Czy można przenieść numer jeśli zmienia się operatora?
REKLAMA
REKLAMA
Tak, prawo telekomunikacyjne przewiduje taką możliwość. Abonent ma prawo do zachowania dotychczasowego numeru telefonu przy zmianie operatora sieci komórkowej. Za tego typu czynności może być pobrana od abonenta przez dotychczasowego dostawcę usług jednorazowa opłata, której wysokość nie powinna zniechęcać abonenta do korzystania z tego uprawnienia.
REKLAMA
Zobacz również: Wyrok w sprawie TP S.A. - sprzedaż łączna TP sprzeczna z prawem UE
Użytkownik musi złożyć pisemny wniosek o potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru do nowego dostawcy, zapewniającego przyłączenie do sieci nowego operatora. Nowy operator rozpatruje wniosek w ciągu 7 dni od dnia jego złożenia. Użytkownik sieci komórkowej musi być niezwłocznie poinformowany na piśmie o możliwości zawarcia umowy z przeniesieniem przydzielonego numeru oraz o przewidywanym terminie rozpoczęcia świadczenia tych usług. Jeżeli wniosek nie może być rozpatrzony pozytywnie nowy dostawca usług zawiadamia abonenta w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o braku możliwości zawarcia umowy z przeniesieniem przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia.
Zobacz również: Rozszerzenie definicji abonenta w prawie telekomunikacyjnym
Podstawa prawna:
- art. 2 pkt. 23, art. 71 i 73 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.);
- § 6-8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 8 marca 2005 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci telefonicznej.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat