Odszkodowanie a podstawa nie wydania świadectwa pracy w terminie
REKLAMA
REKLAMA
Zgodnie z art. 97 kodeksu pracy świadectwo pracy pracodawca jest zobowiązany wydać pracownikowi do jego rąk bez osobnego wezwania, niezwłocznie po ustaniu stosunku pracy.
REKLAMA
Gdyby jednak pracodawca nie wydał w terminie świadectwa a pracownik poniósł wskutek tego szkodę, wówczas pracownik może wystąpić z roszczeniem o naprawienie wyrządzonej mu szkody, czyli o odszkodowanie.
Odszkodowanie, o którym mówi art. 99 kodeksu pracy przysługuje jeśli spełnione są 3 warunki, tj.:
- pracodawca w ogóle nie wykonał lub wykonał ale nienależycie obowiązek wystawienie świadectwa pracy;
- pracownik poniósł uszczerbek majątkowy z powodu pozostawanie bez pracy;
- pozostawanie bez pracy nastąpiło na skutek niewydania świadectwa pracy.
Odszkodowanie przysługuje w wysokości wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy, nie dłuższy jednak niż za 6 tygodni
Podstawa prawna: Art. 97- 99 Kodeksu pracy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat