REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy można zareklamować towar kupiony na promocji?

Bartłomiej Ceglarski
Bartłomiej Ceglarski
Czy można zareklamować towar kupiony na promocji?/ fot. Fotolia
Czy można zareklamować towar kupiony na promocji?/ fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Black Friday już minął, jednak towar zakupiony podczas ogromnych wyprzedaży pozostał. Czy towar zakupiony w promocji można zareklamować? Odpowiedź brzmi: tak, konsumentowi w trakcie wyprzedaży przysługują takie same prawa jak w zwykle, co oznacza, że przeceniony towar można reklamować, chyba że przyczyną obniżki była wada, o której został poinformowany.  

Przybyły z USA Black Friday zdobywa w Polsce co raz większą popularność. Czarny Piątek to dzień wielkich wyprzedaży odbywający się cyklicznie co roku w ostatni piątek listopada, następnego dnia po Święcie Dziękczynienia. W tym dniu można zakupić towary w bardzo okazyjnych cenach.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku wyprzedaży konsumenci często nie wiedzą czy towar zakupiony w czasie promocji, zwłaszcza w Black Friday można zareklamować gdyby okazało się, że ma on jakieś wady. Odpowiedź jest jedna: tak, możesz zareklamować wadliwy towar ponieważ w czasie wyprzedaży przysługują ci te same prawa co zwykle.

Nie można zareklamować towaru w przypadku, gdy został produkt przeceniony z powodu konkretnej wady i klient został wyraźnie poinformowany o tej wadzie.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o kilku kwestiach, które pomogą w przypadku reklamacji produktów zakupionych na wyprzedażach:

REKLAMA

  1. Masz 2 lata od dnia zakupu na reklamację zakupionej rzeczy - w reklamacji możesz domagać się naprawy produktu, wymiany na wolny od wad, obniżenia ceny produktu lub zwrotu pieniędzy;
  2. Jeżeli zakupiłeś produkt przez Internet to tak jak to zwykle ma miejsce, masz 14 dni na odesłanie rzeczy co poskutkuje zwrotem pieniędzy - warto zaznaczyć, że nie musisz podawać przyczyny odstąpienia od umowy;
  3. Jeżeli chcesz zwrócić rzecz w sklepie stacjonarnym to powinieneś dogadać się ze sprzedawcą - sprzedawca może zażądać od ciebie np. oryginalnego opakowania albo paragonu.
  4. Jeżeli zrobiłeś zakupy w zagranicznym sklepie i chcesz zwrócić towar to przysługują ci takie same prawa jak w przypadku zwrotu w polskim sklepie - nie ma przeszkód by zwrócić towar zakupiony np. na zagranicznej witrynie internetowej.

UOKiK przestrzega także konsumentów by pamiętali także o tym by sprawdzić ,,czy okazja jest naprawdę okazją'' - chodzi tu o to by sprawdzić ile rzecz kosztowała zanim ją przeceniono, oraz by uważać na róże komplety, gratisy bo może się okazać, że przedmioty wchodzące w skład kompletu zakupione osobno mogą okazać się tańsze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto też przypomnieć, ze w sytuacji gdy na metce lub półce znajduje się niższa cena niż ta, którą kasjer żąda przy kasie, masz prawo kupić produkt po niższej cenie.  

W razie problemów lub wątpliwości warto zadzwonić pod infolinię konsumencką 801 440 220, napisać maila na adres: porady@dlakonsumentow.pl, skontaktować się z rzecznikiem konsumentów lub Inspekcją Handlową. W przypadku kłopotów ze sklepem z innego kraju UE, pomoc można uzyskać w Europejskim Centrum Konsumenckim.

Źródło: UOKiK

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Prawo
Od stycznia 2025 roku już 600 plus na dentystę. Dla każdego, kto opłaca składkę zdrowotną. Ale czy wiesz, jak skorzystać?

Od stycznia 2025 roku koszyk świadczeń stomatologicznych dostępnych w ramach NFZ uległ zmianie na lepsze. Od tego dnia każdy, kto opłaca składkę zdrowotną, może liczyć na 600 plus na dentystę. Czy to się zmieni w 2026 roku?

Czy można odmówić chrztu dziecku poczętemu dzięki in vitro?

Czy można odmówić chrztu dziecku poczętemu dzięki in vitro? Czy osoba w związku homoseksualnym może być chrzestnym? Czyw księdze chrztu mogą być wpisane dwie kobiety?

PILNE: od 19.11.2025 do 28.02.2026 r. całodobowe dyżury we wskazanych urzędach, a osoby wyznaczone do wykonywania zadań ochronny wyposażone w broń i amunicję. Weszło w życie zarządzenie premiera wprowadzające trzeci stopień alarmowy

Zarządzeniem wydanym w dniu 19 listopada 2025 r. premier Donald Tusk wprowadził trzeci stopień alarmowy CHARLIE. Obejmuje on obszary linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o. i będzie obowiązywał w okresie od dnia 19 listopada 2025 r., od godz. 00.00, do dnia 28 lutego 2026 r., do godz. 23.59. Sprawdź, co poszczególne alarmy, oznaczają dla urzędów administracji publicznej i dla obywateli naszego kraju.

Przepadek psa i zakaz posiadania zwierząt. Trzeba będzie lepiej pilnować zwierząt. Sejm pracuje nad zmianami

Liczba zwierząt domowych w Polsce rośnie. W ostatnim czasie wzrosła też liczba niebezpiecznych zdarzeń z udziałem psów. Problem narasta, a Sejm pracuje nad projektem zmian, który ma szansę nieco poprawić sytuację. Co na to właściciele zwierząt?

REKLAMA

Masz AI w telefonie? Możliwe, że służby czytają już twoje prompty. Pierwszy w historii nakaz sądowy dot. danych z ChatGPT

Czasopismo Forbes ujawniło przełomową sprawę z Maine, która zmienia sposób, w jaki myślimy o prywatności cyfrowej w erze sztucznej inteligencji. Po raz pierwszy w historii amerykańskie organy federalne uzyskały nakaz sądowy zmuszający OpenAI do wydania danych użytkownika na podstawie zapytań do ChatGPT – a szczegóły tej sprawy są absolutnie fascynujące. Co więcej, nowy raport wywiadowczy Anthropic z sierpnia 2025 roku ujawnia znacznie szerszy obraz wykorzystania systemów AI przez cyberprzestępców, tworząc niepokojący kontekst dla rosnącej roli sztucznej inteligencji zarówno w przestępczości, jak i w jej zwalczaniu.

Czy od 2026 r. trzeba będzie raportować do fiskusa transakcje firmowymi i prywatnymi kartami płatniczymi? Ministerstwo wyjaśnia

W sieci pojawiają się nieprawdziwe informacje, według których od 2026 r. urzędy skarbowe będą rzekomo otrzymywać od banków dane o płatnościach kartą przekraczających ustalony próg. Ministerstwo Finansów zdementowało te doniesienia. Wprowadzenie takich przepisów byłoby uzasadnione tylko w wybranych sytuacjach kryzysowych - powiedział PAP prof. Błażej Podgórski.

Wniosek o świadczenie pielęgnacyjne. Rodzice mają problem z niejasnym terminem

Jeżeli rodzic zawnioskuje o świadczenie w okresie trzech miesięcy, licząc od dnia wydania orzeczenia, to gmina przyzna wsparcie począwszy od miesiąca, w którym złożono wniosek o ustalenie niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności. Jak liczyć ten termin, gdy orzeczenie o niepełnosprawności uzyskano w postępowaniu sądowym?

Stawkę za grudzień trzeba zaktualizować. Nie każdy o tym pamięta. Pracownicy powinni sprawdzić, czy dostali należne pieniądze

Zmiany wprowadzane na gruncie prawa pracy i prawa podatkowego najczęściej wchodzą w życie na początku roku kalendarzowego. W szczególności dotyczy to przypadków, w których są one związane z obciążeniami finansowymi. Niestety nie jest to regułą, co oznacza, że zawsze trzeba zachować czujność.

REKLAMA

ZUS najpierw przyznał matce 800 plus, a teraz każe oddać pieniądze. Jednocześnie jednak nadal je… wypłaca. Co się dzieje? [wyrok]

Świadczenie 800 plus ma poprawić sytuację dzieci. Trafia jednak do rąk rodziców. Takie rozwiązanie jest zrozumiałe i uzasadnione, ale okazuje się, że może również być źródłem wielu problemów. I nie chodzi o to, że rodzice się nie dogadują między sobą. Również ZUS czasami zmienia zdanie.

Seniorze nie daj się nabrać: uważny senior powinien zwracać na to uwagę, szczególnie w okresie przedświątecznym

Seniorze nie daj się nabrać. Uważny senior powinien zwracać na to uwagę, szczególnie w okresie przedświątecznym. Nieuczciwe praktyki sprzedażowe wobec osób starszych to problem, który od lat powraca w różnych formach: od agresywnej sprzedaży door-to-door po natarczywe telefony i pozornie bezpłatne pokazy. Zmienili się sprzedawcy, technologie i kanały kontaktu, ale mechanizm oszustwa pozostał ten sam: wywołać emocje, zaskoczyć, zmusić do szybkiej decyzji. Podpowiadamy jak reagować, co robić i co mówić.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA