shutterstock
Shutterstock
Media społecznościowe to główne źródło informacji o aukcjach charytatywnych. Są one kilka razy częściej wskazywane jako źródło takich informacji niż ogólnodostępne portale.

Przeszło 60% Polaków dowiaduje się o zbiórkach charytatywnych z Internetu

6 na 10 Polaków dowiaduje się o prowadzonych aukcjach charytatywnych z Internetu. Największy udział mają w tym social media. Są aż kilka razy częściej wskazywane jako źródło takich informacji niż ogólnodostępne portale. Te ostatnie mają podobną skuteczność do reklamy zewnętrznej. Gorzej wypada telewizja, prasa i radio. Tego typu wiadomości także rzadziej rozchodzą się bezpośrednio wśród znajomych czy za pośrednictwem drukowanych materiałów.

Według sondażu, zrealizowanego przez UCE RESEARCH dla serwisu zbiórkowego Szczytny-Cel.pl, w sumie 63,1% Polaków najczęściej dowiaduje się z Internetu o prowadzonych aukcjach charytatywnych. Jak zauważa Barbara Borusiak, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w tradycyjnych mediach rzadko są nagłaśniane tego typu przedsięwzięcia z uwagi na wyższe koszty dotarcia do potencjalnych darczyńców. Dlatego badani w ogóle mogą nie pamiętać innych źródeł takich informacji poza Internetem. W sieci zdecydowanie najłatwiej jest też prowadzić tego typu działania.

– Największy boom na organizowanie aukcji charytatywnych w sieci obserwowaliśmy mniej więcej 5-7 lat temu. W Internecie, który skupia obecnie najwięcej ludzkiej uwagi, zbierane są też największe datki. W ten kanał mocno inwestują serwisy zbiórkowe, fundacje i organizacje pożytku publicznego. I z roku na rok te nakłady sukcesywnie rosną – komentuje Aleksandra Kamińska, współautor badania z serwisu Szczytny-Cel.pl.

Najskuteczniejsze media społecznościowe

Patrząc na wyniki poszczególnych kanałów internetowych, widać, że rodacy najczęściej dowiadują się o aukcjach charytatywnych z mediów społecznościowych – 41,6%. Zdecydowanie mniej osób wskazuje portale lokalne czy ogólnopolskie – odpowiednio 12,1% i 9,4%. Fenomen skuteczności social mediów wyjaśnia Andrzej Szymkowiak, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jak stwierdza ekspert, zachęcanie innych do dobroczynności buduje pozytywny wizerunek w sieci osób, biznesów oraz organizacji. Poza tym ludzie lubią w widoczny sposób wpływać na działania pozostałych internautów, również nieznajomych, gdyż w mediach społecznościowych tworzone są coraz mniej personalne relacje.

– Siłą social mediów są przede wszystkim niemal nieograniczone zasięgi. To dzięki nim w zaledwie parę godzin można zebrać ogromne kwoty, nawet wielomilionowe. Są to dość rzadkie przypadki, ale krajowe media społecznościowe znają tak spektakularne zbiórki. Polacy chcą pomagać zwłaszcza osobom ze swoich społeczności, podwórek, szkół i kręgów zawodowych lub towarzyskich. Dlatego też lokalne portale nieznacznie wyprzedzają te ogólnopolskie – tłumaczy Aleksandra Kamińska.

Podobny wynik do portali internetowych ma reklama zewnętrzna. 10,2% Polaków wskazuje ją jako najczęstsze źródło informacji o prowadzonych aukcjach charytatywnych. Mało która organizacja decyduje się na takie inwestowanie swoich środków, co podkreśla prof. Szymkowiak. I dodaje, że prowadzenie tego typu przedsięwzięć w mediach społecznościowych również nie jest całkowicie bezpłatne, ale zdecydowanie tańsze.

– Media społecznościowe wciąż nie wyparły reklamy zewnętrznej. Jej pozycja nadal jest mocna, podobnie jak portali lokalnych czy ogólnopolskich. Jednak faktycznie na tego typu promocję mogą sobie pozwolić tylko największe organizacje na rynku. Dlatego znaczenie tego kanału w tym kontekście będzie malało na rzecz Internetu – przewiduje Kamińska.

Jak pokazują wyniki badania, dość słabo na tle innych kanałów wypadają poszczególne media tradycyjne, tj. telewizja – 7,3%, prasa drukowana – 5,7%, a także radio – 2,1%. Łącznie wskazuje je 15,1% Polaków.

– Tradycyjne media odgrywają coraz mniejszą rolę w zbieraniu pieniędzy na szczytne cele. Wynika to nie tylko z tego, że dotarcie do większej liczby ludzi jest kosztowne. Przekazy pozbawione bezpośrednich rekomendacji stają się obecnie coraz mniej skuteczne. Dodatkowo w przypadku radia właściwie nie da się pokazać potrzebującej osoby. Dlatego ta forma będzie zanikała w kontekście aukcji charytatywnych – uważa prof. Szymkowiak.

Z raportu można również wyczytać, że Polacy czerpią także informacje o aukcjach od swoich znajomych – 5,2%. Innym, mało popularnym kanałem są ulotki drukowane bądź inne ogólnodostępne materiały drukowane – 3,8%. Jak podsumowuje Aleksandra Kamińska, otrzymywanie tego typu informacji bezpośrednio od znajomych, czyli w trakcie rozmów z nimi, nie jest obecnie tak popularne, jak np. udostępnianie przez nich postów w mediach społecznościowych. Natomiast ulotki odchodzą do lamusa, m.in. ze względów ekologicznych, ale też logistycznych.

Wyniki pochodzą z badania przeprowadzonego metodą CATI przez UCE RESEARCH dla serwisu zbiórkowego Szczytny-Cel.pl. W dniach 1-5 lipca br. wzięło w nim udział 864 dorosłych Polaków.

MondayNews.pl

Reklama
Komplet e-booków: Budowa domu bez pozwolenia + Gwarantowany kredyt mieszkaniowy
Opisz nam swój problem i wyślij zapytanie.

