REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Hr, Zarządzanie

Jakie nagrody rzeczowe i prezenty dla pracowników i klientów

Prezenty, czy nagrody zwiększają lojalność klientów, są również skuteczną formą motywowania pracowników. Doceniać można jednak nie tylko za pomocą gratyfikacji finansowych, czy też typowych nagród rzeczowych. Skuteczna nagroda to taka, która wywołuje emocje.

Najnowsze trendy w HR na 2020

Branża HR rozwija się bardzo dynamicznie i ma coraz większe znaczenie dla organizacji. Jakie są najnowsze trendy w obszarze HR w 2020 roku?

Dlaczego pracownicy nie pytają o awans i podwyżkę?

Zgodnie z raportem "Rynek Zmiany Pracy" tylko co 3 pracownik w Polsce pyta o awans i podwyżkę. Z czego to wynika? Gdzie najczęściej prowadzone są takie rozmowy?

Kadry i płace - podsumowanie 2019, co przyniesie 2020?

Jak wyglądała sytuacja na rynku pracy w 2019 roku? Co czeka rynek w 2020 roku?

REKLAMA

Impreza firmowa - jak zorganizować i ile kosztuje

Zdaniem 47% pracowników, popularność imprez (wyjazdów) firmowych w ciągu ostatnich 2 lat wzrosła. W polskich firmach najczęściej organizowane są 2-3 wydarzenia rocznie, a przeciętny budżet na osobę wynosi 235 zł. Jak przygotować imprezę firmową? O czym warto pamiętać?

W jaki sposób można zwiększyć zaufanie do wirtualnych pracowników?

Możliwość pracy zdalnej to coraz częstsze oczekiwanie wśród kandydatów do pracy, zwłaszcza tych z młodego pokolenia. Jednak polscy pracodawcy ciągle z dużą dozą nieufności podchodzą do tej formy współpracy. Czego obawia się pracodawca, którego pracownik chce wykonywać swoje obowiązki z poziomu domowego fotela, i jak można temu zapobiec?

Informacja tu i teraz. Dlaczego systemy ocen nie działają 
 i czym można je zastąpić?

Systemy ocen pracowniczych przeżywają ciężkie czasy. Z jednej strony jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL), a z drugiej, wyjątkowo kontrowersyjny proces. Przez niemal cztery dekady specjaliści od ZZL przekonywali nas, że systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania personelem. Jednocześnie mieliśmy bardzo mało dowodów na to, że dzięki nim pracownicy, zespoły oraz całe firmy funkcjonują lepiej.

Czy można odzyskać spółdzielcze mieszkanie?

Utrata spółdzielczego lokatorskiego prawa do mieszkania (na wskutek długów) nie zawsze jest definitywna. Eksperci portalu rynekPierwotny.pl wyjaśniają, jak można odzyskać wspomniane prawo.

REKLAMA

Dlaczego nie powinno być nakazu ujawniania wynagrodzenia w ofertach pracy?

Nakaz ujawniania wysokości wynagrodzenia w ofertach pracy to, zdaniem Konfederacji Lewiatan, zły pomysł. Dyrektor departamentu pracy Konfederacji Lewiatan tłumaczy, dlaczego nie należy regulować tej kwestii.

Savoir-vivre w open space. Czyli respektowanie potrzeb współpracowników w otwartej przestrzeni biurowej

Open space to obecnie popularny sposobów aranżacji biur (w tym biur rachunkowych). Ma potęgować kreatywność, dawać wrażenie równości wszystkich członków zespołu i poprawiać komunikację między nimi, bywa on jednak przyczyną konfliktów i stresu. O czym warto pamiętać, działając w otwartej przestrzeni, aby nie utrudniać pracy innym?

Jak w zgodzie rozstać się z pracownikiem

Jak powinna przebiegać komunikacja pomiędzy pracodawcą a pracownikami w przypadku wprowadzania zmian, czy zwolnień w firmie - o tym ekspert.

Jak motywować członków zarządu i kluczowych pracowników

Wprowadzenie programu motywacyjnego dla kadry zarządzającej z pewnością nie jest łatwe. Projektujące go osoby stają bowiem przed trudnym zadaniem pogodzenia interesów sponsorów programu (właścicieli, akcjonariuszy) i jego odbiorców (menedżerów). Jak tworzy się programy motywacyjne dla zarządu oraz kluczowych pracowników?

Doceniaj albo zgiń! Dlaczego warto dbać o pracownika?

W najbliższym czasie na rynku pracy może brakować minimum miliona pracowników. Zatrzymanie w firmie najlepszych osób będzie stanowiło wyzwanie. Brak rąk do pracy często prowadzi do bankructwa. Warto więc dbać o pracownika. Jak doceniać, by pracownicy zostali w firmie?

Czy bezpłatne praktyki powinny być zakazane?

Bezpłatne praktyki zdarzają się coraz rzadziej. Rynek pracy wymusza na pracodawcach wypłatę wynagrodzenia praktykantom. Czy uzasadniony byłby całkowity zakaz stosowania bezpłatnych praktyk?

Rekrutacja w 2020 r. - 5 wyzwań

Rynek pracownika wpływa na powstawanie problemów z rekrutacją pracowników o odpowiednich kompetencjach. W roku 2020 rekruterzy będą musieli sprostać 5 wyzwaniom. Należą do nich: zwiększenie skuteczności i efektywności rekrutacji, otwarta komunikacja wynagrodzeń, standaryzacja rekrutacji w całej organizacji, badanie i identyfikacja potrzeb kandydatów oraz zrozumienie wpływu opinii kandydatów na wyniki firmy.

Zaopatrzenie w wodę budynków wielolokalowych: co zmieni się po 1 stycznia 2020 r.?

Dostarczanie wody dla nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi to w praktyce jedno z większych źródeł bolączek przedsiębiorstw wod – kan, w szczególności: w kontekście trudności z wyegzekwowaniem działania wspólnot mieszkaniowych w sposób zgodny z przepisami prawa. Każda szansa na podjęcie przez przedsiębiorstwo wod – kan działań mogących przyczynić się do przywrócenia stanu zgodnego z prawem powinna więc być zauważona i wykorzystana. W powyższym kontekście, warto przeanalizować najnowszą nowelizację ustawy o własności lokali.

Zmiany w Prawie geodezyjnym i kartograficznym coraz bliżej

Do Sejmu trafił przyjęty przez Radę Ministrów projekt ustawy zmieniającej dotychczas obowiązującą ustawę - Prawo geodezyjne i kartograficzne. Przedłożony projekt zakłada zwiększenie efektywności prac geodezyjnych i kartograficznych. Proponowane przepisy korzystnie wpłyną również na usprawnienie procesu inwestycyjnego.

Praca w grupie – czy i jak można jej się nauczyć?

Współpraca to umiejętność, która jest jedną z najbardziej pożądanych przez pracodawców bez względu na specyfikę, wielkość organizacji czy branżę. Jest ona kluczowa, by osoby w organizacjach efektywniej realizowały procesy i osiągały cele firmy.

5 trendów na rynku pracy w 2020 r.

Trendy na rynku pracy w 2020 r. to przede wszystkim praca zdalna i elastyczne godziny pracy. Okazuje się, że elastyczność pracy to priorytet dla pracowników.

Kompetencje potrzebne w szybko zmieniającym się środowisku pracy

Środowisko pracy ewoluuje bardzo dynamicznie - następuje zmiana organizacji pracy oraz stylu zarządzania, technologii w rekrutacji i wdrożeniach. Dział HR uświadamia sobie, że przed nim nowe wyzwania, np. dbałość o markę pracodawcy. Jak możemy się przygotować na kolejne 10 lat? Czy to możliwe? Jakie kompetencje rozwijać już dziś, żeby wyjść naprzeciw przyszłości? W przededniu kolejnej rewolucji technologicznej i zagrożeń ekologicznych oraz społecznych warto zadać sobie pytanie, za rozwój jakich kompetencji będziemy odpowiedzialni w naszych przedsiębiorstwach?

Jedna firma - wiele pokoleń

Jedna firma będzie składała się z wielu pokoleń pracowników. Wraz ze starzejącym się społeczeństwem rośnie liczba pracowników w wieku 50+. Starsi pracownicy ze swoją wiedzą i doświadczeniem będą stanowili filar firmy.

Prezenty świąteczne dla pracowników - pomysły

Prezenty świąteczne dla pracowników stały się już tradycją. Firmowe spotkanie świąteczne, czyli tzw. wigilia pracownicza, może stanowić formę docenienia pracowników. Jakie upominki wybrać? Czym kierować się przy dobieraniu prezentów dla własnej kadry?

HR w służbie efektywności sprzedażowej

Efektywność sprzedaży zależy od wielu czynników zewnętrznych jak sam produkt czy usługa, koniunktura, popyt w danym czasie oraz wewnętrznych jak strategia marketingowa, wsparcie w punkcie sprzedaży, tempo ofertowania. Mimo tych i wielu jeszcze innych składowych, czynnik ludzki waży najwięcej. Pozyskanie, rozwój i utrzymanie handlowców, którzy każdą minutę swojej pracy przeznaczą na czynności, które w największym stopniu przełożą się na wyniki jest zadaniem, z którego może wywiązać się menedżer sprzedaży, dzięki wsparciu profesjonalnego handlowca.

Zawody, w których będzie najtrudniej znaleźć pracę

Automatyzacja i robotyzacja spowodują trudności w znalezieniu pracy w niektórych zawodach. Sprawdź, komu będzie ciężko zmienić pracę.

RODO w HR - o czym warto pamiętać?

RODO wyznacza granice przetwarzania danych osobowych przez działy HR. Czy można zamieścić prywatny e-mail pracownika, jego numer telefonu czy zdjęcie w bazie osobowej? Jakie rejestry należy prowadzić? Jak długo można przetwarzać dane?

W których branżach to pracownicy dyktują warunki

Jak szacują eksperci, na polskim rynku w najbliższych latach będzie brakowało nawet 3-4 milionów pracowników. Do roku 2050 luka ta może osiągnąć nawet 10 milionów. Firmy walczą już nie tylko o programistów, księgowych, finansistów i prawników, ale także szeregowych pracowników fizycznych. Dla kandydatów oznacza to okazję na lepsze warunki i wyższe wynagrodzenia.

Motywowanie pracowników nagrodami rzeczowymi

Benefity dla pracowników często obejmują premie finansowe, opiekę medyczną lub np. karnety na fitness i inne aktywności. A gdyby tak zrobić inaczej i zaproponować nagrody rzeczowe dla tych, którzy starają się najbardziej? Akcja z nagrodami może stanowić ciekawe urozmaicenie w firmowej codzienności.

Kandydat do pracy chce poznać powód odrzucenia oferty

Kandydaci do pracy chcą poznać powód odrzucenia ich oferty. Okazuje się, że tylko co 6 kandydat otrzymuje taką informację zwrotną. Zapoznaj się z wynikami raportu "Candidate Experience w Polsce".

Kompetencje ważniejsze od wykształcenia

Niskie bezrobocie wpływa na problemy z pozyskiwaniem pracowników. Pracodawcy szukają osób z odpowiednimi kompetencjami. Wykształcenie przestaje być kluczowe w rekrutacji.

Assessment i Development Center - podobieństwa i różnice

Zasadniczą i podstawową różnicą między Assessment a Development Center jest cel zastosowania metody oraz sposób wykorzystania jej wyników. Sesję DC od sesji AC może różnić również zestaw wykorzystywanych narzędzi diagnostycznych.

Pytania podczas rekrutacji pracownika

Niezależnie od danych osobowych przekazanych przez osoby ubiegające się o zatrudnienie, w procesie rekrutacji zarówno pracodawca, jak i osoba ubiegająca się o zatrudnienie mają prawo zadawać pytania i oczekiwać na nie odpowiedzi. Nie wszystko bowiem wynika z zakresu przedstawionych danych osobowych oraz z treści ogłoszenia rekrutacyjnego.

