REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Odszkodowanie, Reklamacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji?

Co się dzieje, gdy sprawca zdarzenia uciekł z miejsca wypadku?

Najczęściej w razie wypadku spisujemy stosowne oświadczenie bądź wzywamy Policję. Dzięki temu w sposób prosty i szybki zostanie wypłacone odszkodowanie osobie, której się ono należy. Co jednak, gdy sprawca wypadku ucieknie, zostawiając nas z rozbitym pojazdem?

Brak badań technicznych – co z odszkodowaniem

Jazda samochodem to nie tylko wygoda. To także obowiązki, o których zdarza nam się zapomnieć. Jednym z takich zadań jest coroczny przegląd techniczny. Jakie spotkają nas konsekwencje, jeśli w czasie kolizji nie będziemy mieli odpowiedniego wpisu w dowodzie rejestracyjnym?

Czym jest oświadczenie powypadkowe i jakie ma znaczenie?

Podczas wypadku, kiedy towarzyszy nam silny stres często zapominamy o spisaniu istotnego w procesie likwidacji szkody oświadczenia powypadkowego. Jego brak często prowadzi do wydłużenia procesu likwidacji szkody.

REKLAMA

Zalany samochód a odszkodowanie z AC

Polisa AC gwarantuje nam wypłatę odszkodowania, gdy uszkodzimy auto z własnej winy lub zostanie ono zniszczone przez nieznanych sprawców. Także w przypadku kradzieży pojazdu otrzymamy pieniądze. Ochroną objęte są również uszkodzenia spowodowane siłami przyrody – w tym powodziami, zalaniami i podtopieniami.

Szkoda całkowita: co to jest?

Wypadki chodzą po ludziach, wiemy to wszyscy. Może się zdarzyć, że w czasie wypadku auto zostanie uszkodzone w takim stopniu, iż ubezpieczyciel orzeknie szkodę całkowitą. Co to dla nas oznacza?

Udział własny w AC – co warto z nim zrobić

Kupujesz ubezpieczenie AC i zastanawiasz się, na co warto zwrócić uwagę? Nie patrz tylko na cenę. Sprawdź co za nią stoi, czyli jaki jest zakres wybranego ubezpieczenia. Jednym z istotnych elementów jest udział własny. Istotny, bo wpływa na zakres ochrony i wysokość składki.

Jak ubiegać sie o odszkodowanie za błąd lekarza?

Pacjent, którego zdrowie ucierpiało z powodu błędu lekarza, może dochodzić swoich roszczeń. Jak dochodzić odszkodowania za uszczerbek na zdrowiu spowodowany przez błąd lekarza?

REKLAMA

Reklamacja: kiedy można żądać zwrotu pieniędzy

W ramach reklamacji konsument może domagać się bezpłatnej naprawy lub wymiany. Nie można od razu odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy. Kiedy jednak reklamacja uprawnia do żądania zwrotu pieniędzy?

Vademecum umowy o dzieło

Umowa o dzieło to jedna z powszechniej zawieranych umów w życiu codziennym. Warto więc dowiedzieć się jak poprawnie zawierać umowy o dzieło. Co należy zawrzeć w umowie, a także jakie prawa przysługują stronom umowy o dzieło?

Czy polskie ubezpieczenie OC będzie ważne za granica? Jakie ubezpieczenie wykupić przed wyjazdem za granice?

Niemal we wszystkich krajach Europy obowiązkowe jest posiadanie polisy OC oraz dowodu rejestracyjnego, z pieczątką potwierdzającą ważne badania techniczne. To oznacza, że polskie OC to wszystko czego potrzebujemy. Są jednak wyjątki - a im dalej na wschód tym możemy mieć więcej problemów...

Pomoc dla rolników poszkodowanych w wyniku huraganów

Poszkodowani przez skutki huraganów rolnicy będą mogli liczyć na preferencyjne kredyty. Otrzymają oni wsparcie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.

Vademecum: Konsumenci w internecie

Coraz więcej umów zawieranych jest za pośrednictwem internetu. Jakich pułapek powinniśmy się wystrzegać? Jakie uprawnienia mają konsumenci?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 2

Gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem dla konsumentów i nie wpływ na zakres ich ustawowych uprawnień. Czy gwarancja jest rzeczywiście tak korzystna jak sądzą konsumenci?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna?

Kiedy należy powiadomić sprzedawcę o wadzie?

Wobec stwierdzenia wady kupujący jest obowiązany poinformować o tym sprzedawcę. W jakim jednak terminie powinien powiadomić sprzedawcę o spostrzeżeniu wad kupionej rzeczy? Czy do sprzedawcy trzeba udać się niezwłocznie?

Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?

Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji.

Czy reklamacja przecenionego towaru jest możliwa?

Wakacje to czas wyprzedaży i przecen. Czy kupno przecenionego towaru oznacza, że nie będziemy mogli skorzystać z prawa do reklamacji? Jaki wpływ ma przecena na reklamację?

Ile czasu powinna trwać reklamacja?

Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację do rozpatrzenia, dać odpowiedź klientowi oraz uczynić zadość jego roszczeniu, jeżeli jest zasadne. Ile jednak czasu powinna trwać procedura reklamacyjna?

Czy reklama wiąże biuro podróży?

Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży?

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG): kompendium

Jaką rolę pełni Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny? Kiedy możemy otrzymać odszkodowanie od UFG? W jakich przypadkach UFG przyjmuje odpowiedzialność za szkody? Gdzie zgłosić szkodę, gdy jesteśmy poszkodowani przez samochód bez ważnego OC?

Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Często kupione przez nas rzeczy po przywiezieniu do domu okazują się za małe, za duże lub kupione na prezent nie trafiają w gust obdarowanego. Czy w takiej sytuacji można zwrócić towar i czy sprzedawca może nie przyjąć od nas zakupionego towaru?

Vademecum: Prawa turysty

Wakacje to czas turystycznych wyjazdów. Zwykle o prawach turysty myślimy dopiero po powrocie z nieudanej wycieczki. Może zatem warto wcześniej dowiedzieć się czego możemy domagać się od biura podróży?

Vademecum: Reklamacja obuwia

Reklamacja to jedno z podstawowych uprawnień każdego konsumenta. Jednym z częściej reklamowanych produktów jest obuwie. Kiedy udać się do sprzedawcy z reklamacją? Co napisać w treści reklamacji? Czytaj w Vademecum WieszJaka.

Co warto wiedzieć zanim wykupimy wycieczkę

Zanim kupimy wycieczkę powinniśmy dowiedzieć co powinna zawierać umowa o świadczenie usług turystycznych, a także jakie są obowiązki biura podróży.

Odszkodowanie dla żony i dzieci zmarłego

Od kilku lat członkowie najbliższej rodziny zmarłego mogą domagać się odszkodowania za śmierć ojca, czy męża. Zadośćuczynienie przysługuje każdemu z osobna.

Obniżenie odszkodowania z powodu przyczynienia się

Wysokość odszkodowania lub zadośćuczynienia zależy również od tego w jakim stopniu za spowodowanie zdarzenia odpowiada sam poszkodowany.

Reklamacja wycieczki last minute

Last minute to oferty skierowane do osób, które miejsce wypoczynku wybierają na krótko przed wyjazdem. Dzięki temu mogą wykupić dużo tańszą wycieczkę. Czy jednak last minute gwarantuje takie same prawa, jak innym klientom biur podróży?

Co można wliczyć do odszkodowania?

Odszkodowanie stanowi wartość majątkową, będącą kompensacją szkód, które ponieśliśmy w związku z określonym zdarzeniem. Jakie szkody związane z wypadkiem mogą zostać wliczone do odszkodowania?

Kiedy spedytor będzie przewoźnikiem drogowym?

Zawieranie umowy przewozu to czynność prawna, od której zależy, ile zapłacimy za szkodę powstałą w transporcie. I choć umowę przewozu może zawrzeć każdy, fakt zawarcia takiej umowy nie czyni go automatycznie przewoźnikiem. Aby więc oszacować jaką odpowiedzialność poniesiemy, musimy ocenić, czy jesteśmy przewoźnikiem w rozumieniu prawa.

Dla Obamy straż miejska nielegalnie odholowywała auta

Zaparkowane w Śródmieściu auta w trakcie wizyty Baracka Obamy w Warszawie zostały odholowane bezprawnie. Ich właściciele mogą domagać się odszkodowań.

Co to jest szkoda pośrednia?

Każdy, kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia. Czy jednak odszkodowanie będzie dotyczyło także szkody pośredniej? Czym jest szkoda pośrednia?

Senior w sklepie: Zwrot towaru bez wad

Zdarza się, że towar, pomimo braku wad przestaje nam się podobać. Czy możemy go wówczas zwrócić do sklepu?

Senior w sklepie: Reklamacje żywności

Zdarza się także, że towar żywnościowy jest po prostu zepsuty. Nawet, jeśli nie jest to bezpośrednio winą sprzedawcy, ale wynika np. z błędów w transporcie, to sprzedawca odpowiada przed konsumentem, bo tylko z nim konsument zawierał umowę.

Senior w sklepie: Niezgodność towaru z umową

Sprzedawca w świetle przepisów odpowiada za niezgodność towaru z umową, a towar jest niezgodny z umową, jeśli podane konsumentowi informacje o towarze są nieprawdziwe, mylące lub towar nie posiada cech, o których zapewniał sprzedawca.

Czym jest odpowiedzialność odszkodowawcza?

Co oznacza pojęcie „odpowiedzialność odszkodowawcza”? Kiedy i na jakich warunkach będzie można pociągnąć sprawcę do odpowiedzialności odszkodowawczej. Kiedy poszkodowany będzie mógł liczyć na odszkodowanie?

Kiedy ubezpieczony nie otrzyma odszkodowania z NNW?

Zawarcie umowy ubezpieczenia nie oznacza, że odszkodowanie zostanie wypłacone w każdej sytuacji. To samo dotyczy NNW, czyli ubezpieczeń następstw nieszczęśliwych wypadków.

Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Przepisy prawa gwarantują konsumentom bezpłatną naprawę lub wymianę w przypadku uznania reklamacji. Co jednak w sytuacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana? Czy konsumenta obciążają koszta nieuzasadnionej reklamacji?

Zwrot towaru a reklamacja

Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może.

Postępowanie w sprawie o odszkodowania od urzędnika

Urzędnicy, którzy przy wykonywaniu swoich obowiązków dopuszczą się rażącego naruszenia prawa będą ponosić odpowiedzialność, jeżeli w wyniku tego osoba fizyczna lub prawna dozna szkody.

Do jakiej sumy urzędnicy będą ponosić odpowiedzialność?

Urzędnicy, którzy w swoich działaniach wyrządzili szkody zawinionych działaniem rażąco naruszającym prawo, poniosą odpowiedzialność odszkodowawczą. Będzie podlegać ona ograniczeniom.

Urzędnicy będą odpowiadać za złe decyzje

Przepisy prawa, jakie weszły w życie 17 maja 2011 r., pozwolą na uderzenie po kieszeniach nieuczciwych urzędników. Będą oni ponosić odpowiedzialność za rażące naruszenie prawa.

Urzędnicy odpowiedzą finansowo za popełnione błędy

17 maja kończy się bezkarność urzędników. Tego dnia wchodzi w życie ustawa o odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy.

Nie opłaca się zwlekać z reklamacją

W przypadku spostrzeżenia wady zakupionego towaru powinniśmy jak najszybciej złożyć reklamację do sprzedawcy. Zbędna zwłoka w tej kwestii może mieć olbrzymie konsekwencje dla naszych roszczeń.

Co warto wiedzieć o składce na ubezpieczenie

Konsekwencją niezapłacenia choćby jednej raty na składkę ubezpieczeniową będzie ustanie odpowiedzialności ubezpieczyciela. W określonych sytuacjach będzie można domagać się również zwrotu zapłaconej składki. Kiedy?

Czy można wykupić AC na cudzy samochód?

Możliwe jest zawarcie umowy ubezpieczenia AC przez osobę, która nie jest właścicielem samochodu. W takiej sytuacji odszkodowanie będzie jednak przysługiwać właścicielowi samochodu.

Czy możliwe jest odszkodowanie za złą decyzję sądu?

Jeżeli orzeczenie sądu jest niezgodne z prawem, poszkodowany może domagać się odszkodowania. Niezbędne będzie jednak udowodnienie poniesionej szkody.

Czy sprzedawca musi zwrócić koszty poniesione podczas reklamacji

Reklamacja jest co do zasady bezpłatnym uprawnieniem każdego konsumenta. To oznacza, że na sprzedawcy będą ciążyły koszty wynikłe podczas reklamacji.

Czego można żądać przy reklamacji towaru?

Jeżeli zakupiony przez nas produkt zawiera wady, wtedy też będzie mogli udać się do sprzedawcy z reklamacją. Roszczenia konsumentów w takiej sytuacji są jednak ograniczony jedynie do żądania naprawy lub wymiany.

REKLAMA