Wycena w ciągu godziny.
Źródło: MondayNews.pl
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Co wiesz o PUE ZUS?
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/30
    Co oznacza skrót PUE ZUS?
    Platforma Usług Ekonomicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
    Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
    Powszechne Usługi Elektroniczne Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
    Następne
    Prawo
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    6,5 mln emerytur każdego miesiąca
    Przeciętna wysokość emerytury w 2022 roku wynosi 2 767,47 zł i jest wyższa od wypłacanej w analogicznym okresie ubiegłego roku o 9 proc., co jest efektem przede wszystkim waloryzacji, która w 2022 r. wyniosła 107 proc. W ciągu trzech kwartałów 2022 r. ZUS wypłacał przeciętnie każdego miesiąca 7,8 mln świadczeń emerytalno-rentowych, tj. o 17,2 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. Od stycznia do września br. wydatki na emerytury i renty finansowane z FUS wyniosły 200,2 mld zł, tj. o 9,4 proc. więcej niż przed rokiem.
    Jak oszuści kradną pieniądze w sieci?
    Jak oszuści kradną pieniądze w sieci? Podszywanie się pod pracowników instytucji, fałszywe SMS-y, e-maile, linki do płatności, czy namawianie do instalowania aplikacji. Uważaj! Oszuści nie muszą kraść portfela. Wystarczy, że ukradną Twoje dane.
    Centralna informacja o rachunkach
    Centralna informacja o rachunkach umożliwia uzyskanie informacji dotyczących wszystkich rachunków posiadacza lub spadkodawcy prowadzonych w bankach lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo kredytowej.
    Państwa członkowskie podzielone ws. zamrożenia unijnych środków dla Węgier
    Komisja Europejska wydała rekomendację, by zamrozić 7,5 mld euro z polityki spójności dla Węgier. Decyzja w tej sprawie należy jednak do Rady UE, czyli państw członkowskich. Z analizy brukselskiego portalu Politico wynika, że na razie nie ma w tej kwestii konsensusu.
    KNF zaleca zwiększenie funduszu pomocowego banków spółdzielczych
    Komisja Nadzoru Finansowego zaleca zwiększenie funduszy pomocowych banków spółdzielczych; powinno to nastąpić do końca 2023 r. - poinformowała KNF w piątkowym komunikacie.
    KE przedstawiła jednolitą propozycję ws. penalizacji obchodzenia sankcji
    Komisja Europejska przedstawiła wniosek legislacyjny dotyczący ujednolicenia definicji przestępstw i kar za naruszenie unijnych środków ograniczających. Może to w przyszłości umożliwić konfiskatę zamrożonych rosyjskich aktywów.
    Sąd w Hiszpanii uznał, iż oglądanie meczu w pracy nie może być powodem zwolnienia
    Sąd Najwyższy w hiszpańskiej Walencji uznał, że oglądanie meczu piłki nożnej w godzinach pracy nie może być powodem zwolnienia pracownika. "Teraz niejeden będzie miał ochotę odłożyć na bok obowiązki zawodowe i pooglądać mecze, zwłaszcza te, które zapewniają krajowej drużynie awans do kolejnej fazy rozgrywek” - skomentował dziennik „ABC”, informując o sprawie w trakcie mundialu w Katarze.
    Mandaty karne nakładane przez ŻW - nowe rozporządzenie
    Przygotowany przez Ministerstwo Obrony Narodowej projekt rozporządzenia zakłada aktualizację katalogu wykroczeń, za które żołnierze Żandarmerii Wojskowej mogą wystawiać mandaty.
    Zakaz kontaktowania się i inne ważne zmiany dla ofiar przemocy domowej
    Sejm przyjął w czwartek nowelizację kilku ustaw, w tym Kodeksu postępowania cywilnego, dotycząca rozwiązań przeciw przemocy domowej. Zaproponowano nowe narzędzia w tym obszarze: zakaz zbliżania się, zakaz kontaktowania się oraz zakaz wstępu do miejsc takich, jak miejsce pracy osoby pokrzywdzonej.
    Miliardowe wsparcie dla firm w ramach FENG
    Fundusze unijne to jeden z głównych instrumentów wsparcia innowacji dla przedsiębiorców w Polsce. Czym jest program FENG?
    Sejm uchwalił tzw. ustawę abolicyjną dotyczącą wyborów prezydenckich w 2020 roku
    Sejm uchwalił w czwartek ustawę o zaniechaniu ścigania za przekazanie przez niektóre samorządy danych wyborców w związku z korespondencyjnymi wyborami prezydenckimi zarządzonymi na 10 maja 2020 r. Wcześniej Sejm nie zgodził się na odrzucenie projektu w całości.
    Zamrożenie cen gazu w 2023 r. - ustawa uchwalona przez Sejm
    Sejm uchwalił ustawę, której celem jest zamrożenie cen gazu m.in. dla odbiorców indywidualnych w 2023 r. na poziomie z 2022 r. Jego cena maksymalna wyniesie 200,17 zł netto za MWh.
    Sejm odrzucił projekt noweli ustawy o notariacie
    Projekt noweli Prawa o notariacie przewidywał przyznanie notariuszom m.in. uprawnienie do dokonywania niektórych wpisów w księgach wieczystych, w celu przyspieszenia czasu oczekiwania na wpis.
    Ustawa wydłużająca zwolnienie sprzedaży paliw z podatku od sprzedaży detalicznej do 30 czerwca 2023 uchwalona przez Sejm
    Sejm uchwalił w czwartek nowelę ustawy o podatku akcyzowym, która zawiera także przepisy wydłużające okres niepobierania podatku od sprzedaży detalicznej od sprzedaży paliw do 30 czerwca 2023 r.
    Ruszył nabór wniosków o pomoc dla rolników w sprawie strat przez salmonellę
    1 grudnia rozpoczął się drugi w tym roku nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej skierowany do hodowców drobiu, bydła i świń, którzy ubezpieczają zwierzęta od ryzyka wystąpienia szkód spowodowanych salmonellą.
    Wsparcie finansowe dla rybołówstwa w związku z wojną w Ukrainie
    Od 7 do 13 grudnia 2022 r. podmioty z branży rybołówstwa mogą składać wnioski o dofinansowanie na pokrycie dodatkowych wydatków poniesionych w związku z zakłóceniami rynku spowodowanymi wojną.
    Zamrożenie ceny gazu - sejmowa komisja za odrzuceniem większości poprawek Senatu do ustawy
    Sejmowa komisja ds. energii odrzuciła w czwartek większość poprawek, jakie do ustawy zamrażającej ceny gazu w 2023 r. zaproponowała opozycja. Poparto zmiany zgłoszone przez posłów PiS, dotyczące morskiej energetyki wiatrowej.
    RPO o skargach na tzw. zerowy PIT dla pracujących seniorów
    Rzecznik Praw Obywatelskich sygnalizuje problemy dotyczące konstrukcji nowego zwolnienia podatkowego dla pracujących seniorów (tzw. zerowy PIT).
    Badania diagnostyczne u kobiet w ciąży - stanowisko RPP i WSA
    Jak przypomina Rzecznik Praw Pacjenta, pacjentce, która prowadzi ciążę w placówce, która posiada umowę z NFZ, należy zagwarantować bezpłatną kompleksową opiekę oraz dostęp do niezbędnych badań.
    Sejmowa komisja przeciw odrzuceniu nowelizacji Prawa oświatowego
    Sejmowa Komisja Edukacji, Nauki i Młodzieży opowiedziała się w czwartek przeciw uchwale Senatu o odrzuceniu nowelizacji ustawy Prawo oświatowe, regulującej m.in. zasady działalności organizacji w szkołach i wprowadzającej zmiany w edukacji domowej.
    Projekt ustawy zamrażający ceny gazu wraca do komisji
    Sejmowa Komisja do Spraw Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych ponownie zajmie się projektem ustawy, której celem jest zamrożenie cen gazu m.in. dla odbiorców indywidualnych w 2023 r. na poziomie z 2022 r. - zdecydował w czwartek Sejm. W trakcie drugiego czytania posłowie zgłosili poprawki.
    Większa świadomość, ale mniej pieniędzy na produkty „eko” [RAPORT]
    Od czasów galopującej inflacji bycie odpowiedzialnym i świadomym konsumentem stało się naprawdę trudne. Ale mimo wszystko robimy w tym kierunku wiele.
    Kiedy szkoła łamie prawa pełnoletniego ucznia?
    Poza szkołą już dorośli, ale dla wielu szkół w dalszym ciągu pozostają dziećmi. Temat ten jest w ostatnich latach szeroko nagłaśniany przez Rzecznika Praw Obywatelskich, a świadomość społeczna na ten temat jest coraz większa. Wiele szkół jednak w dalszym ciągu ma problem z traktowaniem pełnoletniego ucznia jak dorosłej osoby. Kiedy szkoła musi zacząć traktować ucznia, który osiągnął pełnoletność, w sposób odmienny niż dotychczas?
    Wniosek o dodatek elektryczny od 1 grudnia 2022
    Po dodatkach: węglowym, do gazu LPG, do pelletu i do drewna przyszedł czas na osoby ogrzewające swoje domy prądem elektrycznym. Na jakich zasadach jest przyznawany i jak złożyć wniosek o dodatek elektryczny?
    Poczuj magię praw konsumenta
    Poczuj magię praw konsumenta – to hasło przedświątecznej kampanii Europejskiego Centrum Konsumenckiego. ECK wskazuje na najczęstsze problemy konsumentów związane ze świątecznymi zakupami i podróżami.