| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Czy możliwy jest zwrot do sklepu

Czy możliwy jest zwrot do sklepu

Dostałem na urodziny łańcuszek. Okazał się on jednak za mały. Chciałbym go zwrócić do sklepu albo chociaż wymieć na inny, nawet za dopłatą. Wiem, że zakup miał miejsce tydzień temu w zwykłym sklepie, a nie internetowym. Czy mogę z takim żądaniem zwrócić się do sprzedawcy. Nadmienię tylko, że mam paragon.

Zwrot towaru do sklepu albo wymiana produktu na inny nowy jest tylko i wyłącznie dobrą wolą sprzedawcy. Przepisy nie zabraniają sklepom przyjmowania zwrotów towarów zgodnych z umową, czyli w pełni wartościowych, nie posiadających żadnych wad albo usterek. Nie ma też żadnego ustawowego nakazu, aby sprzedawca przyjął od konsumenta produkt, który okazał się niewłaściwym prezentem.

Zobacz również: Czy sprzedawca może żądać dodatkowej zapłaty przy wymianie towaru

Niektóre sklepy, chcąc przyciągnąć klientów, stosują różne praktyki. W tym np. pozwalają zwrócić lub wymienić na inny model nietrafiony zakup w ciągu określonego czasu, np. 7 dni. Zazwyczaj konsumenci informowani są o takiej możliwości przed zawarciem umowy. Informacje te znajdują się w regulaminie danego sklepu. Jeżeli nie było takich informacji to warto jest o to zapytać sprzedawcę.

Podstawa prawna:

ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o ziemnie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

KPDA Biuro rachunkowe

Doradztwo podatkowe, księgowość dla firm i obsługa w zakresie sprawozdawczości, kadr i płac oraz audytu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »