REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Hr

Wiele pokoleń w jednej firmie - różnice między pracownikami

Wiele pokoleń pracowników w jednej firmie stanowi wyzwanie dla pracodawców. Czym różnią się od siebie młodsi i starsi pracownicy? Jak pogodzić występujące w zespole odmienności?

HR – wczoraj – dziś – jutro. HR (R)evolution

Ostatnie 25 lat to bardzo dynamiczny okres w rozwoju działów HR w polskich firmach. Przez ten krótki czas działy HR przeszły drogę od działów kadr, które tylko w sposób admnistracyjno -  kadrowy obsługiwały pracowników, aż do HR Biznes Partnerów aktywnie wspierających rozwój i towarzyszących pracownikom na każdym etapie ścieżki zawodowej w firmie. Minęło zaledwie ćwierć wieku – niedużo – jednak zmiany jakie zaszły w tym czasie w świadomości pracodawców i pracowników można porównać do skutków rewolucji przemysłowej XIX wieku. W procesie zmiany świadomości jedną z najważniejszych ról odegrali pracownicy działów HR, którzy wiele rozwiązań wprowadzali na żywym organizmie w czasach, gdy w Polsce rodziła się i kształtowała polityka personalna wielu firm.

Candidate Experience krok po kroku

Candidate Experience to pojęcie od wielu lat znane w branży HR, z powodzeniem wykorzystywane jest przy budowaniu wizerunku marek. Dlatego też w sytuacji silnej pozycji kandydata na runku pracy, stale wzrasta świadomość konieczności zadbania o obszar employer brandingowy firmy, który zaczyna się już na etapie zamieszczenia ogłoszenia o pracę. Jak wygląda Candidate Experience budowany przy współpracy z agencją doradztwa personalnego? Na to pytanie odpowiada Magdalena Kamińska, Finance & Professional Services Recruitment Manager w People.

Zarządzanie pokoleniami pracowników

Skuteczne zarządzanie pokoleniami pracowników pozwala efektywnie wykorzystać drzemiący w nich potencjał i przyczynia się do rozwoju przedsiębiorstwa. I chociaż w temacie tym wiele zostało już powiedziane, wcale nie oznacza to, że zagadnienie nie stanowi już wyzwania dla pracodawców i menadżerów. Jak więc zarządzać wielopokoleniowością w firmie?

REKLAMA

Wellbeing – lekarstwo na kryzys pracowniczy?

Kryzys pracowniczy oraz nieustanna walka o pracownika spowodowały, że pracodawcy zostali zmuszeni do zmian strategii. Aby utrzymać swój zespół w ryzach oraz zwiększać jego efektywność, managerowie opracowują nowe strategie HR-owe. Jednym z popularnych oraz, przede wszystkim, efektywnych rozwiązań, są projekty z zakresu wellbeing.

Szkolenie "Zarządzanie szkoleniami" jeszcze w 2019 r. w 4 miastach

Szkolenie "Zarządzanie szkoleniami" odbędzie się w 4 miastach: Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu i Zakopanem. Pierwszy termin już 23 lipca 2019 r. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Wniosek o umorzenie opłat za mieszkania komunalne i socjalne

Już od 1 lipca 2019 r. warszawiacy mogą składać wnioski o umorzenie opłat za mieszkania komunalne i socjalne. To nie jedyna nowość. Zmieniły się również zasady dotyczące spłaty długów z solidarną odpowiedzialnością.

Polecamy książkę "ZWINNOLOGIA. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą"

"ZWINNOLOGIA. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą", której autorami są Jarosław Rubin, Wiesław Grabowski, Marek Naumiuk, to pierwsza na polskim rynku książka opisująca zastosowanie praktyk zwinnych (agile) w zarządzaniu zmianą. Zrywa ona z klasycznym zarządzaniem zmianą, pokazując współczesne podejście, które zakłada, że nastawienie na informację zwrotną, dialog i eksperymentowanie to droga do sukcesu. Patronat medialny nad książką objął Infor.

REKLAMA

Gdzie szukać pracy w sezonie wakacyjnym?

W III kwartale 2019 r. najwięcej pracowników będą poszukiwały firmy z sektora: transportu, logistyki, produkcji przemysłowej oraz przemysłu wydobywczego. W którym regionie Polski firmy będą zwiększały zatrudnienie w sezonie wakacyjnym? Gdzie przewiduje się redukcję etatów?

Dyrektor finansowy (CFO) - zarobki, rola w firmie

Jakie kompetencje powinien mieć dyrektor finansowy (CFO)? Jakie są perspektywy rozwoju i zarobki dyrektora finansowego?

Kiedy członek zarządu spółki nie może być pracownikiem

Członek zarządu związany jest ze spółką tzw. stosunkiem korporacyjnym. Na jego podstawie, w konsekwencji powołania do organu zarządzającego, członek zarządu może wykonywać swoją funkcję. Jednak to nie stosunek korporacyjny jest tym, na podstawie którego najczęściej swoją funkcję pełnią członkowie zarządu. Zdarza się też, że obok stosunku korporacyjnego występuje stosunek pracy lub stosunek cywilnoprawny oparty o umowę zlecenia lub tzw. umowę menadżerską.

Pozostała dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy

Jak już wspomniałam w poprzednim artykule, akta osobowe, są tylko częścią dokumentacji pracowniczej, którą zobowiązany jest prowadzić pracodawca. Pozostała dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy to m.in.: dokumenty dotyczące ewidencjonowania czasu pracy, dokumenty związane z ubieganiem się i korzystaniem z urlopu wypoczynkowego, a także karta (lista) wypłaconego wynagrodzenia za pracę.

Jak prowadzić akta osobowe pracownika od stycznia 2019 r.?

Jednym z pierwszych zadań jakie dostaje debiutująca kadrowa jest porządkowanie dokumentów pracowniczych, a w szczególności wpinanie dokumentów do akt osobowych, zakładanie teczek albo porządkowanie i wpinanie pozostałej dokumentacji związanej z zatrudnieniem pracownika. Jest to dobre wprowadzenie do pracy w zawodzie kadrowca.

Trade marketing manager (branża FMCG) - zarobki 2019

Trade marketing manager ma za zadanie koordynować działania marketingowe w punkcie sprzedaży. Co należy do jego obowiązków? Ile w branży FMCG w 2019 r. zarabia trade marketing manager? Jak wysokiej premii może się spodziewać?

Dyrektor ds. marketingu (branża FMCG) - zarobki, obowiązki 2019

Dyrektor ds. marketingu branży FMCG nadzoruje wszystkie działania marketingowe firmy. Co należy do jego obowiązków? Ile w 2019 r. zarabia dyrektor ds. marketingu? Na jakie premie może liczyć?

Dyrektor ds. sprzedaży (branża FMCG) - zarobki, obowiązki 2019 r.

Dyrektor do spraw sprzedaży w branży FMCG tworzy długoterminową politykę handlową przedsiębiorstwa i nadzoruje jej wykonywanie. Od efektywności działu, którym zarządza, zależy rentowność całej firmy. Co należy do obowiązków dyrektora ds. sprzedaży? Ile zarabia się na tym stanowisku w Polsce w 2019 r.? Na jakie premie można liczyć?

Etyka w rekrutacji

Rekrutacja pracownika wymaga odpowiedniego podejścia do kandydata do pracy. Proces pozyskiwania nowego pracownika wpływa na wizerunek pracodawcy. Warto więc dbać o etykę podczas rekrutacji pracownika.

Umiejętności miękkie w branży IT

Obecnie w branży IT pożądane są kompetencje miękkie. Specjaliści z tej branży powinni zainwestować w rozwój umiejętności negocjacyjnych, komunikacyjnych czy biznesowych - radzi ekspert.

Praca w marketingu - wyzwania

Marketing jest obecnie w dobie intensywnej transformacji spowodowanej wprowadzaniem nowych technologii. Praca w marketingu polega więc na umiejętnym wykorzystywaniu innowacyjnych narzędzi przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Jakie wyzwania stoją przed marketerami?

Praca w branży motoryzacyjnej - jakich pracowników brakuje?

Branża motoryzacyjna rozwija się w bardzo szybkim tempie. Część procesów związanych z pracą ulega automatyzacji. Jakich pracowników w związku z postępem poszukuje się w branży automotive?

Work-life balance w Polsce - różnica między matkami i ojcami

Work-life balance w Polsce wygląda różnie w zależności od tego, czy dotyczy sytuacji matek, czy ojców. Obecnie zdecydowana większość kobiet poświęca się wychowywaniu dzieci i rodzinie. Można jednak zauważyć, że mężczyźni stopniowo zwiększają swój udział w wychowywaniu dzieci. Co można zrobić, aby osiągnąć równowagę między życiem prywatnym i zawodowym?

Pomieszczenie tymczasowe - kto je dostanie od gminy?

W czasie minionych Świąt Wielkanocnych weszły w życie ważne zmiany prawne dotyczące między innymi eksmisji. Wedle nowych przepisów, komornik po sześciomiesięcznym oczekiwaniu na przydział pomieszczenia tymczasowego dla eksmitowanego lokatora (nieposiadającego innego lokum), nie będzie już mógł eksmitować takiej osoby do noclegowni lub schroniska dla bezdomnych. Zgodnie z nowym brzmieniem art. 1046 par. 4 kodeksu postępowania cywilnego, osoba prowadząca eksmisję będzie musiała wytrwale czekać na przyznanie dłużnikowi pomieszczenia tymczasowego.

Na co zwrócić uwagę podczas rekrutacji? - metoda Hogana

Często bardzo trudno jest wyłonić najlepszych kandydatów na dane stanowisko pracy. Na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas rekrutacji? Poznaj metodę dr. Roberta Hogana.

Polecamy książkę: „Bądź liderem! 2.0”, John C. Maxwell

Serdecznie polecamy kolejne wydanie wyjątkowej książki: „Bądź liderem! 2.0”, John C. Maxwell. Ponad dwa miliony sprzedanych egzemplarzy pierwszego wydania. Książka ukazała się pod patronatem medialnym Infor.

Jak zarządzać projektami HR

Jak dobrze zacząć, zachować kontrolę i poradzić sobie z największymi problemami? Z artykułu dowiesz się: Jakich kompetencji do osiągnięcia sukcesu potrzebuje dział HR? Jakie są najczęściej popełniane błędy przez HR? Na czym polega metoda 12 pytań KISS PM®?

Nauczmy się mówić o zarobkach

Jednym z podstawowych tematów tabu wśród Polaków są pieniądze. Nie potrafimy, nie lubimy i nie chcemy o nich rozmawiać. Jest to jednak o tyle uciążliwe, że w tej materii gubimy się także podczas dialogów z pracodawcami, a to często przekłada się na nasze niezadowolenie z ostatecznie wynegocjowanych warunków pracy.

Nowelizacja ustawy o KZN - czego można po niej oczekiwać i czy spełni nadzieje na dostępne lokum dla Kowalskiego?

W sejmie trwa procedowanie noweli ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości. W powszechnej opinii to akt prawny o fundamentalnym znaczeniu dla realizacji i powodzenia sztandarowego rządowego programu Mieszkanie Plus (Mieszkanie  Plus). Pytanie, czy rodzima mieszkaniówka doczeka się wreszcie w ramach obecnej kadencji sejmu regulacji będącej przysłowiowym strzałem w dziesiątkę.

Matryca kompetencji pracownika - wzór

Matryca kompetencji pracownika stanowi odpowiedź na sprawne zarządzanie zespołem i jego rozwój. Czym jest matryca kompetencji? Jakie korzyści płyną z zastosowania matrycy? Poznaj wzór matrycy kompetencji.

Silver tsunami na rynku pracy - co to jest?

Silver tsunami to określenie pokolenia dojrzałego. Statystyki ukazują coraz większy udział pracowników 55+ na rynku pracy. Czy warto zatrudniać dojrzałych pracowników? Jakie korzyści mogą przynieść dla firmy i kraju?

Kultura odrzucania kandydatów, czyli mini poradnik dla rekruterów

Internet jest niezwykłą skarbnicą wiedzy i możliwości dla osoby poszukującej pracy. Złote rady jak się zachować (bądź nie) podczas rozmowy kwalifikacyjnej można znaleźć za jednym kliknięciem myszki. A czy dla rekrutera równie łatwe jest znalezienie informacji, co powinien a czego nie w kontaktach z kandydatami, szczególnie w tak newralgicznym momencie procesu jakim jest odrzucanie aplikacji?

HR to dziś dużo więcej niż rekrutacja

Już około 20 mln Polaków (aż 47 proc. całej populacji kraju) wykorzystuje portale społecznościowe do poszukiwania pracy. W stwierdzeniu, że polski rynek pracy przeniósł się do portali społecznościowych nie ma więc wiele przesady. Z tak ogromnym kanałem komunikacji musi się liczyć każdy, kto chce skutecznie konkurować pozyskiwać pracowników. To nie jedyna ważna zmiana, jakie zdaniem ekspertów będą wyznaczać trendy w obszarze nowoczesnego HR.

Zarządzanie projektami - metoda ścieżki krytycznej

Napięte terminy, wieloetapowe projekty, lista potencjalnych problemów i zespół do skoordynowania – a wszystko „na wczoraj”. Jak zorganizować pracę, żeby sprawnie wykonać nawet najbardziej skomplikowane zadanie? Które czynności mogą być zaplanowane równolegle i w jakiej kolejności je układać? Z pomocą przychodzi metoda ścieżki krytycznej, która przy pomocy prostych kroków pomaga uporządkować pracę tak, aby wyznaczyć najważniejsze zadania i stworzyć harmonogramy niezależnie od wielkości projektu.

Rola HR w budowaniu skutecznych zespołów

Dział HR powinien dążyć do większego zaangażowania i produktywności pracowników, co często próbuje się osiągnąć poprzez tworzenie zespołów projektowych. Jeśli jednak „haerowcy” mają rozwijać udaną współpracę, to warto zapytać o to, jak funkcjonuje ich własny zespół? Skuteczny „HR-team” może (i powinien) stanowić inspirację dla innych.

System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wg ISO 45001:2018

W marcu 2018 została opublikowana pierwsza w historii międzynarodowa norma w zakresie systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy ISO 45001. Norma ta zastępuje dotychczasowe normy w zakresie systemu zarządzania BHP tj. polską normę PN-N 18001:2004 i brytyjską normę BS OHSAS 18001:2007.

Zarządzanie mieniem państwowym - zmiany 2019 r.

Poprawa efektywności zarządzania mieniem państwowym to główny cel podpisanej ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym oraz niektórych innych ustaw.

Wzrost znaczenia kompetencji miękkich w procesach rekrutacyjnych.

Doświadczenie, wiedza, wykształcenie. Te trzy hasła prawdopodobnie przychodzą do głowy każdemu, kto zastanawia się, co jest najistotniejsze przy prezentowaniu swojego życiorysu podczas rozmowy o pracę. I z pewnością dla osoby zatrudniającej mieszanka tych trzech atrybutów, szczególnie jeśli zostały zdobyte w renomowanych miejscach, ma niemałe znaczenie. Czy jednak te tzw. kompetencje twarde to nasz jedyny atut i powód, by nas zatrudnić? Czy dla przyszłego pracodawcy te mierzalne umiejętności są wyłączną przesłanką do zaakceptowania bądź odrzucenia naszej kandydatury?

Systemy wynagrodzeń kadry zarządzającej - zarządzanie przez cele

Jak powinien wyglądać skuteczny systemy wynagrodzeń kadry zarządzającej? Przede wszystkim należy go tak skonstruować, aby wspierał realizację trzech głównych zadań: rekrutacji, retencji i motywowania najlepszych menadżerów. Można wykorzystać Short Term Incentive Plans (STI), jako formę premii rocznej przyznawanej za realizację określonych wskaźników. W Polsce są one często nazywane programami zarządzania przez cele - management by objectives (MBO).

Raportowanie schematów podatkowych w Polsce – wpływ na zarządzanie w firmach

Nowe przepisy dotyczące raportowania tzw. schematów podatkowych zmienią sposób zarządzania wielu firm o kapitale państwowym i komunalnym (i nie tylko) – twierdzi profesor Witold Modzelewski.

Jak motywować pracowników do rozwijania kompetencji miękkich?

Kompetencje miękkie to umiejętności społeczne, a także cechy psychofizyczne, które determinują zachowanie, kontakty z innymi osobami oraz szeroko rozumianą organizację pracy. Ich znaczenie na rynku pracy stale rośnie.

Wymarzona praca dla informatyka - raport

Pracownicy z branży IT są poszukiwani przez wielu pracodawców. Jak zachęcić ich do pracy w swoim zespole? Raport "Cztery osobowości, jeden rynek pracy" podpowiada jak wygląda wymarzona praca dla informatyka.

Transformacja rynku pracy

Transformacja rynku pracy podyktowana jest starzeniem się społeczeństwa oraz wpływem technologii na pracę. Konieczne jest czerpanie wzorców z innych państw stosujących dobre praktyki. Uwidacznia się potrzeba podnoszenia i zmiany kwalifikacji zawodowych, zwiększenie swobody w relacji pracownik-pracodawca oraz modyfikacja systemu edukacji w Polsce.

Oczekiwania pracowników w stosunku do miejsca pracy

Okazuje się, że oczekiwania pracowników skupiają się na swobodnej atmosferze w miejscu pracy. Zatrudnieni preferują bezpośredni język komunikacji i chcą integrować się ze współpracownikami. Co więcej, pracownicy chętnie wzięliby udział w akcjach charytatywnych podejmowanych przez pracodawcę.

Storytelling w pracy menedżera, czyli jak opowiedzieć historię swoim pracownikom

Zdawać by się mogło, że słowa „historia” i „biznes” to połączenie równie atrakcyjne, jak ruskie pierogi i szampan. Okazuje się jednak, że umiejętność opowiadania historii jest w pracy menedżera bardzo przydatna. Jak wykorzystać storytelling do angażowania i motywowania pracowników? Na co zwracać uwagę, tworząc opowieści wspierające zmianę przekonań?

Związki w miejscu pracy - czy można zakazać?

Związki pomiędzy pracownikami w miejscu pracy mogą oddziaływać na wykonywanie obowiązków przez pracowników, ale nie muszą. Jak Polacy oceniają bliższe kontakty ze współpracownikami? Czy pracodawca może ich zakazać?

Pracownik odchodzi z firmy - 4 prawidłowe zachowania pracodawcy

Gdy pracownik odchodzi z firmy, często pracodawcy pod wpływem emocji nie kontrolują swoich zachowań. Poznaj 4 prawidłowe zachowania pracodawcy w takiej sytuacji. Należy zastanowić się, dlaczego pracownik postanawia odejść. Jeśli jest to dobry pracownik, warto pomyśleć nad przekonaniem go do pozostania w firmie. Jak to zrobić?

Elastyczny czas pracy i praca zdalna - oczekiwania pracowników

Pracownicy najbardziej cenią sobie elastyczny czas pracy i pracę zdalną. 81% chciałoby mieć możliwość elastycznego rozpoczynania i kończenia pracy w zależności od natężenia obowiązków służbowych. Natomiast 76% najbardziej ucieszyłaby praca zdalna, nawet kosztem własnego miejsca w biurze.

Strategia wynagrodzeń - od czego zacząć?

Strategiczne podejście do wynagrodzeń w nowoczesnej firmie jest regułą. Jakie są trendy w zarządzaniu wynagrodzeniami?

Rozwój osobisty ważniejszy od wynagrodzenia - sondaż Randstad

Z sondażu Randstad wynika, że możliwość rozwoju osobistego jest ważniejsza dla pracowników od wyższego wynagrodzenia za pracę. Polacy średnio szukają nowej pracy 2 miesiące. Kto najczęściej zmienia pracodawcę? Czy polscy pracownicy są zadowoleni ze swojej pracy?

Employer branding coraz bardziej popularny

Employer branding skupia się na budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Staje się coraz bardziej popularny, gdyż pracodawcy mają problemy z pozyskiwaniem pracowników. Rynek pracownika sprawia, że to on wybiera, gdzie chce pracować. Liczy się prestiż firmy. Pracodawcy zmuszeni są do podnoszenia ich atrakcyjności w oczach potencjalnych pracowników.

Interim management coraz bardziej popularny

Interim management staje się coraz bardziej popularny. Polega na powierzeniu funkcji managerskiej osobie z zewnątrz firmy. Dziś interim menadżerów jest w Polsce ok. 1500 osób. Rynek ten ma jednak dużo większy potencjał.

REKLAMA