| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Co nowego > Polityka konsumencka Urzędu Komunikacji Elektronicznej – podsumowanie

Polityka konsumencka Urzędu Komunikacji Elektronicznej – podsumowanie

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) angażuje się w działania pro konsumenckie na rynku telekomunikacyjnym. Oprócz tego, że kontroluje przedsiębiorców w zakresie przestrzegania przepisów Prawa telekomunikacyjnego, realizuje również działania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. Istotnym elementem pro konsumenckiej polityki UKE są również mediacje pomiędzy dostawcami usług telekomunikacyjnych, a konsumentami. W ubiegłym roku Urząd odzyskał ponad 1,43 mln zł na rzecz konsumentów.

Wzmocnienie praw konsumentów na rynkach energii

Co ciekawe, w 2014 roku, Centrum Informacji Konsumenckiej obsłużyło łącznie ponad 14 tysięcy połączeń telefonicznych, a także udzieliło ponad 2 tysiące porad na wpływające do urzędu pisemne lub elektroniczne zapytania od konsumentów. „Polityka konsumencka, co pragnę szczególnie podkreślić, jest jednym z ważniejszych celów  przyjętej przeze mnie strategii działania. Opiera się ona dwóch filarach – pierwszym z nich są podejmowane na podstawie przepisów prawa postępowania wyjaśniające, mediacyjne, kontrolne i administracyjne, drugim zaś – rozwój systemu poradnictwa i ochrony konsumentów. Jednym z elementów wzmacniania pozycji konsumentów jest popularyzowanie wiedzy i edukacja konsumentów w zakresie ich praw i obowiązków. Dzięki temu mogą egzekwować swoje prawa i dochodzić roszczeń.” – wskazuje prezes UKE.

Portal Skarbiec.Biznajwiększy, niezależny serwis o prawie, finansowaniu i gospodarce.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

reklama

Ekspert:

Portal Skarbiec.Biz S.A.

Portal Skarbiec.Biz S.A. - największy w Polsce niezależny serwis o prawie, finansowaniu, gospodarce i rynku kapitałowym, który zachowuje pełną niezależność od banków, firm inwestycyjnych i instytucji kredytowych.

Zdjęcia

Polityka konsumencka Urzędu Komunikacji Elektronicznej – podsumowanie / Fot. Fotolia
Polityka konsumencka Urzędu Komunikacji Elektronicznej – podsumowanie / Fot. Fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Wiśniewski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »