reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Naprawa gwarancyjna nie pomogła

Naprawa gwarancyjna nie pomogła

Zareklamowałeś sprzęt w serwisie i czekasz długo na jego naprawę? Przede wszystkim sprawdź jaki termin naprawy jest wpisany w karcie gwarancyjnej. Dowiedz się również czy nie przysługują Ci inne uprawnienia.

Z opisanego przykładu wynika, że konsument złożył reklamacje na podstawie karty gwarancyjnej. Oznacza to, że może wystosować tylko takie żądania, jakie są przewidziane w karcie gwarancyjnej. Dotyczy to zarówno praw konsumenta, np. czy może on w przypadku zaistnienia wady żądać tylko naprawy, czy też w niektórych sytuacjach wymiany, jak również określenia terminu wykonania naprawy. Zazwyczaj wynosi on 30 dni, ale nie jest to reguła. By być pewnym ile czasu musimy czekać na doprowadzenie do odpowiedniego stanu naszego sprzętu należy odwołać się do naszej karty gwarancyjnej.

Jeśli wskazany w gwarancji termin zostanie przekroczony, to można domagać się stosowanego odszkodowania z tytułu zwłoki. Jest to dokładnie pokrycie szkody majątkowej, pokrycie kosztów, wywołanej przekroczeniem terminu naprawy. Trzeba jednak zwrócić uwagę na tzw. związek przyczyno-skutkowy. Jest to związek pomiędzy opóźnieniem ze strony gwaranta a powstałą szkodą. Jeżeli analogiczna sytuacja miałaby miejsce podczas naprawy telefonu komórkowego, to szkodą mogłaby być kwota płaconego abonamentu podczas kiedy nie możemy korzystać z telefonu. W takiej sytuacji można domagać się zwrotu kosztów – części abonamentu za okres kiedy miało miejsce opóźnienie w naprawie.

Zobacz również: Jaki jest czas naprawy

Można też zastanowić się nad rezygnacją z naprawy gwarancyjnej, odebraniem sprzętu z serwisu i złożeniem reklamacji do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową. Jest to procedura nieco trudniejsza.

Zobacz również: Gwarancja nie obejmuje wszystkiego

Podstawa prawna:

ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.).

reklama

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Termin naprawy może być określony w dokumencie gwarancyjnym.
Termin naprawy może być określony w dokumencie gwarancyjnym.

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Łukaszyk

Radca Prawny Paulina Łukaszyk specjalizuje się w problematyce gospodarki nieruchomościami, postępowań egzekucyjnych oraz prawa cywilnego. Na co dzień zajmuje się sprawami branży wodociągowo-kanalizacyjnej, aspektami prawnymi funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych oraz ochroną danych osobowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama