| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Twoje prawa > Za bilet zapłacisz komórką

Za bilet zapłacisz komórką

Telefonem możemy już płacić w taksówkach, za parking w strefie płatnego parkowania, a od 8 grudnia także za bilet komunikacji miejskiej. Na razie jednak system działa tylko w stolicy.

Pod adresem nowej usługi pada wiele zarzutów. Zakup biletu przez komórkę jest bowiem dość skomplikowany i wymaga posiadania telefonu w sieci Plus. Chętni do skorzystania z tej usługi muszą ponadto posiadać konto w banku Citi Handlowy, albo założyć tzw. konto elektronicznej portmonetki w systemie mPay - zasilane przelewem bankowym.

Zobacz też: Obowiązek zawierania umów o usługę telefoniczną

Nowa usługa krok po kroku

Jak kupić bilet przy użyciu komórki? Zadzwoń pod bezpłatny numer: *145# i zarejestruj konto w systemie mPay. Przelej na nie środki na zakup biletów. Możesz także przyjść do oddziału banku Citi Handlowy i aktywować usługę Płać komórką z Konta Osobistego.

Następnie możesz przystąpić do kupowania biletu. Pamiętaj jednak, że przez komórkę możesz kupić tylko bilety czasowe: na 20, 40, 60 i 90 minut. Jak to zrobić? Widząc nadjeżdżający autobus, tramwaj czy metro wprowadź do komórki ciąg znaków: *145#220020#, w którym dwie ostatnie cyfry odpowiadają czasowi ważności biletu. Po chwili powinieneś dostać SMS-a zwrotnego, na który musisz odpowiedzieć, wprowadzając kod PIN. Dostaniesz go w trakcie realizacji usługi. Ulgę na bilet ustawisz w telefonie wybierając numer: *145*0#. Po czym wchodzisz w zakładkę „Profil" i ustawiasz przysługujące ulgi, np. „Uczeń”. Raz ustawiona ulga pozostaje aktywna do czasu nowego ustawienia.

Jak sprawdzane są takie bilety? Podczas kontroli musisz wybrać w komórce bezpłatny numer widoczny na identyfikatorze kontrolera. Wówczas on dostanie potwierdzenie, że zapłaciłeś za bilet.

Tabela kodów

Czas

20 min

40 min

60 min

90 min

Kod biletu

*145#220020

*145#220040

*145#220060

*145#220090

Cena biletu

Normalny: 2 zł

Ulgowy: 1 zł

Normalny: 2,80 zł

Ulgowy: 1,40 zł

Normalny: 4 zł

Ulgowy: 2 zł

Normalny: 6 zł

Ulgowy: 3 zł

Głosy sprzeciwu

Wielu pasażerów uważa wprowadzenie tej usługi za przedwczesne. Ich zdaniem Zarząd Transportu Miejskiego powinien najpierw dojść do porozumienia ze wszystkimi sieciami komórkowymi i dopiero wtedy ogłaszać uruchomienie nowej usługi. Twierdzą oni, że w ten sposób dyskryminowani są ci wszyscy, którzy posiadają telefony w innych sieciach niż Plus. Warto zauważyć, że inne sieci nie zgodziły się na uczestnictwo w projekcie uznając nową usługę ZTM za zbyt skomplikowaną i kłopotliwą dla klienta. Jednak jaką popularnością tak naprawdę będzie cieszyła się usługa zakupu biletu przez komórkę czas pokaże.

Zobacz serwis: Konsument - telekomunikacja

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelarie Radców Prawnych Cyran Polak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »