| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: zwrot towaru

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu zwrot towaru. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące zwrot towaru.

Zwrot przecenionego towaru

Aktualizacja: 29.12.2014

Możliwość zwrotu przecenionego towaru, kupionego na wyprzedaży w sklepie stacjonarnym zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Przeceniony towar podlega jednak, w ciągu dwóch lat, reklamacji. Czy możliwy jest zwrot przecenionego towaru kupionego przez Internet? »

Jak zwrócić świąteczny prezent? – zmiana przepisów

Aktualizacja: 10.12.2014

W okresie Świąt Bożego Narodzenia niektórych z nas ogarnia zakupowa gorączka. Co zrobić, gdy prezent się nie spodoba i będzie trzeba go zwrócić? Te święta będą wyjątkowe, bowiem w ich trakcie zmienią się przepisy, które uregulują na nowo kwestie zwrotu prezentów. »

Prawa konsumentów – na nowych zasadach

Aktualizacja: 07.08.2014

Od grudnia 2014 roku zaczną obowiązywać na polskim rynku nowe prawa konsumentów, także tych kupujących w sieci. Nowe zasady zakładają, że właściciele sklepów internetowych będą informować klientów o przysługujących im prawach. Wprowadzenie zmian jest efektem implementacji unijnej dyrektywy. »

Jak bezpiecznie zrobić zakupy grupowe?

Aktualizacja: 27.02.2014

Zakupy internetowe cieszą się ciągle niemalejącą popularnością. Ze względu na atrakcyjne oferty cenowe klienci chętnie decydują się na zakupy grupowe. Jakie prawa przysługują im w związku z wyborem specyficznej formy sprzedaży, jaką są zakupy grupowe? »

Jak skutecznie zwrócić towar kupiony przez Internet?

Aktualizacja: 24.06.2014

Zakupy przez Internet cieszą się niemalejąca popularnością. Jedną z niewątpliwych zalet zakupów internetowych jest możliwość dokonania zwrotu towaru. Po wejściu w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego UE 2011/83/UE możemy mieć na to aż 12 miesięcy. Jakie więc warunki należy spełnić, by skutecznie zwrócić towar zakupiony przez Internet? »

E-handel nowe regulacje

Aktualizacja: 14.05.2014

Zmiany proponowane w e-handlu wynikają z konieczności wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE. E-handel, czyli zakupy dokonywane za pośrednictwem sieci internetowej, przewidują możliwość zwrotu towaru w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Jakie inne uprawnienia ma konsument korzystający z e-handlu? »

Jak zwrócić towar kupiony na aukcji? - dyskusja z forum

Aktualizacja: 14.05.2014

Aukcja internetowa stanowi jedną z form sprzedaży towarów za pośrednictwem sieci. Charakteryzuje się ustalaniem przez nabywców, poprzez licytację, ceny oferowanego towaru. Prawo do dokonania zakupu przysługuje podmiotowi, który wylicytował najwyższą kwotę. Czy mamy możliwość zwrotu towaru kupionego na aukcji internetowej? »

Bądź świadomym konsumentem

Aktualizacja: 14.11.2012

Świadomy konsument zna swoje prawa i obowiązki. Jak powinien z nich korzystać, żeby zakupy, których dokonuje były satysfakcjonujące? »

Zwrot towaru zakupionego przez Internet

Aktualizacja: 19.11.2012

Zakupy przez Internet z dnia na dzień zyskują coraz więcej zwolenników. W jaki sposób można zwrócić towar nabyty w ten sposób? Co zrobić gdy okaże się on wadliwy lub niezgodny z opisem? »

Kiedy i co trzeba zrobić, żeby skutecznie zwrócić niechciany towar?

Aktualizacja: 18.10.2011

Obowiązujące przepisy nie wspominają o prawie konsumenta do zwrotu pełnowartościowego towaru zakupionego w „tradycyjnym” sklepie, bez podawania przyczyn. Bez wyraźnej zgody sprzedawcy zwrot taki nie jest więc możliwy. »

Kto ponosi koszty zwrotu towaru?

Aktualizacja: 14.05.2014

Zwrot towaru zakupionego w sieci (przez Internet) jest możliwy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami na zwrot towaru mamy 10 dni od daty jego otrzymania. Kto w takiej sytuacji ponosi koszty zwrotu towaru? »

Kto płaci za zwrot towaru

Aktualizacja: 18.10.2011

Zakupiłem ostatnio w sklepie internetowym prezent. W między czasie dowiedziałem się, że osobie obdarowanej nie podobają się rzeczy tego typu. W związku z tym postanowiłem odstąpić od umowy. Na szczęście termin jeszcze nie minął. Jednak pojawił się pewien problem. Kto ma zapłacić za tę przesyłkę: ja czy sprzedawca? »

Czy można zwrócić laptopa jeśli zmieniło się w nim oprogramowanie

Aktualizacja: 14.01.2010

Zakup towaru przez Internet daje nam możliwość rezygnacji z umowy, czyli skorzystania z tzw. prawa do namysłu. Termin na odstąpienie od umowy jest różny, w zależności od kraju, w którym produkt został nabyty. Są jednak pewne szczególne przypadki, kiedy odstąpienie od umowy nie jest możliwe. »

Przedświąteczne zakupy

Aktualizacja: 30.09.2011

Święta zbliżają się do nas coraz mniejszymi kroczkami. Jak co roku będziemy kupować mnóstwo prezentów dla najbliższych. Może się okazać, że niektóre z nich będą mniej trafione niż przypuszczaliśmy. Czy zawsze w takiej sytuacji będziemy mogli zwrócić prezent do sklepu? »

Rezygnacja z zakupu internetowego

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłem od sprzedawcy internetowego sprzęt, który jak się okazało jest sprowadzany z Niemiec. Gdy się zapytałem kiedy będzie wysłana przesyłka to otrzymałem odpowiedź, że następnego dnia. Dwa dni później wysłałem maila i dowiedziałem się że były problemy z transportem i przesyłka będzie wysłana dopiero za tydzień. Postanowiłem więc zrezygnować z zakupu i poprosiłem o zwrot pieniędzy. Sprzedawca zapewniał że pieniądze zostaną wysłane w ciągu 48 godzin, niestety nie dotarły. Jaki jest termin na zwrot pieniędzy? »

reklama

POLECANE

Artykuł partnerski

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Rudzka Kancelaria Doradcy Podatkowego

Kancelaria posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze podatkowo-prawnej dużych i średnich polskich firm, międzynarodowych korporacji oraz podmiotów publicznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »