| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Umowy > Umowy w internecie > Umowa o pozycjonowanie strony internetowej

Umowa o pozycjonowanie strony internetowej

Umowa o pozycjonowanie strony internetowej przyjmuje postać zlecenia. Podpisując umowę, należy pamiętać o kilku ważnych postanowieniach, które należy w niej zawrzeć. Przede wszystkim warto uzależnić płatności od efektów.

- skorzystanie z zewnętrznej firmy audytującej.

Trzecie rozwiązanie wydaje się być najlepszym. Firma audytująca przedstawi pozycję strony w przeglądarkach w określonym okresie czasu w sposób rzetelny.

Wynagrodzenie stałe

Poza sposobem wynagrodzenia uzależnionego od efektów możliwe jest wprowadzenie wynagrodzenia stałego. W tym przypadku efekt nie ma wpływu na wysokość wynagrodzenia. Firma zainteresowana usługami pozycjonowania stron płaci ryczałt, nie będąc pewna, że druga strona wywiąże się należycie z kontraktu.

Wynagrodzenie hybrydowe

Gdy umowa ma dotyczyć wypozycjonowania najbardziej popularnych słów, najdogodniejszym sposobem zapłaty wydaje się być wynagrodzenie hybrydowe. Firmy SEO nie mogą zagwarantować, że pozycjonowanie na podstawie najpopularniejszych słów osiągnie określone efekty. W tej sytuacji firmy zajmujące się pozycjonowaniem otrzymają stałą zapłatę niezależnie od rezultatu oraz będą mogły otrzymać wyższe wynagrodzenie uzależnione od efektów. Podmiot zainteresowany pozycjonowaniem swojej strony powinien to drugie wynagrodzenie określić w sposób motywujący.

Zobacz serwis: Zarobki

Dostęp do strony, serwera FTP, panelu CMS

Umowa powinna zawierać gwarancję ze stron wykonawcy, że nie wykorzysta dostępu do strony, serwera FTP czy panelu CMS do innych celów niż związanych z wykonaniem usługi.

Wprowadzanie zmian na stronie

Firmy SEO dążą do umieszczania w kontraktach pewnych zastrzeżeń. Dotyczą one zakazu wprowadzania przez właścicieli stron zmian w witrynie w czasie trwania umowy. Zmiany mogą mieć wpływ na wyniki w wyszukiwarkach. Takie postanowienie spotyka się zwykle z oporem. Optymalnym rozwiązaniem wydaje się być konsultowanie wszelkich zmian z wykonawcą.

Filtry wyszukiwarek

W umowach o pozycjonowanie stron internetowych powinny znajdować się postanowienia zakazujące właścicielom stron podejmowania samodzielnych działań z zakresu SEO. Po pierwsze, wpływa to na wyniki pracy wykonawców. Po drugie, jakikolwiek błąd właściciela lub działanie niezgodne ze standardami może spowodować nałożenie specjalnych filtrów przez przeglądarkę, które powodują wyświetlanie strony na dalekich pozycjach.

Wskazane jest, aby podobne zastrzeżenie odnosiło się do wykonawcy. Powinien zagwarantować, że nie będzie stosował metod zakazanych mogących skutkować nałożeniem filtra. Zastrzeżenia dotyczące obu stron umowy mogą przewidywać kary umowne.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 Nr 16, poz. 93 z późn. zm.)

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Business Media Software Solutions

Firma zajmuje się zastosowaniem nowoczesnych technologii w procesie nauczania, komunikacji w biznesie i e-learningu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »