REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Bank, Reklamacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Banki spółdzielcze oczekują poprawy sytuacji w sektorach rolnych

Obecna sytuacja makroekonomiczna stwarza szczególne wyzwanie dla spółdzielczego sektora bankowego. Spółdzielcy oczekują poprawy sytuacji w sektorze bankowości spółdzielczej oraz uproszczenia wymogów przy tworzeniu organizacji i grup producentów.

Spłacony kredyt we frankach - czy można dochodzić roszczeń od banku?

Czy wcześniejsza spłata kredytu w całości zamyka możliwość dochodzenia w sądzie roszczeń tytułu zwrotu nadpłaconych rat? Okazuje się, że sporo takich spraw jest w toku, a w wielu przypadkach konsument ma duże szanse na sukces.

Technologia wkracza do banków spółdzielczych

Kolejne cyfrowe ułatwienia w bankach spółdzielczych. Klienci otrzymają możliwość wygodnego dostępu do portali publicznych i e-usług świadczonych przez administrację. Wygodnego, bo za pomocą jednego - bankowego - hasła i loginu.

Prognoza dla bankowości - co zmieniła pandemia COVID-19?

Ekonomiści wskazują, że aby utrzymać płynność finansową po kryzysie związanym z koronawirusem, banki będą musiały przeprowadzić zmiany w kluczowych obszarach. Przyspieszyć ma proces cyfryzacji i rozwój technologiczny, szczególnie w kwestii wykorzystania architektury mikroserwisów, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Zmianie ma ulec podejście do zarządzania aktywami, inwestycjami oraz polityki kredytowej. Banki mają też zwiększać konkurencyjność względem coraz bardziej innowacyjnych fintechów, challenger i neo banków.

REKLAMA

Rzecznik Finansowy pozywa bank za misseling

Rzecznik Finansowy złożył pozew w imieniu klienta Idea Banku, który zdaniem Rzecznika został wprowadzony w błąd w trakcie proponowania nabycia i oferowania obligacji korporacyjnych spółki GetBack S.A. Na taką inwestycję namówiono osobę, która w momencie nabywania obligacji miała 85 lat. To modelowy przykład tzw. misselingu, czyli oferowania produktu nieodpowiedniego dla danego klienta.

Jak nie zmarnować dobrego kryzysu? Transformacja sektora bankowego

Mniejsze zyski banków? To już się dzieje. Spadek marży odsetkowej wywołany obniżką stóp procentowych, wzrost odpisów na oczekiwane straty kredytowe oraz spadek przychodów z tytułu opłat i prowizji, spowodowany zmniejszonym popytem na usługi bankowe – to w ocenie NBP główne czynniki, które w nadchodzącym czasie wpłyną na spadek zyskowności sektora bankowego.

Robisz mało przelewów? Podstawowy rachunek płatniczy może być dobrym rozwiązaniem

W przypadku firm, które wykonują kilka operacji bankowych miesięcznie podstawowy rachunek bankowy to sposób na maksymalizację oszczędności. To również dobra alternatywa dla ROR-ów oferowanych na komercyjnych zasadach.

Co możemy reklamować w restauracji?

Chyba wszystkim spośród nas zdarza się od czasu do czasu zjeść coś na tzw. „mieście”. Nieważne, czy jest to ekskluzywna restauracja czy niepozorna knajpka – chodzi przede wszystkim o to, żeby jedzenie, które tam zamówimy było świeże i dobre. A co jeśli nie jest? Czy klientowi przysługuje reklamacja?

REKLAMA

Towary zakupione za granicą - czyli co można legalnie przywieźć z wakacji?

Sezon wakacyjny w pełni, w związku z tym wielu z nas wybierze się na zagraniczne wycieczki, także te poza granicami Unii Europejskiej. Nierzadko chcemy z tych wojaży zabrać coś ze sobą choćby na pamiątkę, albo prezent dla bliskich. Poniższy artykuł pozwoli ustalić, co i na jakich zasadach możemy przewieźć przez granicę.

Odpowiedź na reklamację w Polsce i UE - w jakim terminie?

W niektórych przypadkach przedsiębiorca ma nawet kilka tygodni na odpowiedź na reklamację. Przepisy obowiązujące w Polsce mogą wydawać się skomplikowane. Jak jest zatem w pozostałych państwach UE?

Kredyt hipoteczny a utrata pracy – jakie rozwiązania dla konsumentów?

Wielu kredytobiorców boryka się z problemem spłaty należności. Na finanse Polaków wpływa utrata pracy czy zmniejszone wynagrodzenie. Jakie rozwiązania mogą ułatwić konsumentom spłatę kredytu hipotecznego?

Nieautoryzowane transakcje - rośnie liczba skarg klientów banków

Do Biura Rzecznika Finansowego wpływa coraz więcej wniosków o interwencję dotyczących nieautoryzowanych transakcji. Rzecznik podjął decyzję o wystąpieniu do banków. Oczekuje dostarczenia informacji statystycznych dotyczących skali tego problemu. Zwrócił się także o wyjaśnienie procedur działania w takich sytuacjach.

Wakacje kredytowe - jak się z nich wycofać?

Oferta odroczenia spłat może mieć negatywne konsekwencje dla konsumentów. Z wakacji kredytowych można się jednak wycofać. Jak to zrobić?

UODO: stop nielegalnemu sprzedawaniu baz danych klientów banków

Prezes UODO zwraca uwagę na nielegalne praktyki pracowników banków, polegające na sprzedawaniu baz danych klientów instytucji.

Obowiązkowa mediacja dla frankowiczów?

Coraz częściej pojawiają się pomysły na wprowadzenie obowiązku mediacji między klientem a bankiem jeszcze przed złożeniem pozwu. To miałoby odciążyć sądy, np. w sprawach frankowych. Jednak prawnicy uważają, że takie rozwiązanie utrudni dochodzenie praw. Wydłuży drogę sądową i zwiększy koszty prowadzenia postępowań. Może też finalnie przynieść gorsze warunki ugodowe. Ponadto jeszcze bardziej sparaliżuje już niewydolny wymiar sprawiedliwości. Eksperci dodają, że sytuacja jest dość niebezpieczna. Dlatego sugerują, że mediacja jednak powinna być dobrowolna.

Banki będą skracają okres, na jaki udzielają kredytów hipotecznych

Według przewidywań Biura Informacji Kredytowej w 2020 r. ma wzrosnąć wartość kredytów hipotecznych - o 10%. Banki mają też skracać okres na jaki udzielają tych kredytów.

Aplikacja UKE ułatwi reklamację usług internetowych

Konsument może zareklamować usługę, jeżeli wykaże, iż jakość internetu jest niezgodna z umową. Za pomocą narzędzia certyfikowanego przez UKE można sprawdzić prędkość łącza internetowego. Bezpłatne narzędzie składa się z serwisu internetowego i aplikacji.

Prawa seniora-konsumenta

Seniorzy często padają ofiarą nadużyć ze strony sprzedawców czy telemarketerów. W kontakcie z nieuczciwymi firmami są słabszą stroną. Z tego powodu ważna jest odpowiednia edukacja w zakresie praw, jakie przysługują seniorom-konsumentom.

PKO BP zatrudni niepełnosprawnych pracowników

Bank PKO BP podpisał porozumienie z PFRON, którego efektem będą nowe miejsca pracy dla niepełnosprawnych pracowników. Pakiet programów PFRON „Aktywni Plus” zwiększa aktywność zawodową osób z niepełnosprawnościami oraz ułatwia im zatrudnienie.

Zakup towaru słabej jakości lub niezgodnego z zamówieniem a koszty

Przedsiębiorcy dokonują różnego rodzaju zakupów na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej. Zdarzają się jednak przypadki, gdy po zakupie następuje zmiana planów podatnika lub towary są słabej jakości czy niezgodne z zamówieniem. Przedsiębiorca może je sprzedać, zgłosić reklamację czy utylizować. Ujęcie w kosztach takich towarów często sprawia wiele problemów.

Reklamacja usługi stomatologicznej czy pozew o odszkodowanie za błąd medyczny?

Pacjenci mają swoje prawa – problem jednak polega w większości przypadków na tym, że co prawda wiedzą oni, że „te” prawa mają, ale nie do końca już potrafią określić jakie. Jakie prawa przysługują pacjentowi w relacji z lekarzem dentystą?

Tabela Frankfurcka pomocna przy określaniu wysokości odszkodowania od biura podróży

W celu ujednolicenia zasad odpowiedzialności organizatorów usług turystycznych została opracowana Tabela Frankfurcka. Zawiera ona usługę, rodzaj wady i procentową wysokość odszkodowania jakie powinien otrzymać podróżny od biura podróży.

Odszkodowanie lub zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

Liczba skarg, jaka co roku trafia do urzędu ochrony konkurencji i konsumentów na touroperatorów, wskazuje, że część turystów zamiast wspomnień relaksu przywozi z wakacji długą listę rozczarowań. Warto mieć na uwadze, że obok uprawnienia do obniżenia ceny podróżny ma prawo domagać się odszkodowania lub zadośćuczynienia za szkody lub krzywdy poniesione w związku z niezgodnościami.

Dokąd zmierza sektor finansowy - czy przyszłość bankowości jest w pełni cyfrowa?

Dzięki technologiom cyfrowym, w których klienci decydują, kiedy i w jaki sposób chcą obsługiwać swoje produkty finansowe, klasyczne środowisko bankowe stało się dynamicznym ekosystemem. Dotyczy to głównie kanałów internetowych. Klienci coraz częściej oczekują możliwości wyboru platformy, z której korzystają oraz chcą otrzymywać spersonalizowane oferty z indywidualnym doświadczeniem cyfrowym. Ale czy oznacza to, że za 10 lat fizyczne biura nie będą już istniały lub nie będą miały takiego znaczenia jak obecnie?

Brak pouczenia o możliwości restrukturyzacji zadłużenia a wypowiedzenie kredytu

Banki, jako profesjonalne podmioty na rynku usług finansowych, zobligowane są w stosunkach ze swoimi klientami, zwłaszcza konsumentami będącymi osobami fizycznymi, do zachowania szczególnej dbałości o przestrzeganie regulujących ich działalność przepisów. Choć w umowach pożyczek czy kredytów kredytobiorcy oświadczają, że znany jest im skutek w postaci możliwości wypowiedzenia umowy przez bank w przypadku wystąpienia opóźnienia w spłacie, to jednak samo opóźnienie nie stanowi wystarczającej przesłanki do skutecznego dokonania wypowiedzenia.

Wakacje na własną rękę w UE a prawa konsumenta (wywiad)

Wakacje na własną rękę wiążą się z szeregiem decyzji, jakie muszą podjąć konsumenci. Przed ich podjęciem warto znać swoje prawa. Jak podkreśla Joanna Sołtan z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, „jeżeli coś pójdzie nie tak, ewentualne reklamacje będziemy zmuszeni zgłosić do różnych przedsiębiorców, a nie do jednego podmiotu, jakim jest biuro podróży”.

Wyprzedaże w UE a prawa konsumenta

Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, iż zakup towaru podczas wyprzedaży nie oznacza, że konsument ma mniej praw. Jak dokonać zwrotu lub reklamacji? Kiedy odbywają się wyprzedaże w poszczególnych krajach UE?

Błędne dane w systemie rezerwacji lotu - jak temu zapobiec?

Błędy w zmianie danych pasażera są trudne do udowodnienia. Europejskie Centrum Konsumenckie zaleca, aby zachować ostrożność już w procesie rezerwacji.

Banki nie zawsze zwracają koszty w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu

Do Biura Rzecznika Finansowego wpływa coraz więcej skarg związanych z kredytami konsumenckimi. Klienci skarżą się na problemy z rozliczeniem kredytu przy jego wcześniejszej spłacie.

Problem frankowy nie zniknie z przestrzeni publicznej jeszcze przez kilkadziesiąt lat

Zdaniem ekspertów problem frankowy nie zniknie z przestrzeni publicznej jeszcze przez kilkadziesiąt lat. Prezes Stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu przekonuje, że liczba pozwów będzie rosła do czasu, aż banki zaprzestaną stosowania nieuczciwych zapisów w umowach.

Kredyt darmowy: znaczna część kredytobiorców może odzyskać po kilkadziesiąt tysięcy złotych

Kredytodawcy (np. banki lub SKOK-i), udzielający konsumentom kredytów zabezpieczonych hipotecznie, są zobowiązani do zwrotu konsumentom nawet po kilkadziesiąt tysięcy złotych, w przypadkach w których umowy nie zawierają wszystkich elementów wymaganych przepisami prawa lub elementy te zostały wadliwie sformułowane. Według ostrożnych szacunków na rynku istnieje znaczna część kredytów będących tzw. kredytami darmowymi.

Kto ponosi odpowiedzialność za nieautoryzowane transakcje płatnicze z rachunku bankowego?

Coraz częściej dochodzi do kradzieży środków z rachunków bankowych objętych bankowością elektroniczną. Jeżeli klient banku zauważy na swoim rachunku transakcję, której sam nie wykonywał, nie zlecał ani której nie zatwierdzał taka transakcja ma charakter transakcji nieautoryzowanej. Kto ponosi za nią odpowiedzialność?

Nowa ustawa deweloperska - jakie zmiany dla konsumentów?

Zabezpieczenie klientów przed upadkiem dewelopera jest celem nowej ustawy deweloperskiej przygotowanej przez UOKiK. Przepisy wprowadzają m.in. instytucję Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego.

Skarga Fundacji Panoptykon na działalność Google’a

Skargę na działalność Google’a i IAB Europe złożyła Fundacja Panoptykon. Fundacja chce m.in. umożliwienia użytkownikom wglądu do swoich cyfrowych profili.

Reklamacja żywności ma być łatwiejsza

Reklamacja żywności wciąż należy do rzadkości. Czy nowe przepisy ułatwią konsumentom dochodzenie swoich praw?

Jak zwrócić towar w Allegro Smart?

Usługa Allegro Smart od jakieś czasu funkcjonuje na rynku i zdobywa coraz większą popularność. Zakupy w kwocie min. 40 zł można bezpłatnie odebrać w placówkach pocztowych, sklepach Żabka, stacjach Orlen i kioskach oraz salonikach Ruchu. Z Allegro Smart klienci mają również możliwość bezpłatnego zwrotu zakupów - jak to zrobić?

Korzystny wyrok dla frankowiczów

Utrzymuje się korzystny dla frankowiczów trend orzeczniczy. Pozwany kredytobiorca nie będzie musiał zapłacić bankowi ogromnej sumy. Wyrok jest prawomocny.

Reklamacja wadliwego towaru między przedsiębiorcami

Transakcje pomiędzy przedsiębiorcami, których przedmiotem jest zakup towaru, są codziennością w obrocie gospodarczym. Każdy przedsiębiorca ma w związku z tym także prawo do reklamacji wadliwego towaru. Jedną z najistotniejszych kwestii jest terminowe zgłoszenie wady towaru.

Black Friday a reklamacja towaru i inne prawa konsumenta

Black Friday i Cyber Monday to święta dla konsumentów, którzy w bardzo korzystnych cenach mogą zrobić zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych, zarówno w kraju jak i za granicą. W zakupowym szale należy jednak pamiętać o prawach jakie przysługują kupującemu, w tym prawie do reklamacji produktu. UOKiK oraz EKC Polska przypominają, jakie prawa przysługują konsumentom w związku z wyprzedażami.

Frankowicze przygotowują pozew grupowy wobec Skarbu Państwa

Kłopoty osób, które zaciągnęły kredyty hipoteczne we frankach szwajcarskich, ciągną się od lat. Prezes Stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu zapowiada złożenie pozwu grupowego wobec Skarbu Państwa, w którym wskazane zostaną zaniechania nadzoru finansowego.

Kredyt frankowy - jak z nim walczyć?

Frankowicze uwaga: ciągle macie czas na złożenie pozwu w sprawie wyeliminowania z umowy kredytu tzw. klauzul indeksacyjnych. Jeśli sąd uwzględni pozew to możliwe będzie przewalutowanie długu na złotówki po kursie z dnia jego wypłaty. Należy jednak się spieszyć bowiem postępowania trwają długo, a przepisy mogą się zmienić w każdej chwili na korzyść banku. Istnieje również alternatywny sposób, by walczyć z bankiem, choć jest on dosyć kontrowersyjny, to jednak może być skuteczny.

Zakaz pobierania odsetek od odsetek przez banki - projekt Prezydenta

Zakaz pobierania odsetek od zaległych odsetek (anatocyzm) nie dotyczy m.in. sytuacji, gdy pożyczki długoterminowej udziela instytucja bankowa. Prezydent chce to zmienić. Projekt nowelizacji Kodeksu cywilnego został skierowany do Sejmu.

Odwołany lot, uszkodzony bagaż - procedura reklamacyjna krok po kroku

W przypadku odwołania lotu pasażerowie mogą domagać się odszkodowania. Linie lotnicze ponoszą również odpowiedzialność za uszkodzony bagaż. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak wygląda procedura reklamacyjna krok po kroku.

GBS Bank – znajomy bank z inicjatywą

Aby podsumować działalność Gospodarczego Banku Spółdzielczego w Barlinku od samych początków jego działalności, należy wspomnieć o dynamicznym rozwoju, zmaganiach z niekorzystną koniunkturą i konsekwentnym wzroście pomimo wzlotów i upadków światowej gospodarki. GBS Bank to jednak przede wszystkim bank stawiający na relacje

Problemy pasażerów linii lotniczych - jak pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie?

Pasażerom linii lotniczych przysługuje wiele praw m. in. odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. W takich sprawach bezpłatnie pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.

Reklamacja nieudanej wycieczki - ułatwienia dla konsumentów od połowy 2018 r.

Od początku lipca 2018 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Ułatwiają one m.in. złożenie reklamacji nieudanej wycieczki. Pomimo korzystniejszych przepisów przy wyborze biura podróży zawsze warto zachować rozsądek.

Zmiany w zasadach reklamacji imprez turystycznych od 1 lipca 2018 r.

1 lipca 2018 r. wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych i usług powiązanych (do umów podpisanych przed tą datą stosuje się dotychczasowe zasady). Co się zmieni?

Zaginiona przesyłka – co robić?

Zdarza się, że przesyłki – te małe i te trochę większe, a zwłaszcza te nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej, giną w drodze do adresata. Co więc można na to poradzić? Czy jest jakiś sposób aby uzyskać zadośćuczynienie? Odpowiedź jest jedna: należy wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka została nadana. Ile czasu ma operator na odpowiedź na reklamację i jakie odszkodowanie możesz uzyskać?

Jak rozliczyć prowizję bankową pobieraną z rachunku walutowego

Spółka cywilna prowadząca pełną księgowość posiada firmowy rachunek walutowy. Od wpływających zapłat należności oblicza różnice kursowe i księguje w koszty lub przychody finansowe. Bank pobiera prowizję od wpływu waluty, którą spółka przelicza według kursu średniego NBP z dnia poprzedniego i księguje w koszty usług. Czy trzeba również naliczać i księgować różnice od własnych środków pieniężnych?

Reklamacja u przewoźnika - kiedy trzeba iść do sądu?

Przewoźnicy nie zawsze uznają reklamacje pasażerów. Może się zdarzyć, że mimo Twojego odwołania przewoźnik podtrzyma swoje stanowisko. Nie przekreśla to jednak definitywnie szansy na odzyskanie należności czy uzyskanie odszkodowania. Masz jeszcze dwie inne drogi – sądową oraz polubowną. Urząd Transportu Kolejowego podpowiada jak z nich skorzystać.

REKLAMA