| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Reklamacja niedoręczonej przesyłki

Reklamacja niedoręczonej przesyłki

Wysłałam przesyłkę pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Niestety przesyłka ta zaginęła. Czy aby dostać odszkodowanie powinnam złożyć reklamację?

Tak. W przypadku, gdy przesyłka pocztowa nie zostanie doręczona, konieczne będzie wniesienie reklamacji. Usługa przesyłki rejestrowej, czyli takiej, która została przyjęta za pokwitowaniem przyjęcia i doręczana za pokwitowaniem odbioru, jest uznana za niewykonaną, jeżeli nie została dostarczona w ciągu 14 dni.

Samo postępowanie reklamacyjne jest konieczną drogą w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi pocztowej (przez publicznego operatora). Co do zasady może być ona złożona w dowolny sposób.

Zgłasza się ją w formie pisemnej lub też ustnie do protokołu. Oprócz tego za reklamację będzie uznany każdy inny sposób ujawniający w sposób dostateczny wolę reklamującego.

Reklamacja powszechnej usługi pocztowej może być wniesiona również w formie elektronicznej.

Sama reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres zamieszkania (siedziby). Nie ma przy tym znaczenia, czy reklamację składa adresat, czy też nadawca.

Zobacz również serwis: Reklamacje

W samej treści zgłoszenia należy wskazać rodzaj reklamowanej przesyłki, jak również uzasadnić reklamację. Na koniec reklamacja powinna być podpisana przez reklamującego

Reklamujący może również zażądać stosownego odszkodowania. Żądanie to powinno również w treści samego zgłoszenia. W takiej sytuacji należy jednak pamiętać, iż samo odszkodowanie będzie możliwe jedynie w przypadku stwierdzenia, iż niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie usługi doprowadziło do powstania po stronie reklamującego określonej szkody.

Zobacz również serwis: Odszkodowania

Operator publiczny nie odpowie jednak za niewykonanie jeżeli nastąpiło ono wskutek siły wyższej, wyłącznie z powodu winy nadawcy lub też szczególnej podatności przesyłanej rzeczy na uszkodzenia.

Reklamacja jest wnoszona do placówki operatora pocztowej. Ten przekazuje ją niezwłocznie do jednostki rozstrzygającej o żądaniach klienta w I instancji, która ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi. W sytuacji jeżeli jest to niemożliwe, wtedy też jednostka rozstrzygająca musi poinformować o tym reklamującego z powiadomienie o powodach opóźnienia oraz wskazaniem terminu udzielenia odpowiedzi.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

RT Tax Poland

Założona w 2000 roku firma jest obecnie jednym ze światowych liderów. Oferuje usługi zwrotu podatku dla osób, które pracowały za granicą. RT Tax posiada około 400 przedstawicielstw w 40 krajach na całym świecie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »