REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Coraz więcej Polaków robi zakupy online, także od osób prywatnych. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę, że w niektórych przypadkach muszą zapłacić podatek PCC. Fiskus ma nowe narzędzia do weryfikacji transakcji – a konsekwencje mogą być kosztowne. Ekspertka Monika Piątkowska wyjaśnia, kiedy należy zachować szczególną ostrożność.
Media społecznościowe zyskują status strategicznego kanału sprzedaży. Aż 40 proc. konsumentów w Polsce oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social mediach, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych.
Od dawna Black Friday trwa dłużej niż jeden dzień, podobnie jak Cyber Monday. Teraz mamy do czynienia z Black Week, a nawet Black Weeks – bo okres promocji, wyprzedaży, okazji zakupowych i specjalnych ofert rozciąga się wyprzedająco od połowy listopada i ciągnie co najmniej do Wigilii. Czasu na okazyjne zakupy jest więc dużo i wcale nie jest pewne, że właśnie 24 listopada będą najlepsze okazje.
Światowy Dzień Konsumenta jest świetną okazją, by pochylić się nad jednym z najważniejszych praw, którym dysponuje. To prawo do zwrotu zakupionego towaru i bycia nieprowadzanym w błąd przez sprzedawcę. Jednak, czy zwrot zawsze wchodzi w grę? Jak wygląda ten mechanizm, kiedy kupujemy w sklepach stacjonarnych? Jak oddać towar zakupiony online?
REKLAMA
Dzień Bezpiecznego Internetu 2023 obchodzony jest pod hasłem "Działajmy razem" i promuje działania zwiększające bezpieczeństwo w sieci. Dzieci i młodzież to grupy szczególnie narażone na niezliczone zagrożenia online, takie jak nieodpowiednie treści, czy fałszywe aplikacje. Z tej okazji G DATA przygotowała dla rodziców listę wskazówek pomocnych w uświadomieniu dzieci na temat bezpieczeństwa online wraz z informacją, gdzie potrzebne są ograniczenia.
Zdaniem ekspertów bezpieczeństwo cybernetyczne jest jednym z największych wyzwań dla branży telekomunikacyjnej w 2023 roku. Nie tylko z powodu wojny.
REKLAMA
REKLAMA