REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niezgodność towaru z umową

main image
Niezgodność towaru z umową jest podstawą odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu sprzedaży konsumenckiej. Jest to termin prawa konsumenckiego.

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

Termin niezgodności towaru z umową jest terminem typowym dla prawa konsumenckiego i oznacza odpowiedzialność sprzedawcy powstałą w ramach umowy sprzedaży. Jego odpowiednikiem w Kodeksie cywilnym jest odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi.

Kiedy towar jest niezgodny?

Przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej określają odpowiedzialność sprzedawcy na podstawie niezgodności towaru z umową, istniejącej w chwili wydania towaru.

Niezgodność towaru z umową nie oznacza jedynie wad nabytej rzeczy. Zachodzi ona zawsze wtedy gdy:

• towar nie posiada cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru (np. ma inną barwę, jakość);

• nie nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy;

W sytuacji, gdy sprzedaż nie odbyła się po wcześniejszym indywidualnym uzgodnieniu właściwości towaru niezgodnością jest również to, iż towar:

• nie nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany taki rodzaj towaru;

• jego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju;

• nie odpowiada oczekiwaniom kupującego, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela, w szczególności nie uwzględnia zapewnień wyrażonych w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszących się do właściwości towaru.

Zobacz serwis: Konsument w sądzie

Podstawa prawna:

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

REKLAMA

Encyklopedia prawa

D
K
P
R
S
U
W
Z

Niestety nic nie znaleziono
Spróbuj inne zapytanie

REKLAMA