REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Bank, Reklamacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Umowa gwarancji bankowej - WZÓR UMOWY

Umowa gwarancji bankowej jest pisemnym zobowiązaniem banku do zapłaty kwoty maksymalnej wskazanej w gwarancji (sumy gwarancyjnej), w przypadku gdy zleceniodawca gwarancji, na którego została wystawiona, nie wywiąże się ze swojego zobowiązania.

Reklamacja usługi turystycznej - WZÓR PISMA

Ustawa o usługach turystycznych stanowi, że organizator imprezy turystycznej odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Organizator nie może zwolnić się od tej odpowiedzialności . Nie może również odesłać klienta do właściciela hotelu lub przewoźnika.

Reklamacja konsumencka - WZÓR PISMA

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej przewiduje możliwość zgłoszenia reklamacji, gdy towar jest nie zgodny z warunkami umowy. Poniższe pismo jest przydatne w takich właśnie sytuacjach. Pobierz wzór.

Co odpowiedzieć sprzedawcy?

Sprzedawca przy reklamacji wylicza powody, które sprawiają że nie może przyjąć naszego pisma do rozpatrzenia. Co mu wtedy odpowiedzieć? Przeczytaj poniższy tekst.

REKLAMA

Reklamacja przeterminowanej żywności

Zepsuta żywność powinna być reklamowana jak najszybciej. Przepisy ustanawiają krótki termin na reklamację produktów żywnościowych.

Prawne podsumowanie września 2011 r.

Niniejsza publikacja stanowi podsumowanie najważniejszych zmian w polskich przepisach prawnych, które weszły w życie w sierpniu i wrześniu 2011 r. oraz najciekawszych decyzji Prezesa UOKiK.

Prawa konsumenta – jakie są podstawy reklamacji?

Z jakich uprawnień może skorzystać konsument podczas reklamacji? Kiedy reklamacja jest uzasadniona, a kiedy nie? Czy termin złożenia reklamacji ma znaczenie?

Kiedy sprzedawca może odmówić reklamacji

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za niezgodność towaru. W jakich sytuacjach sprzedawca może reklamację, a w jakich nie?

REKLAMA

Wpis wierzytelności banku hipotecznego w księdze wieczystej

Wierzytelność banku hipotecznego, która ma być wpisana do rejestru zabezpieczenia hipotecznych listów zastawnych, może być zabezpieczona wyłącznie hipoteką wpisaną w księdze wieczystej na pierwszym miejscu.

Usługi bankowości elektronicznej

Na podstawie umowy o usługi bankowości elektronicznej bank zobowiązuje się do zapewnienia dostępu do środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku za pośrednictwem urządzeń łączności przewodowej lub bezprzewodowej wykorzystywanych przez posiadacza, a także do wykonywania operacji lub innych czynności zleconych przez posiadacza, natomiast posiadacz upoważnia bank do obciążania jego rachunku kwotą dokonanych operacji oraz należnymi bankowi opłatami i prowizjami albo zobowiązuje się do zapłaty należności na rachunek wskazany przez bank, w określonych terminach.

Śmierć posiadacza rachunku oszczędnościowego, rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego lub rachunku terminowej lokaty oszczędnościowej

Śmierć posiadacza rachunku oszczędnościowego, rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego lub rachunku terminowej lokaty oszczędnościowej rodzi dla banku określone w ustawie obowiązki.

Rejestr zabezpieczenia listów zastawnych

Bank hipoteczny prowadzi i przechowuje rejestr zabezpieczenia listów zastawnych, do którego wpisywane są w odrębnych pozycjach wierzytelności banku hipotecznego oraz prawa i środki, o których mowa w art. 18 ust. 3 i 4 ustawy o listach zastawnych i bankach hipotecznych (tj. środki ulokowane w papierach wartościowych, ulokowane w Narodowym Banku Polskim, posiadane w gotówce) stanowiące podstawę emisji listów zastawnych. Rejestr zabezpieczenia listów zastawnych prowadzony jest odrębnie dla hipotecznych listów zastawnych i dla publicznych listów zastawnych.

Rachunki bankowe oszczędnościowe, oszczędnościowo-rozliczeniowe oraz rachunki terminowych lokat oszczędnościowych

Rachunki bankowe oszczędnościowe, oszczędnościowo-rozliczeniowe oraz rachunki terminowych lokat oszczędnościowych to rodzaje rachunków prowadzone przez banki. Mogą być prowadzone wyłącznie dla: 1) osób fizycznych, 2) szkolnych kas oszczędnościowych, 3) pracowniczych kas zapomogowo-pożyczkowych.

Rachunki papierów wartościowych

Przez rachunki papierów wartościowych należy rozumieć rachunki, na których zapisywane są zdematerializowane papiery wartościowe.

Powiernik w rozumieniu ustawy o listach zastawnych i bankach hipotecznych

Przy każdym banku hipotecznym powołuje się powiernika. Nie może on być pracownikiem banku hipotecznego. Powołuje go na okres 6 lat, na wniosek rady nadzorczej banku hipotecznego, Komisja Nadzoru Finansowego. Ta sama osoba może być ponownie powołana na powiernika tylko raz. Powiernik jest niezależny i nie podlega poleceniom organu, który go powołał.

Nadzór nad rynkiem finansowym

Nadzór nad rynkiem finansowym to pojęcie szerokie, na które składa się szereg czynności, których celem jest zapewnienie prawidłowego funkcjonowania rynku.

Kredyt lombardowy

Kredyt lombardowy jest to kredyt udzielany jednostkom gospodarczym pod zastaw ruchomości, w tym głównie papierów wartościowych, towarów, metali szlachetnych.

Karta debetowa

Karta debetowa to rodzaj karty płatniczej, która jest z reguły wydawana posiadaczowi rachunku bankowego (rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego – ROR). Kwota dokonanych za pomocą karty transakcji jest potrącana z konta najpóźniej w kilka dni po ich dokonaniu.

Karta kredytowa

Karta kredytowa umożliwia zaciągnięcie w banku kredytu oferowanego na specjalnych warunkach. Na podstawie comiesięcznych dochodów bank wyznacza limit zadłużenia klienta, tzn. kwotę jaką może on dysponować niezależnie od stanu jego konta. Limit, o którym mowa powyżej maleje wraz z używaniem karty, po czym – po spłaceniu zadłużenia – o taką sumę zostaje odnowiony.

Instytucja finansowa

Przez instytucję finansową należy rozumieć podmiot niebędący bankiem ani instytucją kredytową, którego podstawowa działalność będąca źródłem większości przychodów polega na wykonywaniu działalności gospodarczej.

Hipoteczny list zastawny

Hipoteczny list zastawny jest papierem wartościowym imiennym lub na okaziciela, którego podstawę emisji stanowią wierzytelności banku hipotecznego zabezpieczone hipotekami, w którym to liście bank hipoteczny zobowiązuje się wobec uprawnionego do spełnienia określonych świadczeń pieniężnych. Hipoteczny list zastawny może być nominowany w złotych albo w walucie obcej w rozumieniu przepisów Prawa dewizowego.

Dom maklerski

Pod pojęciem domu maklerskiego należy rozumieć osobę, która ma siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej wykonującą czynności maklerskie. Dom maklerski nie jest bankiem. Dom maklerski uzyskuje uprawnienie do dokonywania czynności maklerskich na podstawie zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego.

Depozytariusz

Depozytariusz wykonuje obowiązki określone w ustawie o funduszach inwestycyjnych, w szczególności polegające na prowadzeniu rejestru aktywów funduszu inwestycyjnego. Działa niezależnie od towarzystwa funduszy inwestycyjnych (w interesie uczestników funduszy).

Czynności zastrzeżone wyłącznie dla banku hipotecznego

Ustawa o listach zastawnych i bankach hipotecznych przewiduje czynności zastrzeżone wyłącznie dla banku hipotecznego.

Bank hipoteczny

Bank hipoteczny to bank, którego głównym zadaniem jest udzielanie kredytów zabezpieczonych hipoteką oraz tych niezabezpieczonych hipoteką. Bank hipoteczny jest tworzony wyłącznie w formie spółki akcyjnej.

Agencje ratingowe

Mianem agencji ratingowych (credit rating agency) określamy instytucje prywatne, które dokonują oceny wiarygodności różnego rodzaju podmiotów gospodarczych pożyczających pieniądze, tzn. spółek, funduszy, banków, organizacji i rządów państw, analizując stopień prawdopodobieństwa spłacenia przez podmioty wyżej wymienione w terminie należności wraz z odsetkami. Analiza obejmuje swoim zakresem zarówno ocenę wiarygodności podmiotów jako kredytobiorców, jak również jako emitentów papierów wartościowych długo- oraz krótkoterminowych.

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 2

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać?

Gwarancja konsumencka – kompendium

Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji?

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 1

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać?

DGP: Błyskawiczne przelewy internetowe już od 2012 r.

Dokonanie przelewu, który u odbiorcy pojawi się w ciągu kilku minut. Teraz tylko dla nielicznych. Jednak w 2012 r. ma to już być standard w polskiej bankowości – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Czy sprzedawca może zatrzymać reklamowany towar?

Uprawnienia reklamacyjne sprzedawca wykonuje nieodpłatnie. Sprzedawca nie może żądać pokrycia kosztów postępowania reklamacyjnego. Tym bardziej nie może zatrzymać reklamowanego produktu.

Reklamacja leasingowanego samochodu

Przy leasingu samochodu prawo jego własności pozostaje przy firmie leasingowej. Czy zatem leasingobiorca może wykonywać uprawnienia reklamacyjne?

Zgubiona gwarancja – co zrobić?

Gwarancja jest tylko jednym ze źródeł uprawnień konsumenta. Jej zgubienie nie oznacza, że utracimy prawo do reklamacji. Co można zrobić, gdy zgubimy gwarancję?

„Reklamacja tylko na podstawie gwarancji”

Reklamację przyjmujemy tylko na podstawi gwarancji – takie slogany dość często można znaleźć w sklepach. Jest to jednak nieprawda a posługujący się nimi przedsiębiorcy narażają się na dotkliwe kary finansowe.

Przedłużająca się naprawa gwarancyjna – co zrobić?

Reklamacja na podstawie gwarancji może powodować wiele kłopotów. Co zrobić w sytuacji, gdy naprawa gwarancyjna jest nieskuteczna albo się przedłuża?

Gwarancja czy reklamacja?

Reklamowanie wadliwego towaru na podstawie gwarancji może być kłopotliwe. W takiej sytuacji konsument musi stosować się do zapisów gwarancji. A te nie zawsze są korzystne dla konsumentów.

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji?

Reklamacja: kiedy można żądać zwrotu pieniędzy

W ramach reklamacji konsument może domagać się bezpłatnej naprawy lub wymiany. Nie można od razu odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy. Kiedy jednak reklamacja uprawnia do żądania zwrotu pieniędzy?

Vademecum umowy o dzieło

Umowa o dzieło to jedna z powszechniej zawieranych umów w życiu codziennym. Warto więc dowiedzieć się jak poprawnie zawierać umowy o dzieło. Co należy zawrzeć w umowie, a także jakie prawa przysługują stronom umowy o dzieło?

Vademecum: Konsumenci w internecie

Coraz więcej umów zawieranych jest za pośrednictwem internetu. Jakich pułapek powinniśmy się wystrzegać? Jakie uprawnienia mają konsumenci?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 2

Gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem dla konsumentów i nie wpływ na zakres ich ustawowych uprawnień. Czy gwarancja jest rzeczywiście tak korzystna jak sądzą konsumenci?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna?

Kiedy należy powiadomić sprzedawcę o wadzie?

Wobec stwierdzenia wady kupujący jest obowiązany poinformować o tym sprzedawcę. W jakim jednak terminie powinien powiadomić sprzedawcę o spostrzeżeniu wad kupionej rzeczy? Czy do sprzedawcy trzeba udać się niezwłocznie?

Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?

Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji.

Czy reklamacja przecenionego towaru jest możliwa?

Wakacje to czas wyprzedaży i przecen. Czy kupno przecenionego towaru oznacza, że nie będziemy mogli skorzystać z prawa do reklamacji? Jaki wpływ ma przecena na reklamację?

Ile czasu powinna trwać reklamacja?

Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację do rozpatrzenia, dać odpowiedź klientowi oraz uczynić zadość jego roszczeniu, jeżeli jest zasadne. Ile jednak czasu powinna trwać procedura reklamacyjna?

Czy reklama wiąże biuro podróży?

Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży?

Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Często kupione przez nas rzeczy po przywiezieniu do domu okazują się za małe, za duże lub kupione na prezent nie trafiają w gust obdarowanego. Czy w takiej sytuacji można zwrócić towar i czy sprzedawca może nie przyjąć od nas zakupionego towaru?

Vademecum: Prawa turysty

Wakacje to czas turystycznych wyjazdów. Zwykle o prawach turysty myślimy dopiero po powrocie z nieudanej wycieczki. Może zatem warto wcześniej dowiedzieć się czego możemy domagać się od biura podróży?

Vademecum: Reklamacja obuwia

Reklamacja to jedno z podstawowych uprawnień każdego konsumenta. Jednym z częściej reklamowanych produktów jest obuwie. Kiedy udać się do sprzedawcy z reklamacją? Co napisać w treści reklamacji? Czytaj w Vademecum WieszJaka.

REKLAMA