Gwarancja nie obejmuje wszystkiego
![Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem woli.](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nNS5p/bmZvci5wbC9wL19maWxlcy83/MzAwMC8yMTU1OTNfZXhlY3V0/aXZvXzQuanBnIiwidyI6MzAwfQ.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Gwarancja
Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem woli i może być ukształtowana w różny sposób. To czy przysługuje nam żądanie usunięcia wad danego towaru lub jego wymiany z tytułu gwarancji zależy od jej treści. Słusznie, że nie przyjęto reklamacji z tytułu gwarancji, jeżeli wady bransolety zegarka nie są nią objęte.
REKLAMA
Zobacz także: Gwarancja konsumencka – kompendium
Nie oznacza to jednak, że konsumentowi nie przysługują żadne prawa. Może on w takiej sytuacji zgłosić się do sklepu, w którym zakupiono zegarek i zareklamować go z tytułu niezgodności towaru z umową. Najlepiej uczynić to na piśmie. W pierwszej kolejności można zażądać naprawy lub wymiany zegarka. Należy przy tym zwrócić uwagę na fakt, że w tym przypadku naprawa zegarka może oznaczać wymianę samej bransolety.
Podstawa prawna:
art. 13 w zw. z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
![certificate](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9zdGF0a/WMtaW5mb3JwbC5pbmZvci5wbC/9pbWFnZXMvY2VydGlmaWNhdGV/fbWluLjEyZGFhMGNlLnBuZyJ9.jpg)
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat