REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy reklama wiąże biuro podróży?

Czy możemy wierzyć w reklamy biur podróży? / Fotolia
Czy możemy wierzyć w reklamy biur podróży? / Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży?

Składanie reklamacji

Zawierając umowę z biurem podróży mamy prawo oczekiwać, że wszelkie przyrzeczone nam atrakcje zostaną zorganizowane. W innym przypadku będziemy mogli złożyć reklamację i domagać się odszkodowania, a nawet zadośćuczynienia za zmarnowany urlop.

REKLAMA

REKLAMA

Niezależnie od wszystkie należy powiadomić organizatora lub osoby mu podległe o fakcie wadliwego wykonania umowy. Zgodnie z art. 16b ustawy o usługach turystycznych jeżeli w trakcie imprezy turystycznej klient stwierdza wadliwe wykonanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki.  Taki obowiązek powinien być przy tym określony w umowie, jaką podpisujemy z biurem podróży.

Zobacz: Co warto wiedzieć zanim wykupimy wycieczkę?

Obowiązek niezwłocznego zawiadomienia nie oznacza, że reklamacja nie może być złożona także po wycieczce. Każdy klient może złożyć organizatorowi turystyki reklamację zawierającą wskazanie uchybienia w sposobie wykonania umowy oraz określenie swojego żądania, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy.

REKLAMA

W reklamacji usługi turystycznej należy wskazać czego się domagamy. Jeżeli organizator lub wszelkie inne podmioty za pomocą których wykonuje swoją usługę (np. hotel) dopuściły się nieprawidłowości, możemy żądać stosownego odszkodowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy można skarżyć na podstawie reklamy?

Jaka jest podstawa moich roszczeń? Jak określić jakość świadczenia, której mam prawo oczekiwać od organizatora? To pytania, które często zadajemy sobie już w trakcie wycieczki. Czy sam fakt, że na reklamie mieliśmy piaszczystą plażę niedaleko od hotelu uprawnia nas do kierowania żądań w sytuacji, gdy w rzeczywistości jest inaczej, czyli gorzej?

Zobacz serwis: Konsument - turystyka

Odpowiedź brzmi: tak.  Broszury, czy foldery reklamowe organizatorów muszą spełniać określone wymogi. Ich treść nie jest też bez znaczenia dla naszej umowy. Przede wszystkim informacje reklamowe nie mogą wprowadzać organizatorów w błąd.  Jeżeli reklamy będą dezinformowały organizator może odpowiadać na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.  Zgodnie z art. 12 tejże ustawy klient może domagać się w takim przypadku m.in. naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych, w szczególności żądania unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń oraz zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem produktu.

Co jednak istotniejsze zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy o usługach turystycznych jeżeli w treści umowy zawieranej między turystą a biurem podróży nie zawarto odmiennych postanowień, wskazania zawarte w informacjach reklamowych stają się elementem umowy. To oznacza, że niedopełnienie obiecanek z reklamy będzie stanowić nieprawidłowe wykonanie lub niewykonanie zobowiązania.

Chodzi tutaj o takie wskazania jak m.in. cena wycieczki, miejsce pobytu lub trasa wycieczki, rodzaj środka transportu, położenie i rodzaj zakwaterowania.

Jeżeli zatem w broszurze reklamowej przedstawiany jest hotel 4-gwiazdkowy położony nad brzegiem morza, a w treści umowy nie zostało to zmienione, wtedy też zakwaterowanie w innym miejscu będzie nieprawidłowym wykonaniem usługi.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Czy pracodawca musi zapłacić pracownikowi za udział w szkoleniu po godzinach pracy albo w dniu wolnym? Zasady są proste

Czy pracownik ma obowiązek uczestniczyć w szkoleniu po godzinach pracy? W praktyce na tym tle powstaje wiele sporów. Gdzie kończy się prawo pracodawcy do ingerowania w czas wolny pracownika? Zasady są proste.

Jakie dokumenty należy przechowywać w części B akt osobowych pracownika?

Akta osobowe pracowników składają się aż z 5 części. I choć mogłoby się wydawać, że przyporządkowanie do nich odpowiednich dokumentów nie jest trudnym zadaniem, to w praktyce sprawia to trudności. Co należy przechowywać w najobszerniejszej części akt, części B?

Pracodawca nie zawsze musi płacić, aby wywiązać się z ciążących na nim obowiązków. Co wynika z przepisów?

Aby wywiązać się z obowiązków narzuconych przez ustawę, pracodawca nie zawsze musi ponieść koszty finansowe. Jakie inne rozwiązania mogą zostać zastosowane w przypadku podnoszenia przez pracownika kwalifikacji?

Gdy pracodawca płaci, może wymagać. W jakich przypadkach pracownik będzie zobowiązany zwrócić mu poniesione koszty?

Pracodawcy powinni wspierać podnoszenie przez pracowników kwalifikacji zawodowych. Jednak gdy to robią, mają prawo wymagać od pracowników określonych zachowań i liczyć docelowo na osiągnięcie korzyści.

REKLAMA

Nawet 21 dni dodatkowego płatnego urlopu dla pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. Jak się ubiegać?

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych to inwestycja w przyszłość. Jednak leży to nie tylko w interesie pracownika, ale również pracodawcy. To dlatego przepisy przewidują, że osobom, które się na to zdecydują, przysługują szczególne uprawnienia.

Nie każdy dokument, który pracownik przekaże w związku z rekrutacją, można przechowywać w aktach osobowych. Jakie są zasady?

Prowadzenie akt osobowych pracownika musi przebiegać zgodnie ze ściśle określonymi w przepisach zasadami. Nie można przechowywać w nich żadnych dokumentów, do których ustawodawca nie dał pracodawcy uprawnienia. Co to znaczy?

Pracodawca może zdecydować w jakiej formie będzie prowadził akta osobowe. Jednak tych zasad musi przestrzegać zawsze

Niezależnie od tego, czy akta osobowe pracowników są prowadzone w formie papierowej, czy elektronicznej, pracodawcy muszą przestrzegać zasad określonych w przepisach. Co to oznacza w praktyce? Stosując kilka prostych reguł, można ustrzec się przed problemami.

Niechciany spadek może zablokować konto. Żeby uniknąć problemów, trzeba działać. Ale co konkretnie trzeba zrobić?

Spadek nie zawsze cieszy. Szczególnie gdy trafia do spadkobiercy koniecznego, który nie może odmówić jego przyjęcia. Czy w takiej sytuacji można bronić się przed nadmiernymi konsekwencjami i ograniczyć odpowiedzialność odszkodowawczą?

REKLAMA

Ta branża przeżyje prawdziwy boom w 2026 roku

Producenci kasków rowerowych zacierają ręce. Prezydent RP Karol Nawrocki podpisał 27 listopada 2025 roku nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym, która wprowadza obowiązek noszenia kasków przez dzieci do 16. roku życia podczas jazdy na rowerze, hulajnodze elektrycznej i innych urządzeniach transportu osobistego. Co to oznacza dla rodziców, branży i bezpieczeństwa najmłodszych?

Świąteczne zakupy przy pomocy sztucznej inteligencji. Jak kupujemy prezenty w 2025 roku?

Grudzień kojarzy się jednoznacznie z zakupową gorączką. Nie wszyscy jednak wybiorą się do sklepów w ostatnim momencie – badania pokazują, że 29 proc. Polaków rozpoczyna świąteczne zakupy już w listopadzie. Wcześniejszy start sezonu nie jest dla detalistów zaskoczeniem. O ich przygotowaniu świadczą choćby intensywne działania reklamowe i obecność odpowiednich produktów na sklepowych półkach.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA