REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W lutym 2024 r. nabyłam towar handlowy. Na początku marca po ustaleniu ze sprzedawcą warunków zwrotu dokonałam częściowego zwrotu tego towaru. W dniu 4 marca 2024 r. otrzymałam fakturę korygującą „in minus”. Rozliczam VAT miesięcznie. Jak powinnam rozliczyć ten zakup w JPK_V7M?
W którym okresie trzeba zgodnie z przepisami rozliczyć korektę wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru (WNT) związaną ze zwrotem wadliwego towaru na skutek reklamacji?
Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważna kwestia dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny. A zatem jak sprzedawca powinien zareagować?
Pojęcie reklamacji dotyczy nie tylko butów, które konsument odnosi do sklepu. To również kwestia związana z usługami, w tym transportowymi. Kiedy można złożyć przewoźnikowi reklamację? I jak ona powinna wyglądać?
REKLAMA
Jesteśmy spółką z o.o. W maju 2023 r. sprzedaliśmy klientowi towar. Sprzedaż została udokumentowana fakturą. Na początku sierpnia klient zareklamował sprzedany mu towar i odesłał go do nas. Zamierzamy uznać reklamację i wysłać klientowi nowy towar. Czy w tej sytuacji powinniśmy wystawić fakturę korygującą "zerującą" oraz fakturę dokumentującą nową sprzedaż?
Kasy rejestrujące zostały skonstruowane w sposób, który uniemożliwia jakąkolwiek ingerencję w ich pamięć fiskalną. To oznacza, że danych wprowadzonych przez podatnika do kasy nie można zmodyfikować. W trakcie prowadzania działalności u podatników pojawia się natomiast często potrzeba skorygowania sprzedaży zarówno z powodu dokonania oczywistych pomyłek popełnionych w trakcie rejestrowania czy też uznania zwrotów i reklamacji. W tym celu konieczne jest prowadzenie odrębnych ewidencji zwrotów i reklamacji oraz oczywistych pomyłek.
Jak prawidłowo rozliczyć VAT w przypadku zwrotu zakupionych towarów przez nabywcę? Wyjaśniamy na poniższym przykładzie.
Przedsiębiorca dokonując sprzedaży towarów musi liczyć się z możliwością ich zwrotu przez kontrahenta, np. na podstawie przepisów o rękojmi lub na podstawie prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. Jak w takiej sytuacji trzeba rozliczyć VAT?
REKLAMA
REKLAMA