| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Reklamacja niedoręczonej przesyłki

Reklamacja niedoręczonej przesyłki

Wysłałam przesyłkę pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Niestety przesyłka ta zaginęła. Czy aby dostać odszkodowanie powinnam złożyć reklamację?

Tak. W przypadku, gdy przesyłka pocztowa nie zostanie doręczona, konieczne będzie wniesienie reklamacji. Usługa przesyłki rejestrowej, czyli takiej, która została przyjęta za pokwitowaniem przyjęcia i doręczana za pokwitowaniem odbioru, jest uznana za niewykonaną, jeżeli nie została dostarczona w ciągu 14 dni.

Samo postępowanie reklamacyjne jest konieczną drogą w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi pocztowej (przez publicznego operatora). Co do zasady może być ona złożona w dowolny sposób.

Zgłasza się ją w formie pisemnej lub też ustnie do protokołu. Oprócz tego za reklamację będzie uznany każdy inny sposób ujawniający w sposób dostateczny wolę reklamującego.

Reklamacja powszechnej usługi pocztowej może być wniesiona również w formie elektronicznej.

Sama reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres zamieszkania (siedziby). Nie ma przy tym znaczenia, czy reklamację składa adresat, czy też nadawca.

Zobacz również serwis: Reklamacje

W samej treści zgłoszenia należy wskazać rodzaj reklamowanej przesyłki, jak również uzasadnić reklamację. Na koniec reklamacja powinna być podpisana przez reklamującego

Reklamujący może również zażądać stosownego odszkodowania. Żądanie to powinno również w treści samego zgłoszenia. W takiej sytuacji należy jednak pamiętać, iż samo odszkodowanie będzie możliwe jedynie w przypadku stwierdzenia, iż niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie usługi doprowadziło do powstania po stronie reklamującego określonej szkody.

Zobacz również serwis: Odszkodowania

Operator publiczny nie odpowie jednak za niewykonanie jeżeli nastąpiło ono wskutek siły wyższej, wyłącznie z powodu winy nadawcy lub też szczególnej podatności przesyłanej rzeczy na uszkodzenia.

Reklamacja jest wnoszona do placówki operatora pocztowej. Ten przekazuje ją niezwłocznie do jednostki rozstrzygającej o żądaniach klienta w I instancji, która ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi. W sytuacji jeżeli jest to niemożliwe, wtedy też jednostka rozstrzygająca musi poinformować o tym reklamującego z powiadomienie o powodach opóźnienia oraz wskazaniem terminu udzielenia odpowiedzi.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Grupa Deweloperska GEO

Grupa Deweloperska GEO to holding kilkunastu spółek, prowadzących aktywną działalność na terenie trzech polskich aglomeracji: Krakowa, Wrocławia i Katowic.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »