Gwarancja nie obejmuje wszystkiego
REKLAMA
REKLAMA
Gwarancja
Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem woli i może być ukształtowana w różny sposób. To czy przysługuje nam żądanie usunięcia wad danego towaru lub jego wymiany z tytułu gwarancji zależy od jej treści. Słusznie, że nie przyjęto reklamacji z tytułu gwarancji, jeżeli wady bransolety zegarka nie są nią objęte.
REKLAMA
Zobacz także: Gwarancja konsumencka – kompendium
Nie oznacza to jednak, że konsumentowi nie przysługują żadne prawa. Może on w takiej sytuacji zgłosić się do sklepu, w którym zakupiono zegarek i zareklamować go z tytułu niezgodności towaru z umową. Najlepiej uczynić to na piśmie. W pierwszej kolejności można zażądać naprawy lub wymiany zegarka. Należy przy tym zwrócić uwagę na fakt, że w tym przypadku naprawa zegarka może oznaczać wymianę samej bransolety.
Podstawa prawna:
art. 13 w zw. z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat