REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Gwarancja, Zwrot towaru

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Gwarancja a odpowiedzialność ustawowa sprzedawcy

Uprawnienia wynikające z ustawowej odpowiedzialności sprzedawcy mogą być inne od tych wynikających z gwarancji.

Zły rozmiar zakupionego ubrania a zwrot towaru

Kupiłem sweter na prezent, który jednak okazał się zbyt ciasny. Czy w sytuacji, gdy dostałem towar o nieodpowiednim rozmiarze, mogę domagać się zamiany na inny?

Za niezamówiony towar nie trzeba płacić

Jakiś czas temu odebrałem przesyłkę w której znajdowały się kosmetyki. Problem jest taki, że ich nie zamawiałem. Nadawca stwierdził, że nie przyjmie zwrotu, bo otworzyłem przesyłkę. Skąd jednak miałem wiedzieć co znajduje się w przesyłce?

Gdy sprzedawca łamie prawa konsumenta?

Zgłosiłem reklamację, a sprzedawca nie odpowiada na nią. Zakupiony sprzęt jest wadliwy, a sprzedawca nie chce mi tego uznać. Często równie poważnym problemem oprócz kiepskiej jakości produktów są także nierzetelni sprzedawcy. Gdzie wtedy się skierować?

REKLAMA

Czy gwarancja wyłącza ustawową odpowiedzialność sprzedawcy

Przy wystawianiu gwarancji sprzedawca poinformował mnie, iż dotyczy ona jedynie telewizora, a nie pilota. Stwierdził, iż wynika to z tego, że wcześniej zdarzały się sytuacje, w których pilot nie działał właściwie. Czy w takiej sytuacji mogę reklamować także pilota?

Różne terminy gwarancji w dokumencie i w reklamie

Kupiłem niedawno sprzęt elektroniczny, na które sprzedawca wystawił mi gwarancję. W domu zauważyłem, że w dokumencie okres gwarancji został określony na 6 miesięcy. Tymczasem w reklamie producent przekonywał, że gwarancja trwa rok. Czy to jest zgodne z prawem?

Zwrot korzyści majątkowej (art. 52)

W wypadku skazania za przestępstwo przynoszące korzyść majątkową osobie fizycznej, prawnej lub jednostce organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, a popełnione przez sprawcę działającego w jej imieniu lub interesie, sąd zobowiązuje podmiot, który uzyskał korzyść majątkową, do jej zwrotu w całości lub w części na rzecz Skarbu Państwa; nie dotyczy to korzyści majątkowej podlegającej zwrotowi innemu podmiotowi.

Z fachowcem podpisz umowę i korzystaj z gwarancji

Produkty wadliwe albo nie posiadające właściwości, o których zapewniał przedsiębiorca można reklamować. Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że może skorzystać z uprawnień przysługujących na podstawie gwarancji, wystawianej dobrowolnie przez producenta lub też z przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, określającej obowiązki sprzedawcy.

REKLAMA

Naprawa gwarancyjna nie pomogła

Zareklamowałeś sprzęt w serwisie i czekasz długo na jego naprawę? Przede wszystkim sprawdź jaki termin naprawy jest wpisany w karcie gwarancyjnej. Dowiedz się również czy nie przysługują Ci inne uprawnienia.

Mandat za brak gwarancji po polsku

Kupiłeś sprzęt, ale nie wiesz jak go używać, bo instrukcja obsługi nie jest w języku polskim? Zgodnie z nowymi przepisami sklep może dostać za to mandat. Kary nakładać mogą inspektorzy Inspekcji Handlowej.

Czy na podstawie wyblakłego paragonu można podbić kartę gwarancyjną?

W grudniu minionego roku kupiłem w jednym z dużych marketów telewizor i kino domowe. Jako dowód zakupu otrzymałem paragon, z którym miałem się zgłosić za jakiś czas, by podbić kartę gwarancyjną na kupiony towar. Gdy za jakiś czas wyjąłem z portfela paragon okazało się, że wyblakł tusz i zrobił się nieczytelny. Na paragonie widać jedynie pieczątkę ochrony (towar był sprawdzany przy wyjściu). Przy zakupie nie byłem sam, pamiętam też sprzedawcę. Czy mogę jeszcze podbić kartę gwarancyjną?

Kto ponosi koszty zwrotu towaru?

Zwrot towaru zakupionego w sieci (przez Internet) jest możliwy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami na zwrot towaru mamy 10 dni od daty jego otrzymania. Kto w takiej sytuacji ponosi koszty zwrotu towaru?

Czy towar przeceniony można zwrócić

Zakupiłam parę dni temu rzecz na wyprzedaży. W domu okazało się, że nie dość, że mi się nie podoba to jeszcze na dodatek ma wadę. Chciałabym ją zwrócić. Czy jest to możliwe? A jeśli nie to czy mogę ją chociaż zareklamować?

Reklamacja i zwroty prezentów

Nie jesteś zadowolony z otrzymanego prezentu? Chcesz go zwrócić, ale nie wiesz czy masz do tego prawo? A może wymarzona rzecz, którą otrzymałeś pod choinkę niestety już zdążyła się popsuć? Sprawdź czy możesz zareklamować prezent.

Kto płaci za zwrot towaru

Zakupiłem ostatnio w sklepie internetowym prezent. W między czasie dowiedziałem się, że osobie obdarowanej nie podobają się rzeczy tego typu. W związku z tym postanowiłem odstąpić od umowy. Na szczęście termin jeszcze nie minął. Jednak pojawił się pewien problem. Kto ma zapłacić za tę przesyłkę: ja czy sprzedawca?

Czy można zwrócić laptopa jeśli zmieniło się w nim oprogramowanie

Zakup towaru przez Internet daje nam możliwość rezygnacji z umowy, czyli skorzystania z tzw. prawa do namysłu. Termin na odstąpienie od umowy jest różny, w zależności od kraju, w którym produkt został nabyty. Są jednak pewne szczególne przypadki, kiedy odstąpienie od umowy nie jest możliwe.

Wadliwy telewizor zakupiony w Irlandii

Wielu z nas korzystając z dobrodziejstw dzisiejszych czasów wybiera się na zakupy do sąsiednich krajów, m.in. do Irlandii. Co zrobić jeśli nasz wymarzony telewizor zaczął się psuć? Czy korzystniej jest zareklamować produkt z tytułu gwarancji czy ustawowej odpowiedzialności sprzedawcy?

Wyprzedaże

Ten, kto próbował nie poddać się szaleństwu wyprzedaży, wie, iż z momentem przekroczenia progu centrum handlowego coraz ciężej jest dotrzymać danego sobie przyrzeczenia. Rozliczne promocje, gwar oraz poczucie ogólnie panującego chaosu na pewno nie ułatwia podejmowania racjonalnych, przemyślanych decyzji.

Przedświąteczne zakupy

Święta zbliżają się do nas coraz mniejszymi kroczkami. Jak co roku będziemy kupować mnóstwo prezentów dla najbliższych. Może się okazać, że niektóre z nich będą mniej trafione niż przypuszczaliśmy. Czy zawsze w takiej sytuacji będziemy mogli zwrócić prezent do sklepu?

Gwarancja europejska

Czy istnieje coś takiego jak gwarancja europejska? Na jak długo jest ona wydawana i czy prawdą jest, że niektórych przedmiotów, np. sprzętu elektronicznego, ona nie obejmuje?

Zwrot nowej rzeczy

Kupiłam nowe buty, ale gdy je dokładnie obejrzałam domu okazało sie że nie są takie ładne jak mi się wydawało. Nie podobają mi się. Słyszałam od kolegi, że towar nieużywany można oddać w ciąg 14 dni. Czy to prawda, że mogę zwrócić buty do sklepu?

Rezygnacja z zakupu internetowego

Kupiłem od sprzedawcy internetowego sprzęt, który jak się okazało jest sprowadzany z Niemiec. Gdy się zapytałem kiedy będzie wysłana przesyłka to otrzymałem odpowiedź, że następnego dnia. Dwa dni później wysłałem maila i dowiedziałem się że były problemy z transportem i przesyłka będzie wysłana dopiero za tydzień. Postanowiłem więc zrezygnować z zakupu i poprosiłem o zwrot pieniędzy. Sprzedawca zapewniał że pieniądze zostaną wysłane w ciągu 48 godzin, niestety nie dotarły. Jaki jest termin na zwrot pieniędzy?

Naprawa gwarancyjna

Zgłosiłeś usterkę jakiejś rzeczy do serwisu i nie wiesz jak długo masz czekać na odpowiedź? A może gwarant zwleka z jej naprawą? Sprawdź czy są sztywne terminy napraw gwarancyjnych.

Jak wyegzekwować przesłanie karty gwarancyjnej

Kupiłem miesiąc temu telewizor LCD w sklepie internetowym. Do telewizora nie była dołączona karta gwarancyjna. Zgłosiłem mailem problem w sklepie, w którym kupowałem produkt. Zapewniano mnie, że w ciągu dwóch tygodni prześlą oryginalną gwarancję producenta. Jednakże nie otrzymałem jej. W jaki sposób mogę to wyegzekwować? Czy mogę zwrócić telewizor do sklepu i odebrać pieniądze ponieważ produkt nie posiada dokumentu gwarancyjnego?

Gwarancja nie obejmuje wszystkiego

Czy zdarzyło ci się zareklamować rzecz w serwisie i w odpowiedzi usłyszeć: "Gwarancja nie obejmuje takiej wady"? Jakie wówczas uprawnienia ci przysługują. Sprawdź czy możesz składać reklamacje na taki produkt.

Czy możliwy jest zwrot do sklepu

Dostałem na urodziny łańcuszek. Okazał się on jednak za mały. Chciałbym go zwrócić do sklepu albo chociaż wymieć na inny, nawet za dopłatą. Wiem, że zakup miał miejsce tydzień temu w zwykłym sklepie, a nie internetowym. Czy mogę z takim żądaniem zwrócić się do sprzedawcy. Nadmienię tylko, że mam paragon.

Brak informacji o możliwości odstąpienia od umowy

Kupiłam na prezentacji piękną pościel. Jednak po oszacowaniu kosztów stwierdziłam, że nie stać mnie na ten wydatek. Chcę odstąpić od umowy, ale nigdzie w umowie nie ma o tym informacji. Jaki mam termin na rezygnację?

Zwrot towaru zakupionego na licytacji

Kupiłem telefon komórkowy w sklepie internetowym. Następnego dnia chciałem go oddać korzystając z prawa do namysłu. Sprzedawca powiedział mi jednak, że nie odstąpić od umowy ponieważ telefon został zakupiony na licytacji. Czy miał racje?

Co zrobić, aby odstąpienie od umowy było skuteczne?

Odstąpić od umowy zawartej prze internet należy w ciągu 10 dni. Wystarczy przed upływem tego okresu wysłać oświadczenie woli. Oprócz tego konsument musi zwrócić sprzedawcy towar, a ten musi oddać kupującemu pieniądze.

Najczęstsze problemy przy korzystaniu z uprawnień gwarancyjnych

Gdy chcemy złożyć reklamacje z tytułu gwarancji należy pamiętać o tym, że to czego możemy się domagać wynika z dokumentu gwarancyjnego. Przepisy w tym zakresie są bardzo skąpe. To powoduje, że niekiedy uprawnienia konsumenta nie są dla niego korzystne.

Czas trwania gwarancji

Gwarancja zawsze trwa rok. To jest hasło, którym często posługują się konsumenci. Nie jest ono jednak prawdziwe. Gwarancja trwa tyle, na ile została wydana.

Czego można domagać się od gwaranta

Reklamację na popsuty, uszkodzony lub niedziałający towar można składać do gwaranta. Tylko pod warunkiem, że gwarancja została udzielona konsumentowi w momencie zakupu.

Reklamacja do sprzedawcy czy do gwaranta

Jeśli zakupiliśmy towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową bądź gospodarczą mamy do wyboru dwa sposoby jego reklamowania. Od nas zależy, czy wybierzemy reklamację do sprzedawcy czy do gwaranta. Zanim podejmiemy decyzję warto wiedzieć, który z nich jest korzystniejszy.

Nietrafiony prezent

Na prezent urodzinowy kupiłem żonie biżuterię. Niestety, nie jestem pewien, czy jej się spodoba. Czy sprzedawca ma obowiązek przyjęcia z powrotem takiego nietrafionego zakupu lub przynajmniej wymienienia go na inny towar?

Czy można odstąpić od umowy zawartej z e-sprzedawcą

Zakupiłam buty w sklepie internetowym. Gdy zostały dostarczone do mojego domu i dokładnie je obejrzałam oraz przymierzyłam, to przestały mi się podobać. Czy mogę je zwrócić? 

Czy gwarancja wyłącza reklamację?

Masz problem z popsutą rzeczą, a skończyła ci się gwarancja? Sprzedawca upiera się, że nie może przyjąć reklamacji? Sprawdź, czy ma rację.

Towar zakupiony w sklepie internetowym nie zawsze można oddać

W przypadku zawarcia umowy na odległość można odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 10 dni. Od tej zasady istnieją jednak pewne wyjątki.

Zakupy spożywcze przez internet

Odzyskamy pieniądze, a sprzedawca zacznie dokładniej kontrolować towar - to najczęstszy efekt złożenia reklamacji zepsutego towaru kupionego w internetowym sklepie spożywczym.

Kiedy można zwrócić towar

Z zakupów dokonanych w internecie można zwykle zrezygnować w ciągu dziesięciu dni. Są jednak wyjątki - sklep nie musi przyjąć m.in. rozpakowanych płyt, kaset czy filmów DVD.

REKLAMA