| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > konsument

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Jakie są konsekwencje skorzystania z upadłości konsumenckiej

Aktualizacja: 16.08.2016

Wprowadzenie instytucji upadłości konsumenckiej dało możliwość przeprowadzenia postępowania upadłościowego, stwarzającego osobom fizycznym szansę na dalsze życie "bez obciążeń", czego konsekwencją jest zwolnienie niewypłacalnego dłużnika z zobowiązań. »

Dekomercjalizacja szpitali wchodzi w życie

Aktualizacja: 15.07.2016

Niekontrolowany przez państwo proces zbywania udziałów i akcji w szpitalach będzie zahamowany - zakłada ustawa, która 15 lipca 2016 r. weszła w życie. Umożliwi ona także samorządom kupowanie świadczeń opieki zdrowotnej dla swoich mieszkańców. »

Komunikaty Prezesa UOKiK w publicznych mediach bez opłat

Aktualizacja: 17.05.2016

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów daje Prezesowi UOKiK możliwość nieodpłatnego publikowania w publicznej telewizji i publicznym radio informacji o zachowaniach przedsiębiorcy, w stosunku do którego zostało wydane ostrzeżenie konsumenckie. Ponadto Prezes będzie mógł w ten sposób informować o zachowaniach lub zjawiskach mogących stanowić istotne zagrożenie dla interesów konsumentów. »

Upadłość konsumencka – co musisz o niej wiedzieć?

Aktualizacja: 04.03.2016

Jedną z możliwości, z której mogą skorzystać zadłużeni konsumenci jest złożenie wniosku o upadłość. Jednakże, z tego przywileju korzysta wciąż niewielu dłużników. Czym jest upadłość konsumencka i jakie zmiany w przepisach upadłościowych przyniósł nowy, 2016 rok? »

Czy Polacy sięgają po upadłość konsumencką?

Aktualizacja: 03.12.2015

Jak wynika z danych zgromadzonych przez Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor, od początku tego roku do miesiąca lipca aż 831 osób skorzystało z możliwości ogłoszenia upadłości konsumenckiej, najwięcej osób sięgnęło po to rozwiązanie na Mazowszu, Śląsku oraz w Wielkopolsce. »

Co zrobić z uszkodzoną przesyłką?

Aktualizacja: 10.06.2015

Problematykę odpowiedzialności za uszkodzenie przesyłki w transporcie reguluje ustawa Prawo przewozowe, a w zakresie nieuregulowanym w tej ustawie - kodeks cywilny. »

Polityka konsumencka Urzędu Komunikacji Elektronicznej – podsumowanie

Aktualizacja: 11.05.2015

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) angażuje się w działania pro konsumenckie na rynku telekomunikacyjnym. Oprócz tego, że kontroluje przedsiębiorców w zakresie przestrzegania przepisów Prawa telekomunikacyjnego, realizuje również działania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. Istotnym elementem pro konsumenckiej polityki UKE są również mediacje pomiędzy dostawcami usług telekomunikacyjnych, a konsumentami. W ubiegłym roku Urząd odzyskał ponad 1,43 mln zł na rzecz konsumentów. »

Upadłość konsumencka - szansa na lepsze jutro

Aktualizacja: 28.04.2015

W dobie mocno rozbudowanych instrumentów finansowych, mając na uwadze szerokie możliwości kredytowania inwestycji, wielką skalę projektów, nie sposób uniknąć ryzyka wpisanego w lukratywne i kuszące zyski. Dlatego dziś wieczorem nikt z całą stanowczością nie może stwierdzić, iż jutro rano nie obudzi się dłużnikiem. W takich przypadkach istnieje możliwość skorzystania z prawa do zgłoszenia upadłości konsumenckiej. »

Nowa ustawa konsumencka w call center

Aktualizacja: 16.04.2015

Nowa ustawa konsumencka w call center weszła w życie 25 grudnia 2014 r. Ustawa ma na celu większą ochronę konsumenta. Jakie zmiany w zakresie zawierania umów przez telefon zostały wprowadzone? »

Spór konsumenta z firmą

Aktualizacja: 12.03.2015

Gdzie należy szukać pomocy w sporze z przedsiębiorcą? Z badań wynika, że konsument w sporze z przedsiębiorcą nie wie gdzie może uzyskać wsparcie. »

Pomoc w spłacie kredytu hipotecznego

Aktualizacja: 28.01.2015

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie wyjaśniające wobec wszystkich banków, które oferowały kredyty we frankach szwajcarskich. »

Nowy numer infolinii konsumenckiej

Aktualizacja: 28.01.2015

800 889 866 – to nowy numer infolinii konsumenckiej, która umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce dostęp do pomocy prawnej. Prawnicy odpowiadają także na pytania konsumentów pod adresem porady@dlakonsumentow.pl. Zarówno połączenie, jak i porady są bezpłatne. »

Moc odkurzaczy ograniczona przez UE

Aktualizacja: 04.09.2014

Od 1 września 2014 r. w całej UE nie można produkować odkurzaczy, których moc przekracza 1600 W. Urzędnicy w Brukseli nie wykluczają też wprowadzenia kolejnych ograniczeń dla mocy innego sprzętu, m.in. czajników elektrycznych, suszarek do włosów czy kosiarek. »

Zadatek czy zaliczka – co przepada?

Aktualizacja: 14.08.2014

Zadatek i zaliczka to dwie formy płatności, występujące w prawie cywilnym. Skutki wręczenia zadatku i zaliczki są różne, mimo to wskazane instytucje bardzo często są ze sobą mylone. W jakiej wysokości wpłacać zadatek, a może warto wybrać zaliczkę? »

Ile kosztuje połączenie z infolinią?

Aktualizacja: 12.08.2014

Powszechnie dostępne środki komunikacji umożliwiają wybór dogodnej formy kontaktu, często pozwalającej zdecydowanie oszczędzić nasz czas. Jedną z takich opcji jest połączenie telefoniczne. Ale czy załatwiając sprawy przez telefon przypadkiem nie narazimy się na dodatkowe koszty? Ile powinno kosztować połączenie z infolinią? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Fedorowska

psycholog, mediator. Kancelaria Mediacyjna „Primum Consensus”.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »