REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważna kwestia dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny. A zatem jak sprzedawca powinien zareagować?
Pojęcie reklamacji dotyczy nie tylko butów, które konsument odnosi do sklepu. To również kwestia związana z usługami, w tym transportowymi. Kiedy można złożyć przewoźnikowi reklamację? I jak ona powinna wyglądać?
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) stwierdziła, że usługi turystyczne, w tym organizacja polowań, podlegają specjalnej procedurze opodatkowania marżą VAT, dlatego podatniczka nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od faktur nabywanych towarów w ramach świadczonych usług.
Krajowa Informacja Skarbowa w swojej interpretacji wyjaśniła, że usługi nabywane od zleceniobiorców przez polską przedsiębiorczynię, która organizuje wyjazdy turystyczne, mogą być zaklasyfikowane jako usługi dla bezpośredniej korzyści turysty.
REKLAMA
Jesteśmy spółką z o.o. W maju 2023 r. sprzedaliśmy klientowi towar. Sprzedaż została udokumentowana fakturą. Na początku sierpnia klient zareklamował sprzedany mu towar i odesłał go do nas. Zamierzamy uznać reklamację i wysłać klientowi nowy towar. Czy w tej sytuacji powinniśmy wystawić fakturę korygującą "zerującą" oraz fakturę dokumentującą nową sprzedaż?
Polska branża turystyczna traci cierpliwość. Z jednej strony nagłówki: „Drożyzna”, „paragony grozy”, z drugiej - zalewające Internet zachwyty nad rajskimi plażami w Albanii, Grecji i Bułgarii. Ten hejt na wakacje w Polsce stał się trudny do zniesienia dla rodzimej branży turystycznej, która tłumaczy: Polska nie jest już tania, ale w dobrej cenie proponuje różnorodność, wysoki standard i bezpieczeństwo.
Kasy rejestrujące zostały skonstruowane w sposób, który uniemożliwia jakąkolwiek ingerencję w ich pamięć fiskalną. To oznacza, że danych wprowadzonych przez podatnika do kasy nie można zmodyfikować. W trakcie prowadzania działalności u podatników pojawia się natomiast często potrzeba skorygowania sprzedaży zarówno z powodu dokonania oczywistych pomyłek popełnionych w trakcie rejestrowania czy też uznania zwrotów i reklamacji. W tym celu konieczne jest prowadzenie odrębnych ewidencji zwrotów i reklamacji oraz oczywistych pomyłek.
Warszawa zwyciężyła w rankingu European Best Destination 2023 oraz znalazło się na szóstej pozycji w globalnym zestawieniu najlepszych miejsc do podróży biznesowych. Wyzwaniem staje się teraz zapewnienie odwiedzającym Warszawę odpowiedniej liczby komfortowych miejsc noclegowych.
REKLAMA
REKLAMA