REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak oznaczenie współpracy wpływa na zaufanie do influencera?

Jak oznaczenie współpracy wpływa na zaufanie do influencera?
Jak oznaczenie współpracy wpływa na zaufanie do influencera?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Konsumenci ufają influencerom oznaczającym współpracę z markami - wynika z badania LifeTube i IQS przeprowadzonego na platformie Omnisurv by IQS.

Konsumenci ufają influencerom oznaczającym współpracę z markami

W związku z toczącą się ostatnio dyskusją i działaniami podjętymi przez UOKiK w celu ustalenia, w jaki sposób współpraca marek z influencerami powinny być oznaczone, największa w Polsce agencja influencer marketingu i sieć partnerska LifeTube oraz agencja badawcza IQS zbadali, czy fani twórców internetowych zauważają oznaczenia pojawiające się przy postach i w jaki sposób wpływa to na postrzeganie takich publikacji przez konsumentów.

REKLAMA

Większość badanych (67%) deklaruje, że zauważa u obserwowanych przez siebie twórców posty oznaczone jako sponsorowane lub powstałe przy współpracy z marką (oznaczone takimi hashtagami jak #ad #spon #wspolpraca czy #reklama).

 - Większość topowych influencerów oznacza współprace już od dawna. Zdają sobie sprawę, jak ważne jest zaufanie ich fanów, więc transparentne informowanie o reklamach jest ważnym elementem tej strategii - komentuje Kamil Bolek, CMO LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset).

Jaki wpływ na zaufanie odbiorców ma oznaczenie współprac?

REKLAMA

Dodatkowo autorzy zbadali, jaki wpływ na zaufanie odbiorców ma oznaczanie współprac. Okazuje się, że publikacje oznaczone jako “sponsorowane” są odbierane jako bardziej wiarygodne przez ponad połowę badanych (54%), nieco ponad ¼ uważa zaś, że są one mniej godne zaufania w porównaniu do postów, które nie powstały przy współpracy z marką.

Z przeprowadzonego badania wynika również, że konsumenci nadal chętnie sięgają po marki i produkty polecane przez influencerów. Nie mają również problemu z “przyznaniem się do tego”. Tylko 17% badanych deklaruje, że współpraca marki i influencera zniechęca ich do produktu, a ponad połowa (55%) uważa wręcz przeciwnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Wciąż spory jest odsetek internautów, którzy bądź nie spotkali się z oznaczeniem współpracy komercyjnej w postach influencerów, bądź takich, którzy nie mają wyrobionych opinii na temat tego rodzaju współpracy. Obie te grupy mogą być oczywiście tożsame. Powszechność oznaczania postów i regulacje w tym zakresie z pewnością zwiększyłyby wiarygodność i zaufanie do całej branży - twierdzi Beata Sadowska, PR&Marketing Manager w IQS.

UOKiK sprawdza, czy influencerzy rzeczywiście oznaczają współprace z markami. Chodzi przede wszystkim o kryptoreklamy, czyli brak informowania obserwatorów o postach sponsorowanych. Jak dodaje Kamil Bolek, branża działa już nad samoregulacją, tj. nad wypracowaniem jak najlepszych praktyk w tym obszarze. - Zależy nam na stworzeniu mądrych regulacji, opierających się na zrozumieniu zarówno rynku influencer marketingu, jak i potrzeb konsumentów - tłumaczy.

Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2021 na samoobsługowej platformie Omnisurv by IQS na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18-64 lat.

Konsumenci ufają influencerom oznaczającym współpracę z markami

informacja prasowa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Wynagrodzenie minimalne 2023 [quiz]
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/15
Kiedy będą miały miejsce podwyżki minimalnego wynagrodzenia w 2023 roku?
od 1 stycznia i od 1 lipca
od 1 stycznia i od 1 czerwca
od 1 lutego i od 1 lipca
Następne
Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 plus dla osoby niepełnosprawnej. Co z kryterium dochodowym?

Czy planowane jest zlikwidowanie kryterium dochodowego warunkującego uzyskanie świadczenia uzupełniającego dla osób z niepełnosprawnościami?

Senat: 300 zł plus dla sołtysa po siedmiu latach i niezależnie od liczby kadencji. Świadczenie to podlega corocznej waloryzacji od dnia 1 marca

Przyjęta 18 kwietnia 2024 r. wraz z poprawkami przez Senat nowelizacja ustawy dotycząca świadczenia dla sołtysów zakłada, że sołtysi będą mogli uzyskać świadczenie po siedmiu, a nie po ośmiu latach pełnienia funkcji sołtysa, niezależnie od liczby kadencji.

8600 zł – tyle od 1 lipca 2024 r. może wynieść kara dla kierowcy, który się zagapi. Namierzy go system.

Brak obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej jest zagrożony karą. Jej wysokość jest uzależniona od wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę i długości przerwy w ochronie ubezpieczeniowej.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Ministerstwo Zdrowia już pracuje nad nowymi przepisami

Możliwe jest wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Zdaniem minister zdrowia Izabeli Leszczyny na stacjach benzynowych nie powinien być sprzedawany alkohol. Podobnego zdania jest były premier Mateusz Morawiecki.

REKLAMA

Dla 2-3 osobowego gospodarstwa bon energetyczny 400 zł lub 800 zł, dla 4-5 osobowego - 500 zł lub 1000 zł, a dla sześcio i więcej osobowego - 600 zł 1200 zł. Projekt na RCL

Dla gospodarstwa 2-3 osobowego bon energetyczny będzie miał wartość 400 zł, dla 4-5 osobowego - 500 zł, a dla sześcio i więcej osobowego - 600 zł.

Tysiące Polaków urodzonych po 2009 r. nie kupią i nie zapalą już legalnie papierosa? Celem wyeliminowanie palenie w kolejnych pokoleniach.

Czy stworzenie pierwszego pokolenia wolnego od nikotyny będzie korzystne dla państw, bo ograniczy liczbę chorób i zgonów ich obywateli, czy niekorzystne, bo spadną dochody z akcyzy i rozwinie się szara strefa? Kolejne państwo próbuje zaostrzyć przepisy antynikotynowe.

Zmiany w Kodeksie pracy jeszcze w 2024 r.? Prawdopodobnie tak

Zmiany w Kodeksie pracy jeszcze w 2024 r.? Taki jest plan.

Zakaz wprowadzania psów na plaże niezgodny z prawem. Ale nie można psów puszczać wolno – trzeba prowadzić na smyczy i po nich sprzątać

Rzecznik Praw Obywatelskich zajął się sprawą zakazu wprowadzania psów na plaże w gminie Ustronie Morskie, który uchwaliła ta gmina. Najpierw Rzecznik bezskutecznie interweniował u wójta, a potem zaskarżył uchwałę gminy do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie. WSA wyrokiem z 4 kwietnia 2024 r. stwierdził nieważność tego zakazu. Ale jednocześnie Sąd wskazał, że nieważność generalnego zakazu wprowadzania psów na plażę nie oznacza dowolności postępowania osób, wprowadzających psy na plaże. Cały czas bowiem obowiązują w tej gminie przepisy regulaminu utrzymania czystości i porządku, które zobowiązują właścicieli lub opiekunów do wyprowadzania psów na smyczy na terenach użytku publicznego (a psów ras uznawanych za na smyczy i w kagańcu przez osobę pełnoletnią). Przepisy te nakładają też na właścicieli lub opiekunów zwierząt domowych obowiązek usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez te zwierzęta w miejscach publicznych. To jedna z wielu podobnych spraw. Co jakiś czas samorządy gminne postanawiają zakazać wstępu psom a to do parku, na plażę, czy nawet na cmentarz.

REKLAMA

Rząd: wzrost opłat od bogatych firm aż o 200%. Opozycja: 200% to żadna podwyżka. Bo inflacja

Wzrost rocznego wskaźnika opłaty telekomunikacyjne na poziomie 0,15% - co stanowi wzrost o 200% w stosunku do stanu obecnego. Sprawdź szczegóły!

Zasiłek pielęgnacyjny i rodzinny: Zbliżają się terminy ustawowe waloryzacji tych zasiłków

Od wielu lat nie były waloryzowane świadczenia rodzinne. W 2024 r. muszą zostać podwyższone. Jest to nakaz ustawowy.

REKLAMA