REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rękojmia, Niezgodność towaru z umową

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie błędy popełniamy przy składaniu reklamacji?

Składając reklamację do sprzedawcy powinniśmy pamiętać o kilku niezbędnych czynnościach. Wskazanie żądania, a także podstawy prawnej może nam oszczędzić pewnych niedogodności.

Kiedy należy powiadomić sprzedawcę o wadzie?

Wobec stwierdzenia wady kupujący jest obowiązany poinformować o tym sprzedawcę. W jakim jednak terminie powinien powiadomić sprzedawcę o spostrzeżeniu wad kupionej rzeczy? Czy do sprzedawcy trzeba udać się niezwłocznie?

Jak sprzedawca może ograniczyć swoją odpowiedzialność?

Sprzedawca odpowiada względem kupującego za wady sprzedanej rzeczy. Niekiedy odpowiedzialność ta może być ograniczona, co może mieć dla sprzedawcy olbrzymie znaczenie. Jak i kiedy można ograniczyć odpowiedzialność sprzedawcy?

Pułapki prawne w umowie sprzedaży samochodu

Na jakie pułapki prawne możemy natrafić przy zawieraniu umowy sprzedaży samochodu? Dlaczego zadatek jest korzystniejszy dla kupującego, a zaliczka dla sprzedającego? Czy sprzedawca może ograniczyć swoją odpowiedzialność?

REKLAMA

Nie opłaca się zwlekać z reklamacją

W przypadku spostrzeżenia wady zakupionego towaru powinniśmy jak najszybciej złożyć reklamację do sprzedawcy. Zbędna zwłoka w tej kwestii może mieć olbrzymie konsekwencje dla naszych roszczeń.

Czy sprzedawca musi zwrócić koszty poniesione podczas reklamacji

Reklamacja jest co do zasady bezpłatnym uprawnieniem każdego konsumenta. To oznacza, że na sprzedawcy będą ciążyły koszty wynikłe podczas reklamacji.

Czego można żądać przy reklamacji towaru?

Jeżeli zakupiony przez nas produkt zawiera wady, wtedy też będzie mogli udać się do sprzedawcy z reklamacją. Roszczenia konsumentów w takiej sytuacji są jednak ograniczony jedynie do żądania naprawy lub wymiany.

Co napisać w reklamacji butów?

Reklamacja nie jest sformalizowanym pismem, które tak jak pozew musi zawierać określone elementy. Niemniej jednak dobrze napisana reklamacja może ułatwić nam dochodzenie naszych praw. Co warto zawrzeć w reklamacji butów?

REKLAMA

Wymiana butów na inny model

Przy reklamacji konsumenci mogą wybrać spośród dwóch uprawnień: bezpłatna naprawa lub bezpłatna wymiana wadliwego towaru. Co jednak w sytuacji, gdy sprzedawca każe nam wybrać inny produkt?

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają?

Wielkanoc. Jak reklamować żywność – cz. 2

Podstawowym prawem konsumenta jest reklamacja. Dotyczy to nie tylko takich produktów jak odzież, czy obuwie. Reklamować można żywność, także tę kupioną luzem. Zobacz jakie masz prawa?

Wielkanoc. Jak reklamować żywność? – cz. 1

Podstawowym prawem konsumenta jest reklamacja. Dotyczy to nie tylko takich produktów jak odzież, czy obuwie. Reklamować można żywność, także tę kupioną luzem. Zobacz jakie masz prawa?

Wyłączenie rękojmi przy sprzedaży samochodu

Umowa między stronami może być ukształtowana wedle ich woli. To oznacza, że strony mogą również wyłączyć obowiązywanie przepisów o rękojmi za wady sprzedanej rzeczy.

Co zrobić, gdy kupiony samochód okazał się wadliwy?

Samochód, który kupiliśmy okazał się niesprawny, a sprzedawca mówi, że nic nie może z tym zrobić? Sprawdź, jakie masz uprawnienia w takiej sytuacji?

Reklamacja: czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jedną z takich przydatnych informacji jest odpowiedź na pytanie, czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? – cz. 2

Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Czym jest niezgodność towaru z umową? Przeczytaj.

Zmiany w gwarancji konsumenckiej – sprawdź co się zmieniło

Konsumenci nie będą musieli obawiać się, że udzielona im gwarancja z powodów jakichkolwiek braków formalnych może zostać uznana za nieważną. Korzystne dla konsumenta zmiany w gwarancji konsumenckiej weszły w życie 3 marca 2011 r.

Niezgodność towaru z umową

Niezgodność towaru z umową jest podstawą odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu sprzedaży konsumenckiej. Jest to termin prawa konsumenckiego.

Rękojmia za wady

Rękojmia za wady, to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej. Kodeksowych przepisów o rękojmi nie stosuje się przy obrocie konsumenckim.

Jak czytać odpowiedź sprzedawcy na reklamację?

Podstawą reklamacji towaru przez konsumenta jest niezgodność towaru z umową, istniejąca już w chwili wydania towaru. Zrozumienie tego, pozwoli nam odczytać odpowiedź sprzedawcy oraz to, co kryje się pod częstym stwierdzeniem „uszkodzenie mechaniczne w toku użytkowania”.

Jak dochodzić uprawnień z rękojmi w sądzie?

Przy umowie sprzedaży, sprzedawca odpowiada względem kupującego za wady sprzedanej rzeczy. W sądzie, do określonej wartości przedmiotu, sprawy te będą rozpatrywane w postępowaniu uproszczonym. Co należy wiedzieć o dochodzeniu takich roszczeń?

Jak ograniczyć rękojmię za wady sprzedanego samochodu?

Poinformowanie kupującego o istniejących wadach samochodu oraz wskazanie wad w umowie zdejmie z nas odpowiedzialność z tytułu rękojmi. W umowie między prywatnymi osobami przepisy o rękojmi mogą być ograniczone a nawet wyłączone.

Vademecum konsumenta: kiedy sprzedawca nie ma racji?

„Reklamacji nie przyjmujemy”, „Szatnia nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione rzeczy”, „Reklamacja tylko z paragonem” – taki świat dla konsumentów budują niekiedy sprzedawcy. Bardzo często nie ma to jednak nic wspólnego z przepisami prawa. Sprawdź mity, jakie najczęściej wmawiają konsumentom sprzedawcy.

Czy prywatny sprzedawca odpowiada za sprzedaną rzecz?

Sprzedawca ma obowiązek prawidłowego wykonania umowy sprzedaży, co oznacza, że w przypadku wystąpienia wad sprzedanej rzeczy, może zostać on pociągnięty przez kupującego do odpowiedzialności. Dotyczy to zarówno sprzedawców – przedsiębiorców jak i osób prywatnych.

Jak skorzystać z rękojmi i gwarancji na mieszkanie?


Jeśli zdarzy się, że mimo sprawdzenia dokładnie mieszkania podczas jego oficjalnego odbioru, po kilku miesiącach wyjdą na jaw jego ukryte wady, możemy skorzystać z gwarancji lub rękojmi. Jak to zrobić?

Reklamacja: zwrot pieniędzy a obniżenie ceny

Zwrot zapłaconej ceny to dodatkowe uprawnienia konsumenta przy reklamacji, które jest możliwe tylko w wyjątkowych sytuacjach. W pewnych przypadkach można jednak żądać wyłącznie obniżenia ceny.

Kogo chroni rękojmia wiary publicznej ksiąg wieczystych

Księgi wieczyste prowadzi się w celu ustalenia stanu prawnego nieruchomości. Domniemywa się, że prawo jawne z księgi wieczystej jest wpisane zgodnie z rzeczywistym stanem prawnym, a prawo wykreślone nie istnieje. Dobra wiara chroni tego, kto przez czynność prawną z osobą uprawnioną według treści księgi nabył własność lub inne prawo rzeczowe. Ważne jest, aby nabywca był w dobrej wierze.

Czy za małe buty można zwrócić do sklepu?

Kupione buty w domu okazały się zbyt małe. W sklepie powiedziano, że nie jest możliwy zwrot towaru. Czy to aby jest zgodne z prawem?

Jakie uprawnienia przysługują przy rękojmi za wady fizyczne?

Nie zawsze do umowy sprzedaży będą miały zastosowanie przepisy konsumenckie. W takich sytuacjach inne są uprawnienia kupującego przy zaistnieniu wady kupionej rzeczy. Chodzi o rękojmie za wady fizyczne rzeczy.

Kto ponosi odpowiedzialność za wady samochodu w leasingu?

Samochód wzięty w leasing okazał się mocno „awaryjny”. Kto w związku z tym ponosi odpowiedzialność za wady pojazdu w leasingu konsumenckim? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz poniżej.

Umowa sprzedaży za pośrednictwem Internetu z osobą małoletnią - porada

Coraz częściej umowy sprzedaży zawierane są za pośrednictwem Internetu. Zdarza się, że stroną takich umów są osoby małoletnie. Na co powinny zwrócić uwagę osoby zawierające umowy sprzedaży z małoletnimi? Jakie wiążą się z tym konsekwencje prawne? Czytaj w poniższym artykule.

Gwarancja a uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową

Gwarancja, jako źródło uprawnień konsumenta, nie zamyka drogi do dochodzenia roszczeń wynikających z ustawy na podstawie niezgodności towaru z umową.

Reklamacja butów – cz. 4: procedura reklamacyjna

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Procedura reklamacyjna.

Reklamacja butów – cz. 3: reklamacja wkrótce po zakupie

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Domniemanie odpowiedzialności sprzedawcy.

Reklamacja obuwia – cz. 2: podstawa reklamacji

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Jakie są podstawy reklamacji.

Czy nieuczciwa reklama może być podstawą reklamacji

Nieposiadanie przez produkt właściwości, o których producent zapewnia w reklamie może być podstawą odpowiedzialności sprzedawcy.

Gdy wady ujawnią się w krótkim czasie po zakupie

Znajomość prawa często może być pomocna w przekonaniu opornego sprzedawcy, który nie chce uwzględnić reklamacji. Jeżeli wada została zgłoszona stosunkowo krótki czasie od dnia zakupu to sprzedawcy, który odmawia jej uwzględnienia, trudniej będzie obronić się w sądzie.

Zakupy przez Internet od osoby prywatnej

Kupiłem niedawno telefon komórkowy przez Internet. Po otrzymaniu go okazało się, że zamiast nowego dostałem używany. Sprzedawcą była osoba prywatna. Czy w tej sytuacji mają zastosowanie przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej?

W jakim czasie należy powiadomić sprzedawcę o wadzie

W sytuacji, gdy zauważymy niezgodność zakupionego przez towaru z umową powinniśmy zawiadomić o tym sprzedawcę w ciągu 2 miesięcy. Do zachowania tego terminu nie ma jednak znaczenia, kiedy otrzyma on nasze zawiadomienie.

Czy można zwrócić towar gdy się rozmyślimy?

Kupiłam niedawno w dużym sklepie odzieżowym spodnie. Niestety w domu stwierdziłam, że dokonałam złego wyboru. Widziałam w innych sklepach, że można zwrócić towar bez podawania przyczyny w ciągu 7 dni. Czy mam do tego prawo?

Czy sprzedawca może żądać dodatkowej zapłaty przy wymianie towaru

Żądając wymiany wadliwego towaru sprzedawca nie może domagać się zapłaty dodatkowej ceny nawet wtedy, gdy produkt w międzyczasie podrożał. Uprawnienie konsumenta do wymiany towaru jest bezpłatne.

Żywność sprzedawana luzem też podlega reklamacji

Kupiłem na rynku owoce, które sprzedawca reklamował jako bardzo słodkie. W domu okazało się, że są gorzkie i praktycznie bez smaku. Chcąc je zareklamować usłyszałem od sprzedawcy, że nie mogę tego zrobić, bo są to towary sprzedawane luzem. Czy mam prawo reklamować taką żywność?

Rękojmia za wady

Korzystając z atrakcyjnej ceny zakupiłam aparat fotograficzny na jednej z internetowych aukcji. Sprzedawcą nie był sklep. Poza ceną skusiła mnie opcja bezpośredniego druku w aparacie. Po otrzymaniu towaru okazało się, że niby wszystko jest bez zarzutu, jednak nie ma możliwości bezpośredniego druku, o czym sprzedawca zapewniał. Jakie prawne środki ochronne przysługują mi w tej sytuacji? Jeden ze znajomych wspomniał o rękojmi za wady. Na czym ona polega?

Źle wykonana usługa u szewca

Niedawno oddałam buty do szewca. Naprawa polegała na przyklejeniu podeszwy do butów. W zeszłym tygodniu jedna podeszwa znów się odkleiła mimo iż obuwie użytkowałam w normalny sposób. Czy mogę reklamować tego typu usługę w taki sam sposób jak reklamuje się towar u sprzedawcy?

Co zrobić jeśli otrzymasz niekompletny towar

Żona kupiła sobie zestaw biżuterii. Po rozpakowaniu w domu zauważyła, że brakuje jednego kolczyka. Złożyła reklamacje, ale sprzedawca nie chce jej uznać. Twierdzi, że miała na to 2 dni, a ona zrobiła to 3 dnia, od momentu zakupu.

Co zrobić jeśli kupimy podróbkę

Podróbki od lat królują na bazarach i ulicznych straganach. Wraz z rozwojem internetu towary imitujące produkty znanych marek wkroczyły także do e-sklepów oraz portali aukcyjnych. Konsument nabywający towary w Internecie w większym stopniu narażony jest na niebezpieczeństwo kupna podróbki, niż ma to miejsce w zwykłym sklepie. Sprawdź, czego możesz się domagać, gdy zakupiony drogi sprzęt grający, kosmetyk czy element garderoby okaże się nie produktem oryginalnym a jedynie jego imitacją.

Reklamacja towaru

Obyczaje polskich sprzedawców nie są wzorowe, a brak regulacji prawnej dotyczącej procedury reklamacyjnej stawia konsumenta w słabszej pozycji wobec sprzedawcy. Klienci wciąż są przyzwyczajeni do stosowania starych procedur reklamacyjnych dotyczących rękojmi za wady fizyczne i prawne. Najwyższy czas o tym zapomnieć, gdyż ustawa o sprzedaży konsumenckiej obowiązuje od pięciu lat. Mamy prawo do większych oczekiwań od sprzedawcy, ale jednocześnie konsument musi być aktywny i świadomy swych praw.

Rękojmia przy wadach mieszkania

Zawarliśmy z deweloperem umowę sprzedaży mieszkania. Jeżeli okaże się, że będzie ono miało wady, to czy można żądać naprawienia ich na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej? Czy konieczne jest sporządzenie protokołu odbioru? Czy po sporządzeniu takiego protokołu nie będzie można już zgłaszać żadnych wad?

Co zrobić jeśli produkt na zdjęciu sklepu internetowego wygląda inaczej niż w rzeczywistości

Parę dni temu chciałam zakupić w sklepie internetowym lampkę. Na zdjęciu przedstawiona było ona w 3 różnych kolorach. Mnie najbardziej pasowała srebrna, więc taka zaznaczyłam w zamówieniu. Byłam bardzo zdziwiona kiedy otrzymałam lampkę, ale w kolorze złotym. Sprzedawca powiedział mi, że ten produkt sprzedają tylko w takim kolorze. Dlaczego więc z oferty wynikało co innego?

Gwarancja europejska

Czy istnieje coś takiego jak gwarancja europejska? Na jak długo jest ona wydawana i czy prawdą jest, że niektórych przedmiotów, np. sprzętu elektronicznego, ona nie obejmuje?

REKLAMA