REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Umowa gwarancji bankowej - WZÓR UMOWY

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Chmiel

REKLAMA

Umowa gwarancji bankowej jest pisemnym zobowiązaniem banku do zapłaty kwoty maksymalnej wskazanej w gwarancji (sumy gwarancyjnej), w przypadku gdy zleceniodawca gwarancji, na którego została wystawiona, nie wywiąże się ze swojego zobowiązania.


UMOWA GWARANCJI BANKOWEJ

REKLAMA

zawarta w dniu ....................... w .............................., pomiędzy:

......................................... z siedzibą w .................................... zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym w ....................................... Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS ............................,

reprezentowaną przez:

...........................................,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

..........................................., zwanym dalej Zleceniodawcą,


a

Bankiem ................................. z siedzibą w ..............................

Oddział  w .................................... przy ul. ................... nr .....,

reprezentowanym przez:

...........................................,

...........................................,

zwaną dalej Bankiem.


§ 1

Stosownie do wniosku z dnia ...................................... Bank zobowiązuje się udzielić gwarancji zapłaty przez Zleceniodawcę ......................................... na rzecz ............................................. z siedzibą w ......................... przy ul. ......................... nr ........ nr KRS .......................................... (zwanego dalej Beneficjentem), w kwocie: ..................... (słownie: ...................................) złotych z tytułu kontraktu nr ............ (zwanego dalej kontraktem), którego przedmiotem jest ..................................................................

§ 2

1. Zobowiązanie z tytułu gwarancji jest nieodwołalne.

2. Strony określają czas obowiązywania gwarancji na okres od dnia .................................. do dnia ..........................................

3. W okresie, o którym mowa w ust. 2, Zleceniodawca zobowiązuje się informować Bank o wszelkich zmianach wprowadzonych do kontraktu.

§ 3

1. Z tytułu udzielenia gwarancji, Zleceniodawca zobowiązuje się zapłacić Bankowi prowizję  w wysokości ................%.

2. Wydanie gwarancji jest uzależnione od zapłacenia prowizji.

§ 4

1. Bank zobowiązuje się pokryć z własnych środków zobowiązanie, o którym mowa w § 1, na pierwsze pisemne żądanie Beneficjenta gwarancji, bez badania jego zasadności.

2. Wypłacone środki Bank potraktuje jako zadłużenie w kredycie krótkoterminowym w rachunku bieżącym.

3. Zadłużenie, o którym mowa w ust. 2, oprocentowane będzie według zmiennej stopy procentowej, obowiązującej w Banku w okresie istnienia tego zadłużenia.

4. Zadłużenie, o którym mowa w ust. 2, Zleceniodawca zobowiązany jest spłacić w terminie ............ dni od jego powstania. W przeciwnym razie, kwota zadłużenia przeniesiona zostanie na rachunek zadłużenia przeterminowanego.

5. Od zadłużenia przeterminowanego, o którym mowa w ust. 4, Bank pobierać będzie odsetki w wysokości ..........-krotności podstawowej stopy procentowej obowiązującej w czasie istnienia przeterminowanego zadłużenia. Oprocentowanie to będzie mieć charakter zmienny.

§ 5

1. Warunkiem udzielenia gwarancji jest ustanowienie przez Zleceniodawcę  zabezpieczenia wierzytelności Banku w postaci hipoteki umownej w kwocie ................................ na nieruchomości należącej do Zleceniodawcy położonej w ................................ przy ul. .................................. nr .........., objętej księgą wieczystą nr KW ..................... prowadzoną przez Sąd Rejonowy w .............................................................................................

2. Koszty ustanowienia hipoteki, o której mowa w ust. 1,  ponosi Zleceniodawca.

§ 6

Zleceniodawca – na postawie art. 97 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (Dz.U. Nr 140, poz. 939 z późn. zm.) – poddaje się egzekucji kwot wypłaconych z tytułu udzielonej gwarancji i z tytułu wszelkich innych kosztów i należności Banku, na pierwsze żądanie Banku celem pełnego zaspokojenia wierzytelności Banku zgodnie z warunkami niniejszej umowy.

§ 7

W razie stwierdzenia przez Bank, że warunki udzielenia gwarancji nie zostały dotrzymane lub jeżeli zdaniem Banku Zleceniodawca utraci zdolność kredytową, Bank może zażądać ustanowienia dodatkowego zabezpieczenia wierzytelności z tytułu udzielonej gwarancji.

§ 8

1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności.

2. Zmiana oprocentowania określonego w § 4 ust. 3 i ust. 5 następuje w drodze jednostronnego pisemnego oświadczenia Banku.

§ 9

W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie postanowienia obowiązującego w Banku Regulaminu Udzielania Gwarancji i Poręczeń, przepisy Prawa bankowego oraz Kodeksu cywilnego.

§ 10

Spory pomiędzy stronami rozstrzyga sąd właściwy ze względu na siedzibę Banku.

§ 11

Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch egzemplarzach, po jednej dla każdej ze stron.




..........................................          ...........................................
             Zleceniodawca                                 Bank

POBIERZ BEZPŁATNY WZÓR: Umowa gwarancji bankowej

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Świadczenie wspierające od 60 pkt w decyzji WZON? OzN mają sporo propozycji zmian

Osoby z niepełnosprawnościami proponują kilka ważnych nowości w zasadach przyznawania świadczenia wspierającego. Wśród postulatów znalazła się m.in. obniżka liczby punktów uprawniających do uzyskania pomocy.

Więcej inwestycji bez pozwolenia na budowę i inne zmiany w prawie budowlanym w 2025 r. [projekt deregulacyjny]

W dniu 10 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw (tzw. projekt deregulacyjny). Nowelizacja ma na celu dalsze uproszczenie i przyspieszenie procesu inwestycyjno-budowlanego i zmniejszenie obciążeń administracyjnych. Wydłuży się m.in. lista inwestycji budowlanych, na które nie trzeba będzie uzyskiwać pozwolenia na budowę.

Likwidacja godzin dostępności nauczyciela w szkole. Nowelizacja Karty Nauczyciela

W dniu 10 czerwca 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, opublikowano projekt ustawy o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela (UDER54). Celem tej nowelizacji jest uchylenie przepisów dotyczących tzw. godzin dostępności nauczyciela w szkole. Rada Ministrów ma przyjąć ten projekt w lipcu 2025 r. Zmiany wejdą w życie najprawdopodobniej od nowego roku szkolnego 2025/2026.

W Sejmie: Wysokie opłaty za świadczenie wspierające. Płacą osoby niepełnosprawne. Co z tym zrobi rząd? {stopień znaczny}

24 804 zł to opłata zapłacona przez osobę niepełnosprawną kancelarii pośredniczącej w uzyskaniu świadczenia wspierającego. System przyznawania tego świadczenia jest w ocenie osób niepełnosprawnych (w mojej także) tak patologiczny, że w naturalny sposób pojawiły się firmy pomagające osobom niepełnosprawnym w uzyskaniu świadczenia wspierającego. Osoby niepełnosprawne nie radzą sobie same. Dodatkowo są krzywdzone na poziomie WZON. No bo jak inaczej ocenić sytuację, gdy osoba niewidoma otrzymuje w WZOB 61 punktów, osoba sparaliżowana od pasa w dół (20 lat na wózku) 43 punkty. To są jawne pokrzywdzenia tych osób niepełnosprawnych przez WZON. Więc pokrzywdzeni zwracają się o pomoc do prawników. A ci wystawiają wysokie rachunki.

REKLAMA

Rodzice nie będą musieli przedstawiać zaświadczeń o niekaralności aby uczestniczyć w wycieczkach, czy innych zajęciach szkolnych. Zmiany w "ustawie Kamilka" w 2025 r.

W dniu 10 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła przygotowany przez Ministerstwo Sprawiedliwości projekt ustawy o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich, ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym oraz ustawy – Prawo oświatowe. Projekt nowelizuje m. in przepisy wprowadzone w lutym 2024 r. tzw. ustawą Kamilka.

Co się stało w Austrii? Ogłoszono 3 dniową żałobę

Co się stało w Austrii? Ogłoszono 3 dniową żałobę. Doszło do tragicznego wydarzenia! Co gorsza takich zdarzeń jest coraz więcej w Europie, nie tylko w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

Kredyty w złotówkach pod lupą TSUE. Dr P. Szcześniak: WIBOR jest zgodny z polską ustawą o kredycie hipotecznym i unijnym rozporządzeniem BMR

WIBOR jest zgodny zarówno z polską ustawą o kredycie hipotecznym, jak i z unijnym rozporządzeniem BMR. Podlega w związku z tym szczególnym wymogom informacyjnym i zaostrzonej kontroli jego wyznaczania. Wykluczone więc wydaje się, aby postanowienia odwołujące się do WIBOR zostały przez Trybunał Sprawiedliwości lub sąd krajowy kwalifikowane jako niedozwolone postanowienia umowne w rozumieniu tzw. abuzywności – pisze dr hab. Paweł Szczęśniak z Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

Podwyżka zasiłku pogrzebowego od 1 stycznia 2026 r. do 7 tys. zł. Obawy Polskiej Izby Branży Pogrzebowej. Co z waloryzacją? Kiedy koszt usług pogrzebowych rośnie?

30 maja 2025 r. prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw. Nowela ta zakłada zwiększenie zasiłku pogrzebowego do kwoty 7 tys. zł. Nowa wysokość zasiłku pogrzebowego ma zacząć obowiązywać 1 stycznia 2026 r. Obawy Polskiej Izby Branży Pogrzebowej.

REKLAMA

Karol Nawrocki odbierze zaświadczenie o wyborze na prezydenta 11 czerwca na Zamku Królewskim

Karol Nawrocki 11 czerwca oficjalnie odbierze zaświadczenie Państwowej Komisji Wyborczej o wyborze na prezydenta RP. Uroczystość odbędzie się o godz. 17:30 na Zamku Królewskim w Warszawie. To kluczowy krok przed objęciem urzędu 6 sierpnia – decyzję o ważności wyborów musi jeszcze podjąć Sąd Najwyższy. z członków PKW Ryszard Kalisz.

Czy 800 plus jest zagrożone? ZUS może bez zgody strony zmienić lub uchylić prawo do świadczenia wychowawczego. Coraz więcej spraw w sądach i ważny wyrok WSA z 21 maja 2025 r.

Nie ma się co dziwić, że są obawy co do utraty miesięcznie: 4 800 zł, 4 000 zł, czy 3 200 zł itd., aż do 800 przy odpowiednio 6. dzieci, 5., 4. czy przy 1. Wiele osób już pyta: Kiedy traci się prawo do 800 plus? Komu zabiorą 800 plus? Czasami dzieje się tak, że traci się prawo do świadczenia (nierzadko na skutek donosu "życzliwego" sąsiada) i sądy, najczęściej administracyjne, WSA i NSA orzekają w sprawie uchylenia prawa do świadczenia rodzinnego. Wcześniej w sprawę wkracza ZUS. Czy 800 plus jest w takim razie zagrożone - pytają zaniepokojeni świadczeniobiorcy. Coraz więcej spraw jest w sądach - czy spotka to i nas? Opisujemy jedną z trudniejszych spraw przed WSA z 21.05.2025 r.: decyzja uchylająca lub zmieniająca prawo do 800 plus ma charakter konstytutywny i działa ze skutkiem ex nunc.

REKLAMA