| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Nie ma gotowego wzoru reklamacji

Nie ma gotowego wzoru reklamacji

Prawdą jest, że nie ma żadnego specjalnego wzoru reklamacji usługi turystycznej. Jednakże przedstawiamy przykłady pism, które mogą okazać się pomocne.

W reklamacji do biura podróży należy dokładnie opisać wady wyjazdu, dołączyć zdjęcia, oświadczenia innych osób, kopię reklamacji wręczonej Rezydentowi czy Pilotowi, kopię rachunków np. za kort tenisowy, rowery, wejście na plażę czy leżaki, które miały być gratis. W podsumowaniu napisać, jakiego odszkodowania się domagamy.

 

Data ………………………..

Oznaczenie i adres

Biura podróży

 

 

                 REKLAMACJA

 

Dot: Nr rezerwacji - 44507999, nr ref. obiektu T1100/400A L

 

Szanowni Państwo!

 

W dniach 23-30 lipca 2008r. korzystaliśmy z Waszej oferty wynajęcia obiektu wakacyjnego w Pradze. Korzystamy z Państwa usług od kilku lat, ale nigdy nie zdarzyło nam się spędzać urlopu w takich warunkach. Doskonale wiemy, czego można oczekiwać od obiektu z trzema gwiazdkami, lecz przede wszystkim ten obiekt kwalifikuje się do miana raczej schroniska. W opisie tego obiektu napisaliście nam Państwo, że jest "ładnie umeblowane". Kiedy ostatnio weryfikowaliście Państwo ten opis? Owo ładne umeblowanie to: 4 tapczany (wszystkie z pękniętymi lub połamanymi listwami pod siedziskiem), łóżko 2-osobowe, dwie szafy, stół i 6 krzeseł (jedno uszkodzone), telewizor bez pilota, ustawiony na 4 kanały - chyba nie to mieli Państwo na myśli pisząc TV satelitarna?

A teraz jak wygląda ten obiekt od drzwi wejściowych.

Po wejściu trafiamy na mały korytarzyk, z wieszakiem na okrycia wierzchnie, z którego można wejść do WC oraz do pierwszego pokoju. Do tego miejsca jest w porządku.

Z korytarza wchodzimy do pierwszego pokoju, gdzie znajduje się tapczan 1-osobowy i łóżko 2-osobowe oraz 2 szafy - i to wszystko!

Z pierwszego pokoju można przejść do dwóch innych pomieszczeń – jednym z nich jest trochę większy pokój, natomiast drugie, to małe pomieszczenie z prysznicem. W drugim pokoju (w Państwa opisie "salon/jadalnia") znajdują się 3 tapczany 1-osobowe, telewizor, stół i 6 krzeseł oraz kuchenka gazowa. To wszystko.

Z drugiego pokoju, czyli „salonu/jadalni”, wchodzi się do łazienko-kuchni, w której jest natrysk i umywalka oraz bojler, a w miejscu gdzie kiedyś była wanna są dwie szafki kuchenne i mała lodówka pod blatem kuchennym (w Państwa opisie "kącik kuchenny" - w łazience!!!).

W tym obiekcie nie ma więcej żadnego umeblowania, żadnych szafek nocnych lub półek albo jakiegoś regału tak potrzebnego na osobiste drobiazgi typu zegarek, telefon, mapa, kamera, aparat foto, biżuteria itp. (my te przedmioty trzymaliśmy na jednym z wolnych tapczanów - byliśmy w 4 osoby). Brakowało czajnika (wodę gotowaliśmy w rondelku), sztućce były niekompletne (8 noży, ale 4 widelce) a inne akcesoria kuchenne (bardzo, bardzo nieliczne) mocno zużyte, pordzewiałe, wyszczerbione. Nie ma ani jednego wieszaka na ręczniki (wieszaliśmy je na trzech pokrętłach na rurach pod bojlerem), w łazience brak półki na kosmetyki, które trzymaliśmy na parapecie okna. Wszystkie okna bez jakichkolwiek zasłon, co jest zadziwiające zważywszy, że obiekt znajduje się na parterze.

Pościel i ręczniki były schludne i czyste, ale obiekt jedynie "ogarnięty", ale nie posprzątany (pajęczyny pod natryskiem i koło szafki kuchennej). Ogólnie warunki surowe - białe ściany, białe meble, szara (najgorszego gatunku) wykładzina na podłodze. Wybraliśmy ten "obiekt" sugerując się opisem, oraz zdjęciami z jego wnętrza, tak odbiegającymi od rzeczywistości. Ten obiekt nie kwalifikuje się na trzy-gwiazdkowy, a stosując Waszą interpretację jakości obiektów nie mieści się również w grupie jedno-gwiazdkowego. Mamy porównanie z innymi obiektami, które wynajmowaliśmy z Waszej oferty. Nie oczekiwaliśmy luksusów, ale to co zastaliśmy w tym obiekcie było karygodne, łącznie z nieuprzejmością posiadacza kluczy do obiektu. To ogromne niedbalstwo z Waszej strony, żeby taki obiekt znalazł się w ofercie. Mam nadzieję, że podejmiecie Państwo stosowne kroki przeciwdziałające dalszemu funkcjonowaniu obiektów, które nie odpowiadają minimum standardów.

W związku z powyższym żądam odszkodowania w wysokości 500 zł, jako zadośćuczynienie za niewygody, w których spędzaliśmy urlop.

 

Oczekując na pilną odpowiedź, pozostaję z poważaniem:

                                           

Imię i nazwisko

 

 

Załączniki:

1.            zdjęcia

2.            kopia zastrzeżeń zgłoszonych posiadaczowi kluczy

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Izba Doradców Podatkowych

Samorząd zawodowy doradców podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »