Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Usługi hotelarskie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wybór miejsca na nocleg podczas samodzielnej organizacji urlopu wakacyjnego może przysporzyć wielu problemów. Nie trudno bowiem pogubić się w ofertach proponowanych przez licznie funkcjonujące obiekty hotelarskie.
Urlop w Europie to dla wielu z nas pasmo pytań i wątpliwości. Czy liczba gwiazdek zawsze odzwierciedla standard hotelu? W jaki sposób sprawdzić, czy hotel rzeczywiście wygląda jak na zdjęciach w katalogu? Odpowiadamy na pytania konsumentów.
Kiedy decydujemy się na spędzenie okresu świątecznego poza domem, warto zapoznać się z naszymi prawami, jakie nam przysługują w związku z korzystaniem z usług biur turystycznych. Poniżej zamieszczamy kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy o świadczenie usługi turystycznej.
Nieodłącznym elementem każdego wesela jest muzyka. Właściwy wybór muzyki stanowi połowę sukcesu udanej imprezy. Przy organizacji wesela należy pamiętać o przepisach związanych z legalnym odtwarzaniem muzyki. Kiedy muzyka na weselu może okazać się nielegalna?
W działalności zakładów hotelarskich występują nieraz takie sytuacje, gdy hotele lub motele podejmują się świadczenia usług polegających na dokonaniu czynności faktycznych, co nie podlega bezpośrednio pod przepisy kodeksowe dotyczące zlecenia ani innych określonych typów umów o świadczenie usług.
Umowa sprzedaży ma niebagatelne znaczenie dla działalności hotelarskiej ze względu na częste zawieranie umów tego typu przez gości hotelowych w związku z potrzebami zakupu różnych rzeczy na terenie obiektu hotelarskiego.
Podczas pobytu w hotelu możemy liczyć na pewnego rodzaju usługi uzupełniające, które będą nam oferowane. Zamawiając mycie, czy naprawę samochodu będziemy zawierać umowę o dzieło.
W praktyce hotelarskiej różnego rodzaju przedmioty są udostępniane gościom hotelowym, co przybiera postać umowy użyczenia. Nieodpłatny charakter takiego użyczenia nie zwalnia jednak z odpowiedzialności za daną rzecz.
Programy lojalnościowe hotelach często opierają się na podarkach dla określonych kręgów gości. Podarki mają charakter prawny umowy darowizny, której odwołać nie można.
Umowa hotelowa jest umową odpłatną, zawsze ma charakter umowy wzajemnej, niezależnie od zasad płatności. Umowa ta ma z natury rzeczy charakter konsensualny. Może być zawarta w dowolniej formie przez podmiot nazywany zwykle hotelarzem.
Właściciele hoteli i pensjonatów nie mają prawa zatrzymywać dowodu osobistego gościa. Takie uprawnienie nie przysługuje im nawet wtedy, gdyby dowód miał stanowić formę gwarancji uregulowania za pobyt.
Wybierając kwaterunek na wakacje warto zwrócić uwagę, czy właściciel prawidłowo określa rodzaj swojego obiektu, tak żeby zamiast do hotelu nie trafić do motelu.
W praktyce działalności hotelarskiej zdarzają się przypadki, że gość hotelowy nie dokonuje zapłaty za pokój, za zjedzone w tym czasie posiłki i wykonane rozmowy telefoniczne. W takich sytuacjach, zwykle hotel pozywa taką osobę o zapłatę. Jaka jest jednak kwalifikacja tego czynu, czy jest on jeszcze wykroczeniem, czy już przestępstwem?
Korzystając z usług hotelowych sprawdźmy, jaki to rodzaj obiektu i jaką ma kategorię oraz w jakim zakresie świadczy usługi.
Podczas ostatniego urlopu zdarzyła mi się niemiła sytuacja. Z pokoju hotelowego skradziono mi biżuterię. Do kogo powinnam skierować roszczenie: do biura podróży czy właściciela hotelu? W recepcji zauważyłam tabliczkę z napisem informującym, iż hotel nie odpowiada za rzeczy wniesione do hotelu.
Inspekcja Handlowa po raz kolejny skontrolowała przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie. Oceniano czy usługi te są świadczone w sposób zgodny z prawem oraz czy nie naruszają praw konsumentów.