Wyższe koszty pracy w 2020 r. - skutki

Wyższe koszty pracy w 2020 r. będą wynikiem podniesienia płacy minimalnej, wdrożenia PPK oraz zniesienia limitu 30-krotności składek ZUS. Jakie będą skutki nowych rozwiązań?

PPK – porównanie ofert instytucji finansowych

Wybór instytucji finansowej, która będzie prowadziła program Pracowniczych Planów Kapitałowych to wyzwanie, przed którym stoi wielu pracodawców w Polsce. Decyzja ta jest bardzo ważna, ponieważ to od niej zależy bezpieczeństwo finansowe pracowników. Na co zwrócić uwagę przy tego rodzaju wyborze?

Kongres Profesjonalistów HR

W dniach 5-6 grudnia w hotelu Novotel Airport w Warszawie odbędzie się kolejna odsłona Kongresu Profesjonalistów HR. Tematem przewodnim wydarzenia będzie HR 4.0 - nowe kompetencje HR w obliczu zwinnej transformacji biznesu. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Elastyczne formy zatrudnienia w Polsce i na świecie

Żeby sprostać wyzwaniom nowoczesności i sprawnie funkcjonować w zglobalizowanym świecie, przedsiębiorstwo musi stale reagować na zmieniające się potrzeby rynkowe, jednocześnie nie zapominając o tym, że głównym celem jego działania jest maksymalizacja zysków. Elastyczne formy zatrudnienia mogą stanowić odpowiedź na stale dokonujące się przeobrażenia na rynku pracy, a i pozwalają zmniejszyć koszty funkcjonowania firmy. Jak wykorzystuje się je w Polsce i na świecie? Które rozwiązania stosowane są najczęściej?

Strategia lean - nauka przez działanie

Do podstawowych umiejętności lidera lean – bez względu na to, czy zarządza pięcioma osobami, czy wielomiliardową firmą – należy osobiste przewodzenie wysiłkom kaizen. Wiąże się to z pozyskiwaniem i angażowaniem do współpracy innych ludzi, którzy zechcą podążać wytyczonym tropem zmian, wspólnie uznanych za niezbędne.

Kim jest dyrektor do spraw szczęścia?

Słowo "pracoszczęście" pochodzi z języka duńskiego (arbejdsglaede) i określa nowy trend na rynku pracy. W związku z dużą konkurencją na rynku pracy firmy starają się być coraz bardziej atrakcyjne w oczach potencjalnych pracowników. Kim jest dyrektor do spraw szczęścia i jakie ma zadania?

Podwyżka czy nowy pracownik?

Co jest lepszym rozwiązaniem z puntu widzenia pracodawcy - podwyżka dla dotychczasowego pracownika czy zatrudnienie nowego?

Kandydaci do pracy nie stawiają się na rozmowy kwalifikacyjne

Coraz częściej kandydaci do pracy nie stawiają się na rozmowy kwalifikacyjne. Zdarzają się sytuacje, że na 10 osób zaproszonych na rozmowę rekrutacyjną nie przychodzi ani jedna. Jak walczyć z tym zjawiskiem?

Strategia lean to lepsze podejście biznesowe

Strategia lean koncentruje się na nauce konkurencyjności i polega na przyjęciu zasadniczo innego podejścia do kwestii myślenia w miejscu pracy. W lean chodzi o kształtowanie umiejętności odkrywania nowych faktów oraz pogłębiania wiedzy.

Wynagrodzenie to nie wszystko. Jak często i dlaczego Polacy zmieniają pracę?

Charakterystyczną cechą XXI wieku jest zmienność, o której często mówi się, że jest jedyną pewną współczesnego świata. Zmieniają się wartości, wyzwania i problemy. Przemianom podlega nasze podejście do zarabiania, jak również do samej pracy i zatrudnienia. Charakterystyczne dla obecnych czasów jest też ciągłe dokształcanie i przekwalifikowanie się pracowników. Dlatego tradycyjna kariera polegająca na osiąganiu kolejnych szczebli rozwoju, rozumiana również jako związanie się z jedną firmą na całe życie, odeszły do przeszłości. O tym, jak kształtuje się współczesny rynek pracy oraz jak często Polacy zmieniają pracę, opowiada Beata Pisula, specjalistka międzynarodowego portalu pracy Talinkme.pl.

5 typów osobowości pracowników i ich wymagania w stosunku do miejsca pracy

Okazuje się, że wymagania pracowników w stosunku do miejsca pracy wynikają nie z wieku czy płci, lecz z typów ich osobowości. Jakie 5 rodzajów osobowości można wyróżnić? Co cenią najbardziej? Jak stworzyć dla nich idealne miejsce pracy?

Z jakiego powodu Polacy zmieniają pracę?

Polacy coraz częściej zmieniają pracę i bezpośrednio po zakończonej współpracy z jednym pracodawcą rozpoczynają karierę w innej firmie. Kiedy decydują się na rozwiązanie umowy? Jakie są najczęstsze powody zmiany pracodawcy?

Open space i hot desk - wady i zalety

Open space to rozmieszczenie wielu stanowisk pracy w jednej dużej przestrzeni biurowej. Natomiast hot desk stanowi model zarządzania przestrzenią biurową polegający na nieprzypisywaniu stanowiska pracy do konkretnego pracownika. Jakie są ich wady i zalety?

Jak rekrutacja i rynek HR zmienią się w ciągu najbliższych 10 lat

Otaczający nas świat zmienia się w błyskawicznym tempie. Technologie zaczynają dominować w nowych obszarach życia. Będąc świadkami tych zmian demograficznych i społecznych, musimy nieustannie się dokształcać oraz zmieniać podejście, również w kwestii sposobów oraz jakości pracy. Już teraz możemy zauważyć znaczące przeobrażenia rynku rekrutacji oraz HR. O tym, czy za 10 lat rozmowy kwalifikacyjne będą przeprowadzane przez roboty opowiada specjalistka międzynarodowego portalu pracy Talinkme.pl, Beata Pisula.

Grywalizacja narzędziem motywacji i rozwoju pracowników

Grywalizacja w pracy łączy elementy gry i rywalizacji. To narzędzie budujące motywację i wspomagające rozwój pracowników.

Wynagrodzenia członków zarządów

Jak kształtują się wynagrodzenia osób zasiadających w zarządach spółek giełdowych, a także osób pełniących poszczególne funkcje w zarządach spółek Skarbu Państwa?

Działaj w oparciu o fakty - Evidence Based HR

Evidence Based HR to proces, który skłania firmę do podejmowania decyzji na podstawie danych, doświadczeń oraz opinii ekspertów, co ma skutkować pożądanymi przez decydentów rezultatami. Ocena każdej instrukcji powinna wykorzystywać możliwość sprawdzenia danych z wielu źródeł, co oznacza działanie w pełni wykorzystujące nowe technologie w świecie rynku pracy.

Najważniejsze aspekty prawa pracy dla menedżera

Skuteczne zarządzanie zespołem to wyzwanie, które stoi przed każdym menedżerem. Efektywną współpracę i budowanie dobrych relacji ułatwiają tzw. miękkie umiejętności: komunikacja, empatia czy zdolność do rozwiązywania konfliktów. Jednak kierowanie zespołem wymaga od menedżerów także podstawowej znajomości Kodeksu pracy. Menedżerowie często nieświadomie popełniają błędy i dopuszczają się zaniedbań. A znajomość przepisów prawa pracy to obowiązek każdego menedżera, który chce w prawidłowy sposób zarządzać swoim zespołem, a zarazem chronić przedsiębiorstwo przed karami i sankcjami na jakie mogą grozić za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów.

Czynsz najmu a czynsz administracyjny - czym się od siebie różnią i od czego zależy ich wysokość?

Na rynku nieruchomości mieszkaniowych pojęcie „czynszu” funkcjonuje w dwóch odmianach, czyli  czynszu administracyjnego oraz czynszu najmu. Choć różnica pomiędzy oboma terminami wydaje się dość oczywista, to jednak często w przedmiotowych publikacjach i wypowiedziach nie do końca wiadomo jaki rodzaj czynszu autor miał na myśli.

REKLAMA