REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, Konsument

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

RODO: Prawo do bycia zapomnianym w Internecie

Prawo do bycia zapomnianym w Internecie zostało potwierdzone przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TS UE). W orzeczeniu z dnia 13 maja 2014 roku (C-131/12) TS UE przyznał każdej osobie prawo żądania usunięcia jej imienia i nazwiska z wyszukiwarki (prawo do bycia zapomnianym).

E-korespondencja z urzędem

E-korespondencja z urzędem będzie łatwiejsza dzięki zmianom, jakie weszły w życie 11 maja 2014 r. w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, Kodeksie Postępowania Administracyjnego oraz w ustawie - Ordynacja Podatkowa. Ich celem jest ułatwienie realizacji spraw drogą elektroniczną oraz e-komunikacji obywateli z urzędem.

Prawa konsumentów – na nowych zasadach

Od grudnia 2014 roku zaczną obowiązywać na polskim rynku nowe prawa konsumentów, także tych kupujących w sieci. Nowe zasady zakładają, że właściciele sklepów internetowych będą informować klientów o przysługujących im prawach. Wprowadzenie zmian jest efektem implementacji unijnej dyrektywy.

Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?

Skuteczni pozycjonerzy zabezpieczają swoje strony przed potencjalną utratą pozycji w rankingach wyszukiwarek. Zwłaszcza, że taka sytuacja jest w ostatnim czasie dość częsta. Kara nałożona przez Google to tylko jeden z powodów utraty miejsca na piedestale. Spadki są również związane z agresywnymi działaniami ze strony konkurencji lub zmianami algorytmu wyszukiwarki. Niezależnie od powodu, Twoja strona może bardzo szybko utracić znaczną część użytkowników.

REKLAMA

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Brak dostępu do witryny nie zawsze jest spowodowany awarią serwera u dostawcy hostingu. Często wynika z wygaśnięcia domeny, wynikającego z zaniechań abonenta. Oto zestawienie najczęściej spotykanych błędów właścicieli domen.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

Raz opublikowane w Internecie wiadomości trudno usunąć. Krytyczne informacje o markach szybko się rozprzestrzeniają, całkowite ich usunięcie na drodze prawnej jest bardzo trudne, aczkolwiek nie niemożliwe. Szybkim i skutecznym sposobem na usunięcie informacji ukazujących markę w złym świetle jest wyeliminowanie ich z czołowych miejsc w rankingu wyników wyszukiwania. Depozycjonowanie to taki internetowy korektor, przy pomocy którego firmy oczyszczają swój wizerunek w sieci.

Światowy Dzień Praw Konsumenta

Światowy Dzień Praw Konsumenta obchodzony jest po raz trzydziesty pierwszy, w dniu 15 marca 2014 roku. Światowy Dzień Praw Konsumenta ma charakter międzynarodowy, jego celem jest propagowanie ochrony praw przysługujących konsumentom.

Ulga internetowa

Ulga internetowa to możliwość odliczenia od dochodu przed opodatkowaniem wydatków poniesionych w danym roku podatkowym na internet. Maksymalna wysokość ulgi internetowej to 760 zł rocznie na osobę. W 2014 roku ograniczony został krąg podmiotów uprawnionych.

REKLAMA

Jak bezpiecznie zrobić zakupy grupowe?

Zakupy internetowe cieszą się ciągle niemalejącą popularnością. Ze względu na atrakcyjne oferty cenowe klienci chętnie decydują się na zakupy grupowe. Jakie prawa przysługują im w związku z wyborem specyficznej formy sprzedaży, jaką są zakupy grupowe?

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Kiedy działania marketingowe nie idą po Twojej myśli, a cele sprzedażowe nie są osiągane, zakupienie listy kontaktów e-mail i przeprowadzenie masowego mailingu może się wydać szybkim rozwiązaniem, które zachęci odbiorców do podjęcia akcji. W rzeczywistości, takie działania mogą jednak unicestwić Twoją wiarygodność. Nawet jeśli dzięki takim praktykom znajdziesz kilku potencjalnych klientów, w międzyczasie możesz napotkać poważne problemy, które ograniczą Twoje szanse na przyszły sukces.

Ochrona praw autorskich w Internecie

Ochrona praw autorskich w Internecie to zagadnienie zyskujące coraz większą popularność z racji upowszechnienia użytkowania sieci. Internet stał się miejscem, w którym najczęściej dochodzi do łamania praw autorskich. Poniżej krótki poradnik, jak korzystać z Internetu by nie naruszać przepisów ochrony praw autorskich.

Podatki dochodowe a bitcoin

Bitcoin, czyli wirtualne żetony są odbiciem prawdziwych pieniędzy. Tam zaś gdzie pojawia się wartość pieniężna - można być pewnym działania ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jak opodatkowane są bitcoiny?

Wizerunek firmy w Internecie

Dwa słowa – „wizerunek” i „jakość”. Wizerunek odnosi się do całej firmy, jakość do jej oferty i obsługi klienta. Jeśli dbamy o te dwa elementy, nie ma możliwości by klient nam nie zaufał, nie zainteresował się naszą działalnością. Jak to wygląda w Internecie? Jak zadbać o widoczność naszej oferty w Internecie? Czym jest optymalizacja strony, a co na celu ma jej pozycjonowanie?

Informacja o cookies – wymogi prawne

Od pewnego czasu, na większości stron internetowych pojawia się informacja dotycząca cookies. Zapewne sytuacja ta budzi ciekawość, ponieważ do tej pory informacje takie nie pojawiały się. Zamieszczenie informacji o polityce cookies jest od 22 marca 2013 r. obowiązkiem, wynikającym z Dyrektywy 2009/136/WE, która wprowadza zmiany do poprzedzającej ją Dyrektywy 2002/58/WE.

Administrowanie siecią – jak sie do tego zabrać?

Monitoring i diagnostyka sieci są bardzo istotne jeśli prowadzimy własny biznes. Umiejętny i profesjonalny sposób zarządzania siecią w firmie chroni nas przed wieloma dylematami związanymi z konfiguracją sieci, a także działaniem szkodliwego oprogramowania.

E-sklepy podbijają polski rynek

Szybko, sprawnie, komfortowo - to główne argumenty jakich używają konsumenci decydujący się na zakupy w wirtualnym świecie. Okazuje się, że to właśnie dla Polaków są one najbardziej przekonujące. Coraz więcej z nas wybiera opcję zakupów w sklepach on-line, oszczędzając tym samym sporo czasu i pieniędzy. Jednak to dopiero początek e-zakupowego trendu - prawdziwy boom dopiero przed nami – podają eksperci.

Lepsza ochrona praw konsumenta

Wdrożenie do prawa polskiego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw konsumenta, uporządkowanie i zintegrowanie przepisów dotyczących odpowiedzialności, za jakość rzeczy sprzedanej w szczególności przepisów stanowiących transpozycję dyrektywy o sprzedaży konsumenckiej, wdrożonej do polskiego porządku prawnego ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - to główny cel przyjętego dzisiaj przez Radę Ministrów projektu ustawy o prawach konsumenta.

O czym należy pamiętać robiąc zakupy przez Internet?

Konsumenci, którzy decydują się na dokonanie zakupów przez Internet, mają więcej praz niż w przypadku zakupów tradycyjnych. O czym powinni pamiętać robiąc zakupy przez Internet, jakich zasad przestrzegać i na co uważać?

Zwroty i reklamacje świątecznych zakupów

Grudzień to miesiąc świątecznych zakupów i wielu promocji. Coraz częściej konsumenci dokonują zakupów w sklepach internetowych. Czy taki towar można zwrócić? Kiedy złożyć reklamację?

Renault z technolgą 4G/LTE

Firma Orange zatroszczy się o wprowadzenie technologii 4G do aut koncernu Renault. Co zyskają na tym klienci?

Gdzie oferują najtańsze paliwo?

Audi uruchomiło w swoich autach system, który pozwala odnaleźć w najbliższej okolicy stację z najtańszym paliwem.

Porady dla e – konsumenta przed świętami

W okresie świątecznym wzrasta sprzedaż on-line, bowiem klienci poszukują alternatywy dla zatłoczonych centrów handlowych. Często nie są świadomi swoich praw i boją się podejmować zakupów przez Internet w sklepach internetowych zarejestrowanych w innych państwach.

Konsumenci dyskryminowani przez e-przedsiębiorców

Jak wskazuje raport sieci Europejskich Centrów Konsumenckich europejscy konsumenci są dyskryminowani w sieci. Czy kiedykolwiek miałeś problem z zakupem usługi bądź produktu ze względu na miejsce Twojego zamieszkania? Czy zagraniczny e-przedsiębiorca odmówił Ci kiedyś dostarczenia towaru?

Pożyczki online coraz popularniejsze

Pożyczki online stają się wśród polskich konsumentów coraz popularniejsze. Najczęściej przez internet pożyczają ludzie młodzi w wieku 20-30 lat, pracujący lub prowadzący firmy.

KNF ostrzega przed ryzykiem związanym z zakupami przez Internet

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) wydał ostrzeżenie przed dopuszczaniem pośredników do rachunku bankowego w płatnościach internetowych, z którym mamy do czynienia wielokrotnie, choćby płacąc za zakupy w Internecie. UKNF zwraca uwagę przede wszystkim na ryzyko związane z podawaniem danych umożliwiających logowanie do rachunku bankowego, zlecanie przelewów oraz pobieranie historii rachunku podmiotom innym niż bank, w którym prowadzony jest dany rachunek.

Feedback w Internecie – lekcja do nauki dla firm

W Internecie wiele osób komentuje praktycznie wszystko. To znak czasów pokolenia Lubię To! Dla klientów i firm to sytuacja wyjątkowo sprzyjająca. Klienci przy wyborze oferty, mogą skorzystać z opinii innych użytkowników. Zaś firmy mogą szybko otrzymać feedback odnośnie zarówno bieżącej działalności, jak i planowanych przedsięwzięć. To daje im szansę nie tylko na szybką reakcję w sytuacjach kryzysowych, ale także poprawienie jakości obsługi w przyszłości.

Jacy kierowcy zabierają autostopowiczów?

Coraz częściej można znaleźć w Internecie ogłoszenia od kierowców którzy są w stanie za niewielką opłatą przewozić nieznane im osoby. Czy jest to zatem dla nich opłacalne i bezpieczne? Jacy oni są?

Elektroniczny materiał dowodowy – część 1

W obecnych czasach aktywność społeczeństwa w głównej mierze przenosi się do cyberprzestrzeni. Każdy zostawiony ślad w Internecie może stanowić dowód elektroniczny w materiale dowodowym. Czy takie dowody nadają się do spraw sądowych?

Niedozwolone klauzule w umowie – co robić?

Niedozwolone klauzule umowne są z natury niekorzystne dla konsumentów. Co zrobić, gdy uznamy, że w umowie którą zawarliśmy, znajduje się postanowienie tożsame z klauzulą wpisaną do rejestru klauzul niedozwolonych?

Reklamacja usług wykonanych na podstawie umowy zlecenia

Reklamacja usług na podstawie umowy zlecenia nie znajduje bezpośredniego uregulowania w przepisach prawa. W przypadku wadliwości wykonanej usługi konsument może skorzystać z regulacji kodeksu cywilnego i żądać od usługodawcy naprawienia szkody.

Odszkodowanie za opóźnienie pociągu spowodowane siłą wyższą

Śnieżyca czy huragan nie mogą wyłączyć odpowiedzialności przewoźnika za opóźnienie pociągu. Trybunał Sprawiedliwości UE potwierdził, że pasażerowie, których pociąg spóźnia się z powodu działania siły wyższej, mają prawo do odszkodowania w postaci częściowego zwrotu pieniędzy za bilet. Jeśli opóźnienie przekracza godzinę, pasażerowi należy się 25 proc. ceny, w przypadku ponad 120-minutowego opóźnienia – 50 proc. ceny biletu.

Ubezpieczenie NNW dla studentów

Całoroczne ubezpieczenia NNW zwykle, wraz z ubezpieczeniem kosztów leczenia, dodawane są do kart młodzieżowych, popularnych szczególnie wśród studentów wyższych uczelni, którzy podróżują. Ubezpieczenia te bowiem najczęściej obejmują terytorium całego świata.

Problem z wakacjami

Sezon urlopowy dobiega końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów turyści przywożą zdjęcia, wspomnienia i pamiątki. Niestety, niektórzy konsumenci wracają do domu również z kłopotami. Jeśli kupiony produkt okazał się wadliwy, linia lotnicza zniszczyła bagaż, a w pokoju hotelowym nie było klimatyzacji można napisać reklamację i w ten sposób egzekwować swoje prawa.

Korzystne dla konsumentów zmiany w funkcjonowaniu e-sklepów w 2014 roku

Pod koniec roku roku zaczną obowiązywać znowelizowane przepisy ustawy o prawach konsumenta. Czternaście dni zamiast dziesięciu na zwrot zakupionego w sieci towaru, łatwiejsza reklamacja wadliwego produktu, nowe możliwości dochodzenia swoich praw – to najważniejsze dla konsumentów e-sklepów zmiany w nowelizacji ustawy.

Zakupy internetowe - rękojmia

Czy podczas zakupów internetowych sprzedawcy powinni udzielać rękojmi? Okazuje się, że tak. Ponadto praw konsumenta podczas zakupów on-line jest znacznie więcej.

Zakup akumulatora w internecie - potencjalne problemy

Akumulator ze względu na swoją budowę musi być traktowany z należytą ostrożnością. Zobacz z jakim ryzykiem wiąże się zakup akumulatora przez Internet.

Autorzy obraźliwych wpisów w Internecie nie będą anonimowi

NSA orzekł, że każdy podmiot, którego dobre imię zostanie naruszone na forum internetowym, będzie mógł żądać udostępnienia danych osobowych autora wpisu.

Dyskryminacja konsumentów z innego kraju

Dyrektywa usługowa 2006/123/WE obliguje państwa członkowskie do usuwania przeszkód, jakie napotykają konsumenci w momencie nabywania usługi od usługodawcy z innego kraju UE.

Ujednolicone zasady handlu w Internecie od połowy 2014 roku

Ujednolicone zasady działania sklepów internetowych w całej UE od połowy 2014 roku będą wynikiem wejścia w życie nowej unijnej dyrektywy. Zmienia ona zasadniczo przepisy dotyczące handlu w Internecie.

Wymiana oleju w ASO i w warsztacie mechanicznym - porównanie cen

Ile kosztuje wymiana oleju silnikowego w autoryzowanym serwisie? Czy opłaca się kupować olej silnikowy w internecie? Ile można zaoszczędzić na wymianie oleju we własnym zakresie? Postanowiliśmy znaleźć dla Was odpowiedzi na te pytania.

Dostęp do księgi wieczystej przez Internet od 1 grudnia 2013 r.

Nowelizacja ustawy o księgach wieczystych i hipotece zakłada dostęp do księgi wieczystej przez Internet za pomocą Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych. Wprowadzenie tych zmian ma na celu m.in. poprawę efektywności egzekucji. Zmiany wejdą w życie 1 grudnia 2013 r.

Ujednolicony e-handel od grudnia 2014 roku

Ujednolicony e-handel od grudnia 2014 roku to efekt implementacji nowej dyrektywy unijnej. Zmiany polskich przepisów będą dotyczyły handlu (sprzedaży towarów i usług) w Internecie. Nowa ustawa ma bowiem wejść w życie w grudniu 2014 roku.

Transmisja danych LTE w samochodach Audi

Audi jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej zastosował w samochodach szybki standard transmisji danych LTE (Long Term Evolution). Pierwsze auta wyposażone w to rozwiązanie dostępne są już od lipca 2013 roku. Zobacz, które auta posiadają system LTE oraz jakie są jego możliwości.

Zakup części przez internet - są na to bezpieczne sposoby!

Zakup części przez internet nie zawsze jest w 100% bezpieczny. Zdarza się, że oferowany w nim towar nie zgadza się z opisem zamieszczonym na stronie. Są jednak sklepy, które gwarantują bezpieczeństwo transakcji i towar dokładnie taki jaki zamawialiśmy.

Zakupy w Chorwacji

W czasie trwających wakacji, Polacy chętnie wybierają jako miejsce swojego wypoczynku ciepłą Chorwację. Modne podczas letnich urlopów są zakupy w miejscowych sklepach. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało wskazówki, dla konsumentów w Chorwacji.

E-zmiany w postępowaniu administracyjnym

Planowane przez ustawę o informatyzacji zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego ułatwią czynności w postępowaniu administracyjnym. Forma dokumentu elektronicznego zostanie dopuszczona m. in. przy wezwaniu na rozprawę.

Jaki termin ma konsument na zawiadomienie o wadzie towaru?

Zawiadomienie profesjonalnego sprzedawcy o wadzie towaru powinno nastąpić przed upływem dwóch miesięcy od dnia dostrzeżenia wady. Jeżeli konsument nabył towar od innej osoby fizycznej, wówczas termin z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy wynosi miesiąc od dnia jej wykrycia.

W jakim terminie można zwrócić bilet lotniczy zakupiony przez Internet?

Pasażer, który dokonuje zakupu biletu lotniczego przez Internet powinien pamiętać, że w tym zakresie nie obowiązuje 10 dniowy termin zwrotu. Czy można zwrócić bilet lotniczy?

Jak wybrać miejsce na nocleg samodzielnie organizując urlop

Wybór miejsca na nocleg podczas samodzielnej organizacji urlopu wakacyjnego może przysporzyć wielu problemów. Nie trudno bowiem pogubić się w ofertach proponowanych przez licznie funkcjonujące obiekty hotelarskie.

Porady w kwestii sezonowych wyprzedaży

Czas sezonowych wyprzedaży co roku przyciąga rzeszę fanów zakupowego szaleństwa. W nadmiarze promocji i wyprzedaży łatwo stracić głowę. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, jak nie dać się nabrać na marketingowe chwyty i o czym pamiętać podążając za wyprzedażowymi okazjami.

REKLAMA